Voel me alsof ik gek ben.... *dokter*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Voel me alsof ik gek ben.... *dokter*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 17:19

Zoals sommigen van jullie misschien weten voel ik me al een flinke tijdlang niet goed. Het begon ongeveer in september vorig jaar. Ik heb een tijd niet lekker in mijn vel gezeten en kreeg er ook lichamelijke klachten bij. Vaak hoofdpijn, duizeligheden en erg snel vermoeid. Ik kon geen fatsoenlijk dagje wat leuks doen, zonder ergens 'in te storten'.
Dagje shoppen? heel leuk, maar Ilona had het gehad om een uur 's middags. Scheve mond Dag, dagje eruit! Frusty
Avondje bios? Ik moest moeite doen de hele film mijn ogen open te houden.

Maar goed, het ging weer een tijdlang wat beter met me, begon mezelf weer lekker te voelen en de lichamelijke klachten namen ook iets af, al bleven ze wel in lichte vorm.

Tot voor een aantal maanden terug. Ik begon me weer wat minder te voelen, lichamelijk dan. Zo moe was ik nog niet eerder geweest. Kon echt niets fatsoenlijks doen, kwam doodmoe uit mijn werk (doe op het moment supermarktwerk, vakkenvullen en AGF voornamelijk), ook al na een half dagje. Het was gewoon duidelijk NIET normaal en zo NIET mij.

Ik ben altijd een 'werkezel'... Kan vreselijk veel hebben, vreselijk hard werken, veel werken ook. Er zijn tijden geweest dat ik alleen thuis was om te eten en te slapen, de rest van de dag was ik overal en nergens. Het afgelopen halfjaar ongeveer zit dat er niet meer in. Ik WIL wel, maar ik KAN niet. Voel me zo machteloos daarin.

Voel me vooral l*llig ten opzichte van anderen.

Van de zomer willen ik en Roy graag op vakantie en we zouden met mijn vriendin en haar vriend een reis boeken. Wij dus op een zaterdagavond afgesproken, eerst op de bank filmpje kijken en daarna reisfolders doorspitten. Hartstikke leuk, maar halverwege de film sliep ik en was niet meer wakker te krijgen. Slapen (en nee, het was geen saaie film Haha! )
Mijn vriendin en haar vriend zijn na de film maar gegaan en Roy heeft mij naar bed gesleurd. Ik voelde me zo l*llig daarover. Ik draai vanalles in de soep omdat ik zo moe ben.
Ik hoef niet te zeggen 'kom, laten we na het uit eten gaan met pap en mam een filmpje pakken....' omdat ik weet dat ik slapen ga.

Soms ben ik overdag al aan het gapen. Kwam na een dag werken thuis en ik gaapte elke minuut wel een keer (niet overdreven), kon mijn ogen niet openhouden en ik moest nog naar de kerk. Lips are sealed Heb mezelf moeten dwingen mijn ogen los te houden tijdens de dienst.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar het is wel duidelijk denk ik. Die vermoeidheid, duizeligheden, hoofdpijnen (die heb ik de laatste maanden minder) en soms ook het compleet kwijtzijn wat ik eigenlijk doe (weet ineens een klant de ketchup niet meer te wijzen ed) en zeer wisselende buien qua humeur, die zijn gewoon niet goed.

Ik slaap genoeg, slaap soms zelfs teveel, maar ben nog vroeg wakker, uitslapen kan ik niet meer. Frusty

Ik heb me nog wel een tijdje niet zo heppie gevoeld, zoals jullie misschien wel gelezen hebben in het verhaal van Fleur. Ik zoek uitdagingen in mijn leven, iets waarin ik afleiding zoek, of mezelf kan bewijzen. Ik wil weer naar school, weet nog niet precies wat, maar dat komt wel goed, ik weet de richting. Ik wil niet in een supermarkt blijven hangen, de dieren zijn mijn leven, maar ja, daar is nu geen werk in te vinden. Dus dat ik wat ik zeker ga doen, opleiding zoeken en ander werk. Maar voor de rest gaat het wel met me. Verheug me enorm op het veulen van Jurres en het weer gaan rijden van Jurga, weer lekker priveles nemen en wedstrijden starten. Party!! Op het moment gaat het wel dus.

Maar goed, het lichamelijke verhaal niet. Ik heb dus twee weken terug bloed laten prikken bij de dokter (nadat ik voor de tweede keer had geklaagd over extreme moeheid) en daar heb ik vandaag de uitslag van gehad: NIETS te vinden.

Geen Pfeiffer, dat heb ik 'vroeger' eens gehad, maar nu had ik dat niet. Een ander virus, had ik ook 'vroeger' gehad en was ik nu resistent tegen. (geen idee dat ik dat vroeger heb gehad, maar goed) Geen bloedarmoede, bloedlichaampjes genoeg, geen suiker, geen lopende virussen of chronische dingen , helemaal NIETS te vinden. Geen toxoplasmose en niets aan de hand met de schildklier.

Volgens de dokter: heb ik niets lichamelijks, maar zit het in mijn kop, ik moet het nog maar een poosje uitzingen en als ik er last van blijf houden, moet ik maar terugkomen.

Dus ja, nu voel ik me alsof ik gek ben. Ik verbeeld me ver*peep* niet dat ik zo moe ben! Gaaaap Ik vraag niet om aandacht! Ik wil verdorie gewoon lekker kunnen doen wat ik wil, zonder steeds neer te moeten ploffen, omdat ik niet meer op mijn benen kan staan! Ik word er gek van! Ik wil ook een LAN mee kunnen doen, zonder om twee uur al af te moeten haken.... IK WIL BETER WORDEN!

Dokter, ik ben niet gek, maar weet niet meer wat ik nu moet doen....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:23

Dit moet zo verschrikkelijk frustrerend voor je zijn. als zoiets een naam krijgt dan voel je je ook meer erkend in die kwalen. Tot die tijd voel je het naar de buitenwereld toe onbewezen. Als ze eenmaal aangeven wat je hebt, weet je tenminste een oorzaak en komt er rust over je heen. Dit roept nu juist meer stress op, het vreet aan je. als artsen iets niet kunnen vinden zeggen ze altijd dat het tussen je oren zit. JE zult het ergens anders moeten zoeken, de oplossing.
Ga eens naar een homeopatische arts (die overigens wel medicijnen heeft gedaan) of naar een accupuncturist. Maar berust hier niet in.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:32

Zoals ik je al gezegd heb, ga naar het ziekenhuis, daar kunnen ze vele uitgebreidere tests doen. Mijn moeder heeft ook een keer een situatie gehad waar ze bij de huisarts ook bleven zeggen dat ze nog maar even aan moest zien en bloedtesten gedaan etc, maar er kwam niets uit, in het ziekenhuis had ze echter wel resultaat. Maar nee mevrouw wil niet, wat wil je dan, nog een paar maanden of misschien wel langer blijven zitten met hetzelfde probleem? Ga gewoon naar het ziekenhuis, je zit er al zo lang mee, het is niet prettig voor jou, en ook niet prettig voor anderen. Gewoon tegen die dokter ingaan en een onderzoek in het ziekenhuis eisen. Dat gel*l van: "kijk nog maar een tijdje aan" is bullshit. De huisartsen van tegenwoordig zijn meestal sowieso crap (no offence als er iemand hier huisarts is, maar laat het dan een waarschuwing zijn want er worden tegenwoordig te vaak zonder pardon mensen naar huis gestuurd). Boos!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:35

Goh, het lijkt wel alsof ik mezelf hoor praten. Maar ik ben dan ook echt gek Haha! Knipoog Tong uitsteken
Nee, zonder gekheid, ik ben ook al heel lang heel moe en heb zo'n onvoorspelbaar humeur de laatste tijd dat ik soms zelf schrik van mezelf.
Zo ben ik helemaal niet.
Ben ook al naar de dokter geweest en bloed laten prikken en net zoals bij jou is alles 100% in orde.
Advies van de dokter: even rustig aandoen en neem maar een kuurtje vitaminenpillen.
Ondertussen gaat het wel weer maar het is absoluut niet zoals het moet zijn. Ik heb ook wel eens gedacht dat het aan mijn drukke leven komt; 40 uur werken (veeleisende baan met veel verantwoordelijkheden), een huishouden en 3 paarden, 2 honden en een kat.
Ook wil ik 2 keer per maand op concours en dat is vaak op zondag zodat ik maandag al weer gaar begin.
Dus, ik heb er al eens aan zitten denken om het rijden maar eens op aan lager pitje te zetten en eens wat meer aandacht aan mezelf te besteden. Maar op dat moment krijgt mijn hengst een fikse blessure en er is een tijd geweest dat we niet zeker wisten of hij hier nog goed zou uitkomen en ik was bang dat ik binnen enkele weken een zeer moeilijke beslissing zou moeten nemen. Dat heeft me nog een extra klap gegeven.
Gelukkig gaat het met de hengst een stuk beter en daardoor voel ik me ook al weer beter maar nog niet helemaal happy. Ik denk dat ik weet wat je doormaakt en er is zoooo moeilijk een vinger op te leggen van ; 'daar komt het door' .
Ik probeer me gewoon op de leuke dingen in het leven te richten, zoals het fokken van een veulentje dit jaar!!!
En dat ik al weer een week op mijn hengst aan het rijden ben .... wat bijna een wonder is ... dus ik probeer me vats te houden aan de goede dingen in het leven en probeer me een beettje af te zetten van de minder leuke kanten al horen ze er net zo hard bij..

Veel sterkte...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 17:48

Desiree, zo is het idd: frustrerend. Ik wil idd gewoon weten wat het is, nu hobbel ik maar door en iedereen denkt maar dat ik me aanstel. De mensen die mij goed kennen, zoals mijn vrienden, die zijn bezorgd, want die kennen me niet zo.
Zwelgje, ik herken heel veel in je verhaal, alleen heb ik het idee dat ik nu niet veel meer doe, al maanden niet. Ik heb geen fulltime baan, alleen wel een die veel van me vergt. Mijn paarden doe ik al maandenlang weinig mee, heb er niet zoveel zin in. Jur kan ik niet serieus trainen, Voice heeft ook geen volledige werkweek, Harald ben ik soort van 'mee gestopt qua rijden omdat het niet zo goed klikt als ik zou willen en Fleur, ja toen was ik fanatiek, maar dat is gestopt. Ik wil wel, maar heb geen zin in veel dingen, kan me er niet toe zetten. Beetje lastig af en toe dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:52

Idee! kan het geen soort van burn-out zijn? Ik weet hier zelf niet veel over, maar ik kreeg ineens die gedachte, misschien dat als je er eens over gaat zoeken dat je overeenkomsten vind en mogelijke oplossingen, of tips of iets wat erop zou kunnen lijken?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 17:56

Ik heb er zelf ook wel aan gedacht, een burn-out. Maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. Okay, heb me helemaal niet goed gevoeld en daar veel door gestressed enzo, maar mezelf overwerkt ed heb ik niet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:59

Stress kan ook een reden zijn voor een burn-out hoor, en als je daar ook nog bij werkt (maakt niet uit in welke mate, stress alleen is al genoeg, met werk daarbij overbelast je het alleen maar) kan het flink serieus worden. Alleen je wil geen vrij nemen dus dat is waarschijnlijk ook geen optie om het probleem op te lossen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 18:01

Maar ja, dan heb ik weer zoiets van: waarom heb ik stress? Waar haal ik dat in vredesnaam vandaan? Ik heb helemaal niets te klagen en toch voel ik me zo rot.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:03

Je hebt zoals je zelf al zei toen het begon veel stress gehad, het is toen een tijd beter gegaan omdat je jezelf niet meer zo erg belastte maar het is nooit echt weggegaan en nu je weer meer werkt etc komt het weer terug...

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:04

Het zou mijn verhaal kunnen zijn zeg!

Ik heb hier ook erge last van. Vorig jaar moest ik zelfs tussen de middag even gaan slapen omdat ik zo moe was.
Ik kan mezelf vaak ook niet opbrengen om wat actiefs te gaan doen want ik ben dan helemaal kapot.
Ook mijn humeur is erg wisselvallig. En iedereen krijgt het steeds moeilijker om met mij om te gaan.

Ik ben ook daarvoor naar de dokter geweest maar die kon ook niks vinden en stuurde met zoals jij naar huis met dat ik goed moest uitrusten!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:04

Hmm hier herken ik mezelf toch wel heel erg in Scheve mond Echt de laatste 2 maanden. Extreem vermoeid en veel duizeligheid terwijl ik daar echt nog nooit van m'n leven last van heb gehad. Ik kan niet eens meer fatsoenlijk de trap op lopen, want boven ben ik gewoon echt moe. Ik heb ook bloed laten prikken en alles was prima in orde. Bloedsuiker niks aan de had, stofwissling in orde, pH prima, echt er was niks geks te vinden... En ook de conclusie, het zal wel tussen je oren zitten Van de stemmingswisselingen worden ze hier in huis ook niet vrolijker Boos!
Ik heb ook geen idee wat het kan zijn en wat ik ermee aan moet. Ik hoop dat het maar weer overwaait Verward (en snel want de examens komen ook steeds dichterbij..) Ik ben dus wel heel benieuwd of er nog meer reacties komen of wat er bij jou misschien uit een vervolgonderzoek komt.

Iig heel veel sterkte Scheve mond

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:06

Let wel; een burn out kan echt puur alleen door het werk komen.
Overspannenheid daarentegen kan ook komen door andere zaken dan het werk. En Jurga, je hoeft ook niets te klagen te hebben om je rot te voelen, hoor meid, maar ik pb je wel even.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:27

Hypoglykemie??
Zoek maar eens op die term in Google. (of op bokt, is al best veel over geschreven)

Ik heb ook 2 jaar gekwakkeld, was altijd te moe om iets uit te voeren, school schoot er bij in, en als ik wel ging moest ik meteen daarna thuis op de bank bijslapen omdat ik echt kapot was.
Dokter kon niks vinden. Geen pfeiffer, geen bloedarmoede, bloeddruk laten meten, enz. Nee hoor, ik moest maar eens met een psychologe gaan praten, want lichamelijk was er niks aan de hand

Toen naar een orthomoleculair (en tevens homeopatisch) arts geweest, en na 5 minuten zei hij: "stop maar met je verhaal, ik weet het allang: hypglykemie".

Het is een van die ziektes die onder de verzamelnaam sluimerziektes voorkomt, reguliere artsen weten vaak nog niet wat ze er mee aanmoeten.
Probeer het eens bij een andere arts die meer openstaat voor alternatieve geneeswijzen, die schepen je niet snel af met 'het zit tussen de oren'.

Succes!! (en vooral veel beterschap!)

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:28

Heel herkenbaar, ik heb ongeveer 10 jaar met dit soort klachten rondgelopen en het zit niet tussen je oren hoor, dat is een standaart zinnetje als een arts het niet meer weet. Vorige jaar ben ik bij een natuurgeneeskundige terecht gekomen en ben nu eindelijk van mijn klachten af. Ben nu nog wel eens moe, maar dan heb ik daar een rede voor. Probeer iemand te vinden die je verder kan helpen. Je kunt zelf wel het verschil voelen tussen moe omdat je druk bent geweest. Of dat je al moe wordt van het idee dat je 10 meter moet lopen.
Succes ermee en laat je vooral niet gek praten.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:32

Maar Marije, is daar op medisch gebied iets tegen te doen of is dat meer homeopatisch?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:38

Het is een medisch probleem (te wisselende bloedsuikerspiegel) en daar kun je verschillende preparaten voor nemen (Gluconorm en Chroom), daarnaast moet je zelf erg op je eten gaan letten, het is dus niet met een injectie in je bil opgelost Haha! maar je moet er zelf aan werken om je lichaam weer op regel te krijgen. Maar ik heb het er zeker voor over, zo ellendig als ik me toen voelde, dat wil ik nooit meer.

Ik heb geen idee hoor, of Ilona dit heeft, het is even een
Maar de tip van een andere arts die meer openstaat voor zulke gevallen zoeken is altijd raadzaam.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:43

dit klinkt heel herkenbaar!ik heb hier ook heel erg last van(gehad) maar bij mij kwam het door verkeerde voeding en een bitamine tekort, geloof vitamine B, dat zorgt voor die moeheid, en doordat je moe bent krijg je hoofdpiojn, wordt je chagie en heb je nergens zin in

ik heb me zoooo machteloos gevoeld, niemand begreep het, ik wilde niet overkomen als een aansteller, maar soms dan was ik gewoon een halfuur 'kwijt' of ik wist smiddags niet wat ik 's ochtends had gedaan!

en na mn werk moest ik er niet aan denken om mn paarden nog te gaan rijden!ik wilde wel, maar toch ook weer niet, ik was zo moe, en idd ook een heel wisselend humeur!

de huisarts wilde er niets aan doen, een vriendin van mij had hetzelfde, en haar huisarts heeft haar bloed compleet laten nakijken, op ziektes maar ook op bepaalde tekorten, en ze had een vitamine B tekort, ze heeft toen ijzerpillen&vitamine B voorgeschreven gekregen(kan je ook gewoon bij de DA/kruidvat/andere drogist of apotheek halen) en dat hielp~!

dus dat ben ik toen ook gaan slikken en meer regelmaat in mn leven dus echt iedere avond op een vaste tijd naar bed en 's ochtends op een vaste tijd eruit, als ik moe was, toch eruit gaan en eten en bv met de hond wandelen als ik niet moest werken, aan de moeheid toegeven en dus in bed blijven dat zorgde ervoor dat t nog slechter ging

ik ging wel als ik echt moe was 's avonds vroeger naar bed of na een etentje niet nog naar de bios, nu gaat dat wel weer!
ben nog wel soms ineens mega chagie, maar dat komt door mn werk(45 uur hard werken, 40 uur betaald krijgen, en daar mag je nix van zeggen.... Lips are sealed )

maar vitamine B tekort zou bij jou ook wel eens een deel an het probleem zijn, en toch maar even langs een andere (huis)arts gaan, ik ben toen expres naar de weekend arts gegaan ipv door de week naar mn eigen huisarts, en die andere wilde wel mn bloed testen op vitamnie tekort enz

sterkte!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:44

Als je denkt aan burn-out moet je even op internet zoeken... staan heel veel testjes op om te kijken of je burn-out hebt (mijn vriend dacht dat ie het had en is opzoek gegaan)
Verder zou ik inderdaad eens een andere arts raadplegen. Natuurgenezer of homeopaat. Misschien kan die je meer vertellen. Je moet je in ieder geval niet laten kisten. Jij bent degene die met jou lichaam verder moet en als jij je rot voelt, veel moe bent enz, dan moet daar wat aan gedaan worden. Het tussen de oren zitten geloof ik niet echt in.... Zoek in ieder geval verder! Heel veel sterkte!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:52

Vreemd dat er niets gevonden is. Wat is je bloeddruk, als die te laag is, kun je je ook erg moe voelen en duizelig.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 18:59

Mijn bloeddruk is niet verontrustend. De onderdruk is alleen te laag, maar dat is al tijden zo. Die is 65. Ik ben zo blij dat jullie er net zo over denken als ik. Vanavond ben ik er wel weer, nu ga ik even wat doen met de paarden. (Syph: alweer een krui vol uit de wei Tong uitsteken)

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:02

Ik heb het 1,5 jaar terug ook gehad.Ook een bloedonderzoek gehad en niks kunnen vinden,maar omdat ik erg last had van hoofdpijn en druk bij mijn neus en duizelig hebben ze toen foto's gemaakt van mijn holtes.En ja hoor ik had een ontsteking in een holte bij mijn gehemelte.Heb toen vrij zware medicijnen gehad en toen was het over en na 1,5 maand rust.Misschien is het een idee om foto's te laten maken daar van want heel veel dingen herken ik trouwens ook in jou verhaal en ik had daar wel wat zitten.Succes in ieder geval.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:24

Ik heb ook een burn out gehad pb me maar voor m'n verhaal..heb niet zo'n zin om het hier neer te zetten!!
Liefs marielle

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 19:26

loontje, ik heb nu minder last van hoofdpijn en ook geen druk bij mijn holtes, dus dat zal het wel niet zijn.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:26

ik heb je een pb gestuurd