Zijn hier ook Jean-Michel Jarre liefhebbers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Zijn hier ook Jean-Michel Jarre liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 13:38

Ja ik weet het. Weinigen zullen deze man kennen. Maar de geluiden die in de house/trance etc. gebruikt worden zijn voornamelijk uit zijn muziek zijn voortgekomen. Ook de lasershows die tijdens zulke parties gegeven worden zijn door hem geïnspireerd. Hij heeft de meest fantastische lasershows weggegeven. Nee, hij maakt geen housemuziek. Hij is vooral bekend van Equinoxe, Oxygene, Rendez-Vous etc. Helaas is hij zijn inspiratie de laatste tijd een beetje kwijt maar ik zit net naar Oxygene II te luisteren en dan denk ik, goh die man is geniaal. Zulke tijdloze muziek met van die heerlijke analoge bakken gemaakt. De Moog, de Korg noem maar op. De man is zo veelzijdig dat hij zijn eigen instrument de 'laserharp' gemaakt heeft. Welke jarrefan wil daar niet eens op spelen.

Ik ben destijds bij het concert in brussel geweest. Was de Chronologie tour. En in Ahoy. Ahoy was klein en knus. Brussel was immens. De man heeft op Place de la Concorde met zijn Concert a Paris 14 miljoen!!!! mensen om zich weten te vergaren.

Nou ja, ik was benieuwd of er onder de bokkers ook mensen zijn die hiervan hielden.

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 14:51

Oldfield ben ik ook een aanhanger van:-). Maar dan toch vooral wel de technischere muziek. Tub II, Outcast, Far above the Clouds. Wat ik wel heel jammer van Oldfield vond is dat hij het met zijn fans niet zo nauw neemt. Ik ben bij zijn laatste concert geweest en hij speelde een gedeelte van ik geloof TubII die hij helemaal moest uitspelen. Op een gegeven moment ging hij een shaggie draaien en roken en de muziek gewoon door Verward Toen was ik erg teleurgesteld. Jarre hoor je dan misschien iets minder van op het moment maar die heb ik nog nooit zo laks met zijn fans zien omgaan. Ok, dan gaat er wel iets mis maar liever dat dan dat het niet echt is.

Oxygene 4 zal het wel zijn geweest Syph. Da's een van zijn bekendste nummers. Laatste tijd hoor je idd erg weinig. Jammer.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 14:52

Lovely schreef:
Jarre: ja, vergeet niet crockett's theme, cool!
Oldfield: ja, vooral Songs of distant earth, mooooi!


Eeeeh, crocket's theme is niet van Jarre Verward Haha! Knipoog

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 18:56

Lovely"]
[quote="Fasel"][quote="Lovely schreef:
Jarre: ja, vergeet niet crockett's theme, cool!
Oldfield: ja, vooral Songs of distant earth, mooooi!


Eeeeh, crocket's theme is niet van Jarre Verward Haha! Knipoog
[/quote]
Maar hij heeft het wel gespeeld.
[/quote]

Dan was ie waarschijnlijk dronken Haha! Nee geintje, vast wel. Maar hoe kom je aan die info dan?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 18:57

Ow via Kazaa. Ja maar daar wordt van heel veel dingen gezegd dat Jarre het speelde. Zo zou hij ook Popcorn hebben gespeeld. Neem het maar aan van een mafkees van een fan dat het niet zo is. Geloof mij dus maar:-)

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, brennie85, Cubone, Eva1975, Ginny135, huckellover, Ineke2, Jara, Shetje14, Xayah, YandexBot en 202 bezoekers