Mijn poes heeft BLAASGRUIS.......weten jullie....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:14

Lukkie heeft het ook. En hij blijft het houden. Bij de laatste controle had hij nog steeds grijs in zijn urine. Dus ik moet ook dat dure voer blijven geven. maar Lukkie is het waard.

Blaasproblemen bij de (ex)kater

Ook bij katers zien we regelmatig blaasontstekingen, de verschijnselen zijn hetzelfde als bij de poes. Een apart probleem vormen de zogenaamde plaskaters. Dit zijn zowel gecastreerde als niet gecastreerde katers die gruis in hun urine vormen. Dit zijn in feite hele kleine blaassteentjes. Bij katers en ex-katers is het laatste deel van de plasbuis erg nauw. Vormt zo'n kater gruis in zijn urine dan kan dit de plasbuis verstoppen. Het gevolg is dat de kater zijn plas niet meer kwijt kan, de blaas overvuld raakt en de nieren het lichaam niet meer zuiveren van afvalstoffen. Kortom, de kater krijgt een niervergiftiging die binnen 36 uur dodelijk kan zijn!

U begrijpt dat dit uiteraard een spoedgeval is dat meteen door een dierenarts behandeld dient te worden. Hij zal trachten de verstopping op te heffen door de plasbuis door te spoelen of, als dit niet lukt, de kater te opereren. Om herhaling te voorkomen is vaak naast een penicillinekuur speciaal dieetvoer nodig. Dit voer gaat de vorming van gruis tegen en bevat tevens stoffen die al gevormd gruis weer oplossen.



Hier een verhaaltje toen hij weer ziek was geworden
[AM] Ik word er wanhopig van..

Hier een verhaaltje van dat ie net thuis was
[AM] Lukkie is weer thuis en..

er zijn wel meer topics over lukkie geweest toen hij zo ziek was.

Maar nu gaat het weer heel goed met hem! *LOL* [/i]

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eloya, GoogleAdsense, History_ en 35 bezoekers