Ranzig prob. Ik kan niet overgeven.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skaapie
Berichten: 33
Geregistreerd: 19-03-03

Ranzig prob. Ik kan niet overgeven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 23:06

Als ik misselijk ben of ik heb veel gegeten, steek ik mijn vinger in mijn keel. Maar er gebeurt helemaal niets Scheve mond
Wat doe ik dan fout? Zijn er dan speciale manieren voor? Ik bedoel dit heel serieus en hoop dat er ook gewoon serieus op word gerageert.

Groetjes.....

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:07

sorry, maar ik kan hier niet serieus op reageren. Ik bedoel dit is je eerste berichtje hier en dan gelijk zoiets.
B.t.w vind ik het erg vreemd als je veel hebt gegeten dat je dan je vinger in je keel steekt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:13

Ik heb geen idee of je iets fout doet, maar het is toch niet normaal als je voor je gevoel te veel hebt gegeten en vervolgens wilt overgeven... Scheve mond

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:31

nee idd eet dan niet zoveel!
mmmm tja wacht totdat je zelf gaat kotsen? het is heel slecht om je vinger ver in je keel te doen, je kan iets stuk maken b.v niet doen dus!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:44

Wat kan je stukmaken eigenlijk? Lachen

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:59

Avantie het eten dat in je maag zit wordt samen gevoegt met maagzuur. Dit is echt heel zuur. Als je vaak overgeeft, brand op een geven moment gewoon je keel, en slokdarm weg. Doordat het voedsel zo zuur is, waarom denk je dat er altijd zo'n gore smaak aan zit?
Skaapie, ik weet niet of je dit vaak doet. En of je je zelf dik vind, en het daarom doet. Zo ja dan zou ik me maar eens flink zorgen gaan maken. Bolimia!

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 00:10

En vergeet niet dat je tanden ervan kapot gaan, en je maag en er kunnen zenuwen in je lichaam kapot gaan en wat denk je van de psygische dingen???

Echt als je vaak van dit soort neigingen hebt zoek pleeaase hulp!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 00:44

Ik denk hier ook aan een anorexia of bolimiapatient...en ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je bij dit probleem niet verder ga helpen.
Om te beginnen kun je zelf beslissen of je genoeg hebt gegeten. Als je vaker misselijk bent moet je naar de oorzaak gaan kijken. Pas als je echt ziek bent zal je lichaam vanzelf het eten eruit gooien. Maar wees blij dat het je zo niet lukt....je hebt het voedsel gewoon nodig!

skaapie
Berichten: 33
Geregistreerd: 19-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 08:24

Ik heb dat eten niet nodig ik heb genoeg vet om op te teren. Maar ik denk dat ik hier geen andwoord op mijn vraag krijg, snap ik ook wel an jullie kant maar ik dacht dat er mischien wel een truukje voor was.
Verder zoek ik ook gewoon een manier om aftevallen, als er 3 kilo af is en is onder de 50 weeg ben ik tevreden. Ik heb heus geen anorexia/boulimia ik wil gewoon afvallen en dit lijkt me de makkelijkste manier.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:46

Maar zo begint het altijd....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:47

Hoe lang ben je? Want onder de 50, dan heb je wel degelijk een serieus probleem.
Ik zal je niet lastigvallen met de problemen die ik nú nóg heb vanwege mijn óndergewicht. Ik ben 1.69 m lang en ik weeg nu 51/52 kg en nog steeds ben ik 'te zwak'. Het is echt geen pretje, nog erger is het dat ik gewoon niet aan kán komen. Vroeger woog ik 46 kg en maakte echt iedereen zich zorgen om mij, toen ik 48/49 kg woog (2 jr geleden) was ook iedereen bezorgd, want ik leek wel een lijk. Doe het nou niet en blijf gewoon eten, je hebt echt absoluut geen overgewicht. Check anders je BMI op www.voedingscentrum.nl en lees daar ook even de tekst over onder en overgewicht...
Verder nog één ding: volgens mij ben je STAPELGEK!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:47

Het lijkt misschien een makkelijke manier, maar het geeft de grootste problemen. Misschien heb je nu nog geen anorexia/boulinia, maar met deze manier van "lijnen" heb je dat straks wel.
Stop gewoon met snoepen en neem een boterham of wat fruit als je trek krijgt. Ga een leuke sport doen, ofzo. Dat is een gezonde manier om af te vallen. Evt. kun je je huisarts vragen om advies.

skaapie
Berichten: 33
Geregistreerd: 19-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 09:20

Ik ben al gestopt met snoepen ik drink water, en ik zie net dat het al gewerkt heeft ik weeg 50 nu.Nog even door gaan, nou zo lukt het ook best dus !!!! Bedankt voor je tip Linda.
Laui ik ben iets van 1.70 ik weet niet niet precies iets groter mischien. Vet is schadelijk dan gewoon nergens vet, dat heb je helemaal niet nodig en het is ook nog eens heel lelijk.
Watt voor problemen heb jij dan gehad door je ondergewicht?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:25


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:35

Skaapie.... even voor de duidelijkheid... vet heb je wel degelijk nodig om normaal te functioneren. Zo zal jij nooit langdurig aan sport kunnen doen omdat je helemaal geen reserves meer hebt. Vet is een reserve en die moet je koesteren. Het vet hoeft niet eens zichtbaar te zijn, maar kan zich ook in je buik bevinden, tussen je darmen (dit betekent dus niet dat je een 'buikje' hebt!). Van dat vet zie je dus helemaal niets maar het is wel een reserve. Hou die reserve in stand en doe geen domme dingen!!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:11

skaapie schreef:
Laui ik ben iets van 1.70 ik weet niet niet precies iets groter.


Skaapie, ik ben 1.86 meter en weeg 70 kilo. En mijn moeder heeft me VERBODEN meer af te vallen, zelfs al zou ik het willen.

Als je rond de 20 kilo minder weegt dan dat je lang bent, neig je vaak al naar ondergewicht. Let qua rolmodel NIET op fotomodellen, die wegen vaak maar 75 % van wat een normale vrouw hoort te wegen en zijn dus eigenlijk fout bezig.
Stop trouwens niet met boter e. d. eten. Dan krijg je problemen met je stoelgang en da's niet leuk.

Ik ben zelfs afgevallen na een avond friet. Maak keuzes, dit wel en dit niet. Eet 3 keer per dag een maaltijd , 2 x fruit als tussendoortje en niet te veel saus of jus bij het warm eten. Geen frisdrank, sport regelmatig en je valt binnen een maand 4 kilo af.
Dat bovenstaande is bij mij dus gebeurd. En ik heb mezelf echt niet uitgehongerd. Succes Lachen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:46

50 kilo, 1.70m en af willen vallen? Hmm, eeeehhhhh. Als ik jou was zou ik heel snel eens richting je huisarts gaan.
Overgeven is iig _niet_ de oplossing, idd is het op die manier erg makkelijk je slokdarmwand en dat ding tussen je slokdarm en je maag om zeep te helpen, iets waar je de rest van je leven mee rond blijft lopen. Verder verlies je door het overgeven een flinke hoeveelheid kalium, iets dat niet zomaar aangevuld wordt daarna maar wat je wel erg hard nodig hebt. Moet ik nog even door gaan?

Anyway, praat eens met je huisarts. Bokt is wat dit betreft iig niet 'the place to be'...