Bokt hoor toch leuk en gezellig te zijn????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:12

Ach je moet tegen wat kritiek kunnen hoor, de een uit zijn kritiek misschien wat botter dan de ander (net het echte leven Sigaar ), maar als je er zo van overtuigd bent dat de kritiek niet juist is probeer je die toch te weerleggen?

Ik vind kritiek juist belangrijk, het relativeert en houdt je met beide benen op de grond. Als ik ergens een hekel aan heb is het mensen die achter de grote groep aan lopen, mensen na praten, niet over hun eigen mening nadenken.
Helaas zie ik dat op bokt ook vaak. De mensen waar ik het het beste mee kan vinden durven hun eigen mening te geven, durven in discussie te gaan en dan ben ik ben het zeker niet altijd met ze eens (he Desiree Haha! ).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:15

Precies, ik was vorige week ook met iemand( ik weet niet meer wie) de hele week in de contra over bijna alles. Ineens waren we het ergens wel over eens en dat is dan grappig. Dat blijft je dan wel bij. Ik vind de discussie heerlijk en ik heb ook al een aantal keren mijn mening bij gedraaid omdat de argumenten mij over een streep heen trekken. Ik zal dit ook altijd in een topic zetten.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:30

Het probleem in dat topic over die shet was zeker niet dat een aantal mensen van mening waren dat die shet niet zo verwaarloosd was als gesuggereerd werd. Het probleem daar was dat een aantal mensen behoorlijk persoonlijk werden, enorm offtopic gingen, e.e.a. volledig uit hun verband rukte en alles en iedereen belachelijk probeerde te maken. Je mening geven daar is weinig mis mee, maar als jij iemand belachelijk maken, de grond in trappen of afzeiken hetzelfde vind als 'eerlijk je mening geven' dan moet je denk ik even goed bij jezelf te raden gaan...

Als in dat topic mensen gewoon hadden gezegd dat ze het wel mee vonden vallen met dat verwaarloosd en normaal uit hadden gelegd waarom ze dat dachten dan was er helemaal niets aan de hand geweest. In plaats daarvan werd er alleen maar wat flauw getreiterd door een paar mensen. IMO erg laag en verre van volwassen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:36

BartVB schreef:
Als in dat topic mensen gewoon hadden gezegd dat ze het wel mee vonden vallen met dat verwaarloosd en normaal uit hadden gelegd waarom ze dat dachten dan was er helemaal niets aan de hand geweest. In plaats daarvan werd er alleen maar wat flauw getreiterd door een paar mensen. IMO erg laag en verre van volwassen.


Zoals eerder gezegd in zowel deze topic als in dat andere bewuste topic werd er aangegeven dat somsmensen een dergelijke reactie ook uitlokken he.

DAarmee praat ik nog niet alles goed, maar ik wil er maar mee aangeven dat de schuld niet altijd geheel ligt bij degenen die gaan stangen (want bij sommige mensen was het echt niet meer dan een beetje stangen en dan is treiteren een groot woord).

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:40

Dus als iemand een dergelijke reactie 'uitlokken' dan is dat een vrijbrief om je maar eens lekker uit te leven door het ventileren van je 'eigen mening' Verward Als je van te voren al weet dat je geen redelijke replies kan plaatsen in een dergelijk topic dan doe je dat toch niet? Of je plaatst iets waar de topicstarter iets mee kan of je houdt je buiten het topic. Lijkt me vrij eenvoudig eigenlijk.. Als jij het geduld niet op kan brengen iemand uit te leggen hoe het wel in elkaar zit dan laat je dat gewoon over aan iemand die dat geduld wel heeft of je stuurt het topic door naar een mod.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:47

Nou om even over mezelf te praten, ik heb er een normale reactie opgegeven, maar ik vond het zo grappig dat ze zei dat die shet van 1.5 zulke supergangen had, dat ik het niet kon laten om ook daar even een opmerking over te maken en het lijkt me wel heel duidelijk dat dat geen treiteren oid is, een grapje moet kunnen hoor Scheve mond .
Als jij dat niet vindt verschillen we duidelijk van mening over een redelijke reply.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 13:50

Ik heb deze topic hier niet neergezet om weer over die shet te gaan praten hoor.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:00

En Kayla, op welke conclusie kom je dan ? Haha!
Er word geacht dat je je mening niet zegt ?
Tenminste dat begrijp ik er helemaal uit ...
Dit word een weer eens een topic waar geen einde aan komt ... Schijnheilig

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:11

Jaaaa hier ben ik het echt roerend mee eens! Niet te geloven, kijk maar eens op "helpp m'n kat valt me aan" en "eigenlijk ben ik vroeger best een dierenbeul geweest"
Ik zal hier even geen namen gaan noemen, maar wel duidelijk dat er een paar mensen zijn die geen idee hebben van een normale reactie. Ik haat het echt als mensen elkaar gaan lopen afzeiken. Is bij mij ook gebeurt, toen ik een meisje een hart onder de riem wou steken bij "commetaar gevraagd aan de teugel graag jullie mening"
Ik vond dat alle commetaar best wel met een lekker zausje mocht worden overgoten, maar daar waren het 2 mensen niet mee eens. Gevolg.... Ik wordt daar uitgekaffert. NOU JA ZEG!
Lekker dan.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:12

BartVB schreef:
Dus als iemand een dergelijke reactie 'uitlokken' dan is dat een vrijbrief om je maar eens lekker uit te leven door het ventileren van je 'eigen mening' Verward Als je van te voren al weet dat je geen redelijke replies kan plaatsen in een dergelijk topic dan doe je dat toch niet? Of je plaatst iets waar de topicstarter iets mee kan of je houdt je buiten het topic. Lijkt me vrij eenvoudig eigenlijk.. Als jij het geduld niet op kan brengen iemand uit te leggen hoe het wel in elkaar zit dan laat je dat gewoon over aan iemand die dat geduld wel heeft of je stuurt het topic door naar een mod.

Heb ik trouwens gedaan, maar ik kreeg niet eens een reactie terug.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:12

Dat bedoel ik ... je hebt maar met *groten* mee te praten en owee als je dat niet doet ... word je dus uitgekaffert

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:13

Angus"]
Neem nou dat topic van Angelique18, iedereen heeft er commentaar op terwijl ze het alleen maar goed bedoeld. Vervolgens wordt haar zwangerschap weer naar boven gehaald.
[/quote]

[quote="Angus schreef:
Ik heb deze topic hier niet neergezet om weer over die shet te gaan praten hoor.


iedereen reageert op jou Clown Lachen

het is btw DIT topic

En Chantalll, mijn conclusie is dat ik met (o.a.) BartVB wat dit betreft van mening verschil en een andere conclusie is dat sommige mensen niet blij zijn met andermans mening als die anders is dan die van henzelf en daar laat ik het maar bij Nerd Amen

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:16

Komt dus op hetzelfde neer ...
Maar goed ik zal mijn mond hierover ook maar gaan houden ... Lips are sealed

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:33

Eeh, Chantalll, het lijkt er vrij sterk op dat je vooral leest wat je wil lezen Scheve mond
Ik zei dus dat ik er totaal geen problemen mee heb _dat_ mensen hun mening geven. Waar ik een probleem mee heb is de manier waarop mensen soms hun mening geven. Het is erg makkelijk dat op een super botte manier te doen en als je dat doet loopt een topic binnen de korste keren uit de hand, het lijkt mij dat niemand daar wat aan heeft behalve dan een paar mensen die vooral op spanning en spectakel uit zijn.
En idd, Kayla. Als jij een serieus bedoeld topic compleet offtopic laten gaan humor vindt, dan verschillen we daarin duidelijk van mening.

Waarom kunnen mensen niet gewoon een beetje respect hebben voor anderen en even nadenken voor ze op 'OK' of 'Plaatsen' duwen? Kleine moeite en het scheelt een hoop gemiep.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:36

Hmmm Daar vergis je je in Bart maar goed wat ik al zei ...
Ik hou mijn mond en *vecht* het maar uit ...
Ik ben er schijnbaar niet goed in om met schrijven te laten zien wat ik bedoel ... maar goed wat ik al zei laat maar ....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:38

BartVB schreef:
En idd, Kayla. Als jij een serieus bedoeld topic compleet offtopic laten gaan humor vindt, dan verschillen we daarin duidelijk van mening.


*zucht* nee, ik vond het offtopic gaan niet humor, ik vond haar opmerking humor, en zo compleet offtopic was mijn reactie erop niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:57

Oke, dan doe ik mijn duit ook even in het zakje.
Ik heb me bewust buiten het topic van Angelique gehouden,
omdat mijn reactie allerminst naar de mond praten zou zijn geweest.
(Daarbij kunnen shetlanders en hun 'geweldige' gangen met niet boeien en uit ervaring leert het dat sommige bokkers hun fantasie weleens op de loop laten gaan)
Ik merk hier steeds meer dat er eigenlijk verwacht wordt dat je of -naar de mond praat - of - op je tong bijt en niks zegt - of - met je verstand op nul overal 'ach gos' 'tjee' 'lieeeefff' 'geweldig' reageert-
Is bokt een bescherming tegen de realiteit van de werkelijke maatschappij? Hoe kunnen mensen volledig geinformeerd worden zonder de totale waarheid, als mensen het niet aankunnen dat er eens iemand bot kan reageren (bot in hun ogen).
Dan wordt er direct geroepen 'Help, bescherm mij' een beetje het Kalimero-syndroom. Worden sommige mensen dan niet heel afhankelijk van dit forum op een ongezonde manier? (Als ze de maatschappij niet kunnen verdragen en hier hun antwoorden zoeken, want hier is men niet toegestaan zich te gedragen als in de maatschappij?)

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:06

Maar Bart, je mag toch wel een grapje maken in een topic? Ik vond Kayla's reactie wel grappig Haha! En zo compleet offtopic was het niet.

Wat betreft mijn verveelde (vervelende?) reactie, daar heb ik je in een pb uitleg over gegeven, maar ik zal het hier nogmaals neerzetten.
3 pagina's over een 'zwaar verwaarloosde shet' hingen me een beetje de keel uit. Maar mijn reactie was niets kwetsend aan.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:08

Dat ben ik wel met Orri eens en dat bedoelde ik ook met mijn opmerking dat Bokt net het echte leven is (hoort te zijn). Met mensen beschermen tegen meningen van anderen worden zij echt niet beter hoor! Zoals ik al zei, kritiek is belangrijk. Het relativeert en houdt je met beide benen op de grond.
Maar dan blijft het punt van wat kan nou wel en wat echt niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:09

Helemaal met je eens orri
IRL stuit je ook op discussies of op mensen die zeggen dat je iets beter anders kunt doen.
Hier op bokt mag je op een foto of onderwerp alleen maar ja en amen knikken.
Doe je dat niet, ben je een afzeiker.

Maar dat het gewoon een met 2 benen op de grond staan, reactie is, dat zien vooral de penny meisjes niet die op die roze wolk in de 7e hemel zweven niet.

nee, je bent dan meteen een trut.
Ipv dat ze er eens over nadenken dat die ouwe taart, die al wat meer paarden ervaring heeft, misschien wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:15

Ik zit nu al bijna 2 jaar op bokt en heb dit soort topics altijd met belangstelling gevolgd waarin mensen hun mening geven over bepaalde zaken. Ik heb er totaal geen problemen mee dat mensen hun mening geven, dat doe ik ook regelmatig Haha! maar wat het probleem is op een forum is dat mensen altijd hun mening kunnen geven, gevraagd of ongevraagd en ik denk dat dat het verschil is met het werkelijke leven. In het werkelijke leven heb je een bepaalde groep mensen om je heen verzameld waar je het goed mee kunt vinden, ok... er zullen wel eens meningsverschillen ontstaan, maar die probeer je dan weer op te lossen door rustig met elkaar te praten. Als je in het werkelijke leven iemand tegenkomt waar je het absoluut niet mee kunt vinden en die een compleet andere mening heeft dan jij hebt dan ga je de persoon uit de weg omdat je na de zoveelste confrontatie geen zin meer hebt in dat gezeik. Je kunt ervoor kiezen om geen contact meer te hebben. De een noemt het ervoor weglopen, de ander noemt het zelf-bescherming… whatever Haha! Maar hier op een forum is er geen ontkomen aan om iemand te ontwijken omdat iedereen vrij is om te gaan en staan waar hij of zij wil…

Misschien moeten we soms gewoon accepteren dat een de ene persoon niet met de andere persoon om wil gaan en niet zit te wachten op zijn/haarmening. Misschien moet de persoon die IRL normaal gesproken de confrontatie niet meer aan wil gaan duidelijk maken dat hij of zij ook op bokt de confrontatie niet aan wil gaan met bepaalde personen…

Even voor de duidelijkheid, bovenstaand stuk is gewoon in het algemeen geschreven en berust niet op welke personen dan ook Haha!

Bovenstaand verhaal berust echter wel op de werkelijkheid Haha! *LOL*
Laatst bijgewerkt door Maarten op 26-03-03 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:18

Citaat:
Even voor de duidelijkheid, bovenstaand stuk is gewoon in het algemeen geschreven en berust niet op welke personen dan ook


Denk dat ik die maar eens in mijn onderschrift ga zetten Haha!

zoiets werkt in films ook altijd goed.
Don't try this at home, moet er ook nog bij Lachen

Ow ja berust je bovenstaande stuk wel op de werkelijkheid *LOL*
Staat er vaak ook nog bij Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:21

Hahahahaha kawa... *this is done by professionals*
Er zijn tijdens het schrijven en plaatsen van dit stuk geen bokkers beschadigt en of gedood Haha!

Mensen die zich met een bepaalde groep omringen en niet daar buiten contacten hebben, om hun tunnelvisie te kunnen waarborgen of zich 'te beschermen' tegen meningen van anderen?
Sta je dan in het leven? of creeer je dan voor jezelf een wereldje?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:23

op bokt hoort het leuk en gezellig te zijn,
op de wereld hoort er vrede te zijn.

soms wel, soms niet, zo is het leven.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:24

SuperPepeijn schreef:
op bokt hoort het leuk en gezellig te zijn,
op de wereld hoort er vrede te zijn.

soms wel, soms niet, zo is het leven.


Amen

(vergeet niet dat alles een scheppingsproces is waar jezelf voor kiest)