domme hond!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:14

Ik zal even een misverstand uit de wereld helpen: Puppys zijn NIET dom. Ze zijn gewoon in een bepaalde periode stronteigenwijs, een soort pubertijd net als wij hebben. Dat krijgen ze met een leeftijd van rond de 1 jaar. dus 8 maanden kan ook.
Als hij telkens de trap weer op loopt dan gooi je hem er gewoon met de zelfde gang weer af. Echt niet zielig. Hij moet het gewoon leren. Bij de ene hond duurt het wat langer dan bij de andere, om dat die misschien minder eigenwijs zijn!
En waarom puppys niet dom zijn? Omdat je ze tot een leeftijd van 1 jaar het meeste moet en kan leren. dus zit, af, blijf, volg, naast/voor en poot, andere poot noem maar op wat je nog meer wilt. Dus ook dat ze niet de trap op mogen en niet in de weg moeten liggen en als je wilt dat ze in hun mand liggen als iedereen aan het eten is! Is best wel makkelijk want onze hond ligt altijd in de weg. Dus leer je hond nu zo veel mogelijk en laat hem met andere honden spelen. Dat is goed voor de sociale ontwikkeling (klinkt intressant). Want als je ze niet genoeg met andere honden laat spelen gaan ze later grommen of iets dergelijks naar andere honden omdat ze bijna nooit soortgenoten hebben gezien.
Zo dat moest ik even kwijt!

Groetjes Marike


Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:30

Ik vind het ook altijd zo vies, al die haren overal. ok beneden gaat het nog wel maar dan boven... loop je daar op je blote voeten naar de douche, blijven al die haren hangen! En als het tegenzit gaan ze nog op het bed liggen ook...
Maar ja, moeten we ook maar een kort harige hond nemen....!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, GoogleAdsense, Jolynne, luuntje, Telpeva en 194 bezoekers