Voel me alsof ik gek ben.... *dokter*

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:32

Zoals ik je al gezegd heb, ga naar het ziekenhuis, daar kunnen ze vele uitgebreidere tests doen. Mijn moeder heeft ook een keer een situatie gehad waar ze bij de huisarts ook bleven zeggen dat ze nog maar even aan moest zien en bloedtesten gedaan etc, maar er kwam niets uit, in het ziekenhuis had ze echter wel resultaat. Maar nee mevrouw wil niet, wat wil je dan, nog een paar maanden of misschien wel langer blijven zitten met hetzelfde probleem? Ga gewoon naar het ziekenhuis, je zit er al zo lang mee, het is niet prettig voor jou, en ook niet prettig voor anderen. Gewoon tegen die dokter ingaan en een onderzoek in het ziekenhuis eisen. Dat gel*l van: "kijk nog maar een tijdje aan" is bullshit. De huisartsen van tegenwoordig zijn meestal sowieso crap (no offence als er iemand hier huisarts is, maar laat het dan een waarschuwing zijn want er worden tegenwoordig te vaak zonder pardon mensen naar huis gestuurd). Boos!


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:59

Stress kan ook een reden zijn voor een burn-out hoor, en als je daar ook nog bij werkt (maakt niet uit in welke mate, stress alleen is al genoeg, met werk daarbij overbelast je het alleen maar) kan het flink serieus worden. Alleen je wil geen vrij nemen dus dat is waarschijnlijk ook geen optie om het probleem op te lossen...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:03

Je hebt zoals je zelf al zei toen het begon veel stress gehad, het is toen een tijd beter gegaan omdat je jezelf niet meer zo erg belastte maar het is nooit echt weggegaan en nu je weer meer werkt etc komt het weer terug...


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:32

Maar Marije, is daar op medisch gebied iets tegen te doen of is dat meer homeopatisch?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:10

Lis ik denk niet dat het dat is, ze was al ver voor september aan de pil, maar daarvoor had ze (voor zover ik weet dan) nergens geen last van..
En Renske20, als je het verhaal gelezen hebt zie je dat haar bloed al compleet getest is op vitamine tekort etc, en Ilona eet meer dan voldoende (veel meer dan mij, dus in feite zou ik eerder een tekort hebben dan zij). Dat kan het dus echt niet zijn.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:04

Iloon, je werkt te veel. Je moet jezelf eens wat tijd gunnen. Je contract is zoals je al zei 13-32 uren. Dan ga je gewoon een tijdje 13 uur werken, en als de supermarkt dat niet uitkomt, pech hebben, moeten ze meer personeel aannemen, want met een winkel van die grootte hebben ze veel te weinig personeel en die draaien al overuren zoals je aangaf. Neem je rust en wacht nou even met alles. En anders meld je je gewoon minstens een week ziek. Kijken hoe ze zich dan redden, en jij hebt wat tijd om flink uit te rusten.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:37

Jawel dat kan je wel, maar dat wil je gewoon niet zien... Ga boeken lezen of films/tv kijken en voor mijn part neem ik ook een dagje 'vrij' en gaan we weer ergens shoppen of naar een dierenpark of pretpark.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:10

Gerrie schreef:
Wat me wel even door het hoofd flitste is of je misschien de ziekte van Lyme hebt opgedaan.Wordt door teken overgebracht,en er wordt niet vaak aan gedacht.


Zouden ze zoiets niet vinden met een bloedonderzoek? Scheve mond

Ben bang dat het iets ernstigs is.. Verdrietig
Pleaseeeeeee ga nog een uitgebreide test doen in het ziekenhuis Huilen Huilen Huilen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:48

Ben gewoon bang dat ze iets heeft waar ze niet vanaf kan komen. Vind het zo erg Verdrietig Ik zit hier als een gek te zweten achter de pc als ik dit allemaal lees... Zolang er maar iets aan te doen is...

ps. heeft er ook iemand advies voor mij hoe ik haar hierbij kan helpen? Ik probeer wat ik kan, rekening houden met haar soms, tegelijk met haar naar bed etc.. maar ik voel me zo nutteloos hierbij. Ben ook kwaad op haar geworden dat ze niet naar het ziekenhuis wil gaan, maar met kwaadworden schiet je ook niets op Huilen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:06

Miep"]
En zeg nou zelf..een "boos" vriendje is dit toch allemaal niet waard?
[/quote]
Ho zo ver gaat het niet hoor. Ik ben wel wat kwaad dat ze zo eigenwijs is om niet te gaan, maar ik doe alsof ik veel bozer ben Tong uitsteken Maarja, het helpt niet Scheve mond

En tja een weekendje eruit klinkt mij heerlijk in de oren maar de financiele middelen zijn er helaas niet echt...

[quote="Percy schreef:
Maar neem in elk geval nu even die rust, desnoods meldt je je ziek op het werk. Misschien wel heel vervelend maar je hebt die rust nu heel hard nodig.


exactly my words..

Iloon: Ach gut

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:57

holly schreef:
Sypheron.Tuurlijk willen we jou ook hierbij helpen.Wat jij kan doen is haar geloven als ze zegt dat ze moe is,zonder raar te kijken of meteen er iets van te willen zeggen.
Een weekendje met zijn tweeen hoeft niet perse geld te kosten.
Men nemen de auto en rijden langs mooie plekjes.Men neemt elkaar mee voor een picknick in het bos.


Ik weet het, en dat doe ik ook.
Maar een auto hebben we (nog) niet, en ja picknicken in het bos willen we heel graag doen op een plaats, alleen als we er met de fiets heen gaan is het 45 min heenfietsen, wat dus ook al heel zwaar is. En ja foto's kijken en dingen die je thuis kan doen, dat doen we ook al wel, maar ik wil er graag met haar eens een dagje (weekend) tussenuit.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:22

grassie schreef:
Dat soort dingen zijn altijd heel moeilijk, ook voor dokters. Ik vind dat een aantal hier wel erg af zitten te geven op huisartsen ed. Mijn moeder is neurologe (heeft dus ook vrij veel contact met huisartsen) dus ik bekijk het misschien ook van een andere kant, maar de meeste artsen zijn gewoon hardwerkende mensen die zich echt wel inzetten voor de patiƫnten. Als je dagelijks tig mensen op je spreekuur krijgt met 'vage klachten' is het ook moeilijk om daar het handjevol uit te halen wat echt wat heeft. Niet dat de rest voor niks komt, helemaal niet


Wil hier nog even op reageren. Ik heb namelijk al vaak genoeg gehoord en ook in eigen ervaring gehad, dat huisartsen zeggen: Nee het is niets, we kunnen niets vinden, het zit tussen je oren. Of "het ligt aan jezelf". Terwijl dat in zeer veel gevallen zeker niet het geval is. Maar zoals al gezegd wordt, de artsen hebben nog steeds geen verklaring voor ME en daar zijn in feite de patienten de dupe van, omdat de artsen het niet daarop willen laten komen. Ik zeg net dat het zo is in elke situatie, maar huisartsen doen voor mijn zien gewoon veel te vaak 'ongeinteresseerd', met een beetje een houding van: "Als we een onderzoek niets vinden, dan zal het volgende ook wel niets aantonen, ga maar naar huis en kijk nog maar even aan." Terwijl dat al veel te vaak is gezegd, en de situatie alleen maar erger wordt. Als zo'n arts het niet kan vinden, vind ik gewoon dat die personen direct moeten worden doorverwezen naar het ziekenhuis voor uitgebreider onderzoek.
En Holly: Bloos
Ik denk dat we wel wat vinden hoor Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 18:58

sl0wm0ti0n schreef:
pshygiater


Ik denk dat je een psycholoog bedoelt. Zit namelijk nogal een groot verschil tussen psychiater en psycholoog.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:07

Gelukkig, als het goed is zit ze nu bij de doc...
En youngster, als die diagnose niet gesteld kan worden door hun, dan moeten ze niet zeggen: och kijk nog maar even aan. Dan moeten ze doorverwijzen naar iemand die er wel wat aan kan doen. Zoals Holly al zegt, als je er niet snel genoeg iets aan doet KAN het erger worden, en dan ben je het misschien niet alleen zelf schuld, maar vooral die huisarts die je zonder pardon afgescheept heeft omdat de symptomen overeenkomen met verschillende ziektes. Die symptomen kunnen ook nooit veranderen misschien, en dan? Sta je nog steeds voor het zelfde raadsel, alleen zit je er al veel langer mee te kijken, en het kost jezelf en anderen onnodig veel pijn.
Er worden al meer dan genoeg kosten in ziektefondsen geramt, door regering en verzekeringen en je mag dan best eens een keer bij je verzekering aankloppen als je die echt nodig hebt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:04

Ik denk eerder dat het andersom is zoals ik ook al telefonisch tegen Ilona heb gezegd. De vermoeidheid is toen langzaam op komen zetten, maar dat kan ook veroorzaken dat je niet lekker in je vel zit. Ik denk dat je er anders zelf ook al veel meer aan had kunnen doen. Het kan allebei maar ik denk dat het lekker in je vel zitten eerder komt van de vermoeiheid dan andersom..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:47

Jurga schreef:
En wat er toen ik me niet goed voelde aan de hand was, dat weet ik dus niet allemaal meer. Das het idiote. Ik heb het vergeten of verdrongen misschien Verward.


Ik weet natuurlijk wel een deel, maar wat er precies allemaal aan de hand was heb ik ook nooit gehoord, omdat ze het niet echt meer wist. Maargoed we komen er wel uit samen Lovers

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:04

Pffffff dacht ik dat ze zich vandaag ook helemaal ziek had gemeld, is ze toch nog gaan werken Boos!. Ilooooooon! Die ziekmelding gaat met onmiddelijke ingang in! Je moet niet nog verder door gaan drukken! En ja als je niet overspannen bent, kan het toch nog altijd gunstig uitpakken door een tijdje te rusten, ook al rust je niet wegens overspannenheid.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:15

Ow nee ik lees het nog eens en volgens mij is ze toch niet gaan werken... maar waarom neemt ze dan geen foon op? Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:54

Maar, nu ze van de dokter dit gezegd heeft, krijgt ze toch wel gewoon verder uitbetaald he? Of moet daar nog wat van geregeld worden zo?

Of heeft ze schriftelijk iets nodig van de dokter?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:03

holly schreef:
Daar moet je niet over denken maar gewoon even bellen Tong uitsteken


Ja maar ik vraag me af waarheen? De verzekering, het werk of de dokter?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Lipstick, Myrkvi, Redford, scoebje, SemrushBot, StonedRomy, wisja en 41 bezoekers