Geen leuke brief van IB-Groep *argh*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Geen leuke brief van IB-Groep *argh*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:22

Ik heb toch wel zo'n akelige brief gekregen van de IB-Groep: ze zeggen dat ik in 2002 niet ingeschreven ben op mijn hogeschool waar ik studeerde. En of ik nu even *heel veel* euro terug wil betalen.

Dat wordt een bezwaarschrift indienen dus maar ik baal hier echt van want het is gewoon mis gegaan bij mijn school en niet bij mij. Vorig jaar kreeg ik namelijk opeens bericht dat ik uit was geschreven omdat ik me niet op tijd had ingeschreven. dat had ik wel gedaabn dus ik heb bij mijn school een bwaarschrift neergelegd en dat is geaccepteerd. Gelukkig heb ik de brief nog waarin staat dat mijn uitschrijving ongedaan is gemaakt. Ik ging er van uit dat nu alles goed was omdat ik gewoon op het intranet kan komen en mijn laatste opdrachten ook zijn nagekeken. Ikneem dat ze geen studiepunten zouden geven als ik niet ingeschreven ben?

Maar goed nu moet ik dus er voor zorgen dat de directeur, rector of hoofd inschrijvingen mijn bezwaarschrift ondertekend. Ik hoop echt dat ze op school de zaken nu wel goed voor elkaar hebben. En dat dit met een sisser afloopt want het bedrag waar ze om vragen heb ik helemaal niet.

Ik ga zo maar bellen met school als ik gekalmeerd ben want ik zit nu nog te shaken moet ik bekennen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:30

Lekker he die Hogescholen en de IB-groep. Als iets ietsje anders gaat als het 'hoort' dan snappen ze het niet meer. Succes!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:35

Ahhhhh, echt balen. Eerst maar even afkoelen en dan actie ondernemen. Suc6!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:05

Er gaat best vaak wat mis met die inschrijvingen enzo. Altijd moet je 20 van die formuliertjes invullen, want anders word het te moeilijk. Veel succes ermee!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:14

Dat ken ik. Zo had ik in het eerste jaar netjes 42 studiepunten (jemig, wilde winstpunten intikken... Schijnheilig ) maar had de school dat niet goed geadministreerd. Hierdoor kreeg ik de melding dat mijn beurs omgezet was in een lening. Slik...
Het heeft bij mij al met al een jaar geduurd voordat de IB-groep alle gegevens had (via docenten, studentenadministratie, etc) en toch bleek dat ik geen studieschuld meer had.

Als ik dat geld nou apart gezet had voor die schuld, dan had ik er nu een leuk paard voor kunnen kopen. Haha!

Oh ja, bellen met de IB-groep is ook leuk:
- lange wachttijden (half uur is geen uitzondering)
- tig keer doorverbonden worden
- en dan tenslotte wordt de verbinding zomaar verbroken Lips are sealed

Ik ben blij dat ik niks meer met hun te maken heb.

Succes ermee. Je moet er echt actief achteraan gaan op school.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:46

Ik ben nu al 2 jaar bezig met die kl*te IB-groep....
Bij mij ging het om studiefinanciering die ik terug moest betalen, volgens hen was ik namelijk ook niet ingeschreven bij mijn school (was ik wel). En ook nog om een OVkaart die ik een jaar te laat ingeleverd zou hebben, dat zat zo; mijn portemonnee was gejat met daarin mijn OVkaart, dus ik had een nieuwe aangevraagd. Dat duurde al heel lang voor die binnen was (2 maanden), en in die 2 maanden had ik besloten met mijn opleiding te stoppen. Ik heb dat dus aan de IBgroep doorgegeven, en mijn OVkaart nooit opgehaald.
Krijg ik me daar toch ineens een rekening!!! Van die studiefinanciering en OVkaart bij elkaar iets van 2000 euro, wat ik dus heb moeten betalen, en waar ik nu nog via de rechter mee bezig ben om het terug te betalen....

En dan te bedenken dat ik voor hen waarschijnlijk 1 van de goedkoopste nederlanders ooit ben, ik heb namelijk maar 9 maanden studiefinanciering ontvangen, en ook maar die tijd van een OVkaart gebruik gemaakt.... De rest heb ik op privescholen gezeten

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:05

Al de tijd dat ik studiefinanciering heb gekregen heb ik problemen gehad met de registratie van mijn school. Mijn school bestond namelijk volgens de IB-groep niet. Ieder jaar was het weer het zelfde feest, dan kregen alle leerlingen van de school een dreigbrief thuis gestuurd. Je moet een schoolverklaring opsturen en dan hoor je er weer een poosje niks van. Irritant iig, het wil niet tot die botte koppen doordringen daar, dat zij fout zitten.
Succes ermee en maar zo snel mogelijk je diploma halen, dan ben je er vanaf!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:33

Er was bij mij maar 1 manier om door te dringen bij de IBG: er langs gaan (kan voor mij makkelijk aangezien ik studeer in groningen).
Ik had het eerste jaat het probleem dat ze hadden bedacht dat ik thuis woonde (wat mij dus ong E150 in de maand koste), en dat ik dierengeneeskunde studeerde in Utrecht (wat dus rechten in groningen is).
Ik heb geloof ik een stuk of 3 brieven verstuurd die of niet goed waren of die spontaan verdwenen, tot dat ik een aangetekende brief verstuurde en ze zeiden dat ze die ook niet ontvangen hadden. Dat was vervelend voor ze aangezien ik het bewijs voor me had liggen dat ik dat wel gedaan had. Nou ja, gingen ze toch maar even zoeken. Toen kwam plots een oude brief van mij boven water, de aangetekende brief was nog steeds weg.
Ik weet niet eens meer wat toen het probleem was, maar ik ben er de dag er na langs gegeaan met mij bewijs van inschrijving bij mijn school en bewijs dat ik toch echt in groningen woonde.
Toen konden ze op eens wel op twee knopjes drukken zodat ik goed ingeschreven stond.

Moraal van het verhaal:
Als je een brief verstuurd DOE DAT AANGETEKEND. Dan heb je een bewijs dat je de brief hebt opgestuurd.
Doe dit z.s.m., want ze werken daar gigantisch traag.

veel succes er mee (je hebt het nodig waarschijnlijk Tong uitsteken )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:36

Je hebt ook een soort hulpkantoren van de IBG. Ik kan me herinneren dat ik daar ook een paar keer ben geweest in Rotterdam. Probeer het daar eerst eens, voordat je naar Groningen reist.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:07

idd Ib en hoge scholen, heb er een hekel aan.
ben 3 maanden geleden gestopt, en nog niet uit geschreven. Moet heel veel terug betalen Boos!.

Nu na 3x naar het HAs te hebben gebelt, komt het eindelijk in orde, ik hoef alleen mijn lening aan de IB terug te betalen, wordt er onderhand grijs van Boos!(

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:31

Ahaaaaa....weer een probleem met de IB-Groep (wie niet).
Ik zit zelf ook met een probleempje: ik heb vorig jaar schriftelijke cursussen gevolgd van vakken die ik moet hebben voor mijn vervolgopleiding. Ik heb nog geïnformeerd of ik dan niet toevallig recht had op een tegemoetkoming studiekosten maar nee, volgens de IBG was dat niet zo.
Staat een paar maanden later in de krant een vraag van een vader van een zoon die in precies dezelfde situatie zat als ik (volgde zelfs dezelfde vakken). Hij vroeg of zijn zoon recht had op een tegemoetkoming in de studiekosten. En het antwoord was.....(je raadt het nooooiiit:) JA!!!

Dussss....ik erachteraan gebeld, moest een brief opsturen met ontiegelijk veel bijlagen (bewijs van inschrijvingen van de cursussen, bewijs van IBG dat ik diergeneeskunde wil studeren en dat ik daarvoor die vakken moest halen, kopie paspoort, kopie rekeningafschrift, kopie krantenknipsel...en ga nog maar even door). Ik heb dat dus braaf gedaan.

Dan krijg ik ineens een brief teruggestuurd (na 3 maanden!!!!!): Mijn aanvraag was niet volledig (vollediger kon haast niet maar okee). Ik moest een verklaring van door mijn school laten ondertekenen en weer terugsturen. Maar dat gaat een beetje moeilijk want..IK ZIT NIET OP EEN SCHOOL (had ik in de eerste brief al duidelijk verteld want ik deed cursussen bij het NTI en LOI). Ik dus weeeeer Gaaaap een brief gestuurd, kopie van hun brief meegestuurd (anders snappen ze het niet he, je moet het ze zo makkelijk mogelijk maken ) en verteld hoe het zat (-tigste keer). Met de vraag of ik ook een ontvangstbevestiging toegestuurd kon krijgen als de brief binnen was. Daar wacht ik nu al tijden op.

Stelletje sukkels daar, de telefonistes weten al helemaal niet waar ze het over hebben.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:40

IB-groep loopt altijd te kloten!!! Ze hebben dat soort dingen zooooooo vaak.
Ik moet het op dit moment doen met een basisbeurs omdat de gegevens van mijn ouders nog niet bekend zijn...grrr (ben dus blut nu)
Stuur gewoon een bezwaarschrift (aangetekend idd) en dan komt het vast allemaal wel goed. Gewoon er achteraan blijven zitten en gewoon je gelijk halen. Succes

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:47

Maar studeer je nu nog wel dan?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:24

Ik ben 1,5 jaar bezig geweest om die hoogst intelligente lui aan hun verstant te brengen dat ik niet meer studeer, en geen geld meer wens te ontvangen. Hadden ze het eidelijk door moest ik ineens van 2 jaar terug betalen, foutje van hun! Dat duurde dus weer 1 jaar voordat dat opgelost was. Die mensen komen in aanmerking voor de "gouden eikel"

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:43

Ook ik heb de nodige IBG ellende meegemaakt. Bij mij was het probleem dat ik ze er maar niet van kon doordringen dat ik gestopt was met mijn studie dus nog maandenlang elke maand mijn SF + aanvullende lening kreeg overgemaakt.
Gelukkig had ik dat geld opzij gezet, want uiteindelijk moest het natuurlijk worden terugbetaald. Dat heeft geloof ik 6 maanden geduurt en ik moest ontelbare formulieren opzoeken. Die bleken dan later onjuist te zijn, niet aangekomen of niet compleet... Ik werd er gek van! Ben blij dat ik niks meer met ze te maken heb.
Maak je borst dus maar nat..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:28

De IBG doet het bij mij trouwens nog steeds fout. Ik heb 2 rekeningen, een gewone, en een studie. Nou heb ik hun op de hoogste gesteld dat ze alles met die studie moeten doen. Wat doen ze? Zetten ze het geld dat ik elke maand krijg op de studierekening, maar het geld dat ze elk kwartaal eraf halen, halen ze van mijn prive rekening af, waardoor ik grandioos de rode cijfers inga soms! Heb al een aantal keren gemaild en gebeld maar het wil niet echt helpen. En dat is ook nog maar een klein deel van de problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:40

Sypheron schreef:
Maar studeer je nu nog wel dan?


Nee, nu niet meer, ben afgestudeerd maar het gaat dus over de periode hier voor

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:46

Katrien schreef:
Nee, nu niet meer, ben afgestudeerd maar het gaat dus over de periode hier voor


Ja ok maar als je niet afgestudeerd was en je was gestopt dan moet je dus wel de stufi terug betalen. Maar als je je diploma hebt is dat toch ook al genoeg bewijs?

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:01

Sypheron"]
[quote="Katrien schreef:
Maar als je je diploma hebt is dat toch ook al genoeg bewijs?


We hebben het hier over de IBG hoor, die zijn niet zo vlot van begrip Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:10

Wat een drama, ik hang op dit moment met de IBG aan de lijn en na 'heeft u een momentje' is het al bijna 10 minuten stil. Als ik nu ophang kan ik weer helemaal overnieuw beginnen.
En die muziekjes word je ook helemaal leip van
Ben nu al 3x verkeerd doorverbonden
En dit gaat nog om iets simpels, dus heel veel sterkte Katrien!!

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:19

IB...mijn nekharen gaan gelijk overeind staan. Heb er zelf ook veel ellende meegehad. Zelfs een deurwaarder! Gelukkig had ik mijn inleverbewijsje van mijn ov-kaart nog! Echt, als ik jou was zal ik van alles wat je ooit verstuurd een kopie maken en bewaren (en niet al na 1 jaar weggooien)

Sterkte.