Jong: Overval Bas van der Heijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Jong: Overval Bas van der Heijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 22:26

Wie heeft er ook het programma Jong gekeken? Het was om 19.27 begonnen.
Het ging over de overval van mijn werk... Dat meisje was een cassiere van mn werk. Altijd erg opgewekt, vrolijk en spontaan. Ik vond het ook erg moeilijk om te zien.
Dat plaatje wat werd opgehangen had ik natuurlijk al veel eerder gezien, maar toch elke keer als ik het zie krijg ik weer kippenvel.
Haar vriend die was neergeschoten bij Bas van der Heijden was de buurjongen van Priscilla (skipperfan op bokt).

Mijn vraag was wie heeft dit programma ook gezien, en wat vonden jullie ervan...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:30

Jammer gemist Boos! Is dat meisje dat neergestoken?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:30

Ik weet het verhaal alweer ja.,..

Je had het beter eerder kunnen zeggen, nu heb ik het gemist.
Misschien een herhaling?

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:32

Ja ik heb t gezien! Vreselijk voor dr. Echt heel erg. Je zal er maar naast staan als je vriend wordt neergeschoten. Ik moest ook huilen toen ik zat te kijken... Huilen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:33

Nee haar vriend is doodgeschoten door de overvallers..

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:37

Ik vond het heel moeilijk om de beelden weer terug te zien, een stukje van de optocht naar de begraafplaats en van de begravenis zelf.
En ik vind het ook heel erg knap van Linda dat ze het heeft verteld bij het programma, het zal echt ontzettend moeilijk voor haar geweest zijn.
Ook toen ze het gedenksteen gingen bekijken, op de plek waar het was gebeurd zal ze het heel moeilijk gehad hebben.
En de woorden van Anita :
"hij heeft in 20 jaar meer gedaan dan iemand anders in 40 jaar"

So close no matter how far...

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 22:46

Ik had het eerder willen plaatsen, ik dacht eraan toen ik op me werk zat en helaas was het toen al te laat...
Gelukkig had iemand hier het opgenomen Lachen

De overvaller was trouwens geschrokken dat linda (vriendin) er stond (was het oude overbuurmeisje van de overvaller) en schoot op haar. Omdat linda schreeuwde omdat er een overvaller voor haar stond schreeuwde ze en ging de kogel door haar wang in het hart van haar vriend en die is daar ter plaatse overleden...

De tekst op de gedenkplaat die nu bij Bas van der Heijden hangt:
so close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
and nothing else matters
Léon, 15 juli


Echt heel mooi

(trouwens in priscilla dr reactie staan 2 namen die sommige mensen misschien niet kennen:

Linda (meisje uit de uitzending)
Leon (slachtoffer van overval, vriend van linda)
Anita (moeder van Leon)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:50

Ik heb het half gezien. het stond aan maar ik zat achter de computer en ik volgde het wel maar da lukt nooit helemaal wanneer je achter de computer zat. Er waren volgens mij 2 mensen en 1 heb ik er gevolgd volgens mij deze. Ik vond het wel aangrijpend maar ook hoe ze reageerde nadat hij dod was geschoten. IEmand had zelfs geweigerd haar te helpen ofzo!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:14

Jeetje dan ben je ook echt voor het leven getekend vreselijk zeg! Zit zij nu nog steeds achter de kassa? Ik zou er nooit meer achter durven zeg.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 23:16

Neej ze is na die avond meteen gestopt. Ze is nog wel een paar keer langs geweest en heeft met nog een hoofdcassiere gepraat. En met de begrafenis waren er heel veel mensen van bas vd heijden...
Ze werkt nu in een kleding winkeltje (vero moda in spijkenisse). Ik zag haar laatst en het gaat wel een stuk beter met haar.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:37

Ik heb het laatste deel van het programma gezien. Ik vond het erg aangrijpend.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:42

Ik heb het ook gezien. Idd een heel aangrijpend verhaal.
Ik vond het heel sterk van haar zoals ze er over kon praten.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:44

Heb het ook gezien. Heel knap dat ze het op tv heeft verteld, kreeg er echt kippenvel van. Hier stonden de kranten er destijds mee vol (Spijkenisse is hier vlakbij).

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 15:57

Ja ik weet het MarianneR
Er heeft veel over in gestaan en het was het nieuws van de dag...
De dag nadat die overval was geweest was Bas vd Heijden dicht en alleen open voor personeel om erover te praten...Dat was heel moeilijk, het was heel druk en iedereen huilde. Er waren ook hulpverleners (of hoe ze ook heten) die je met je psychische problemen konden helpen...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:12

Ik heb het gezien, vond het erg aangrijpend.
Ik vond het heel knap dat zij dat vertelde op tv vooral toen ik hoorde dat het nog zo kort geleden was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:20

ik heb het inderdaad half en half gekeken. echt heel erg voor dat meisje. zo jong nog. hoelang is het eigenlijk geleden dat het gebeurd is?

x yvon

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:07

Volgens mij is het een sterk meisje. Ik vond het erg aangrijpend en had de tissues onder handbereik. Het zal je maar gebeuren dat de kogel die voor jou bedoeld is bij je partner terechtkomt die dan overlijdt. Nou ja, de kogel was niet echt voor Linda bedoeld, die is meer uit schrik afgevuurd maar het effect is hetzelfde. Ik hoop dat Linda haar studie Rechten kan voltooien en dat ze opnieuw levensgeluk zal vinden.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 13:37

Vonneke: het is op 15 juli gebeurd. Dus het is al 8 maanden geleden...
Soxje: Ze is echt heel sterk en ze gaat er goed mee om. Ze is alweer begonnen in een kleding zaak, waar je ook met geld te maken hebt en een kans op een overval niet is uitgesloten.
En linda mocht blij zijn dat de kogel net iets scheef ging anders was ze er zelf geweest

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:09

Ik heb wel gekeken en ik word altijd heel emotioneel van dit programma. Ik zat zelf haast mee te snotteren. En ik vond haar heel sterk.