Black aan het herlezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:30

Apple"]
Jeugdsentiment!

Mijn favo is het eerste boek over Satan (heet dat niet 'een zoon van de zwarte hengst?').
[/quote]

O ja, Satan is dan een onmogelijk en gevaarlijk paard en dan probeert Henry Daily hem af te maken en Alec redt satan dan door heel intensief voor hem te zorgen en dat breekt het ijs tussen die 2.

jajaja....... ik ken die boeken allemaal nog, heb er nog een paar in mijn kast staan Haha!

[quote="Lielle schreef:
in deel 2 gaat hij Black opsporen in de woestein, komt dan bij die sjeik, en doet hij mee aan die race. In het boek dat ik bedoel gaat hij (met Black Verward) op zoek naar Black's vader die ooit spoorloos verdwenen was.

ja, dat is spannend, want de vader van Black is een heel mooi paard, en eigendom van die dochter van die Sheik. Die wil op het einde Black vermoorden en dan schiet ze per ongeluk haar eigen prachtige paard dood. Dat vond ik toch zonde! wilde toen bijna stoppen met lezen, HAHAHAHA!.

En guess waar ik nu in bezig ben: in het 2e deel van die serie van Jean Auel! Ik kom slaaptekort want ik kan het niet wegleggen...........
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-03-03 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:09

Percy schreef:
Jean Auel is moeilijk neer te leggen inderdaad en je moet hierna nog drie delen Haha!


hierna nog 3 delen MOETEN? Ik ben zo blij dat er nog 3 delen zijn die ik nog KAN! Ik heb dit boek bijna uit, en Ayla en Jondalar hebben net voor het eerst de liefde bedreven!!!!!!!!!!!!!!! Ayla denkt nog steeds dat hij zonder haar weg zal gaan. Altijd baal ik als ik een boek uit heb omdat ik me los moet maken van de hoofdpersonen en nu heb ik gelukkig een volgend deel!

bonfire is inderdaad die draver ja, en alec schoolde zich als jockey moeiteloos om tot pikeur. Is toch een kunst. Die jongen zal toch echt talent hebben gehad. Haha!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:35

Lielle schreef:
Bonfire = hengst, Black Minx (heks) = merrie en die bedoel jij *LOL*

klopt! je was me net voor. Voor zover ik me herinner is geen enkele zoon van Black hakkie tsjakkie gedaan. het zijn allemaal hengsten en een enkele merrie.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:18

Percy"]
Net als Lielle vond ik deel 5 van Auel heel erg tegenvallen. Misschien was het de anti-climax na al die jaren (de andere delen heb ik gelegen direct nadat ze uitgekomen waren) maar ik heb het hele boek door zitten wachten tot er iets zou gebeuren wat maar niet gebeurde.
?
[/quote]
Nou, dan weet ik wat me te wachten staat. Is ook een mooie manier van afbouwen. Weet je wat ook mooie boeken zijn Percy? die van Marion Bradley Zimmer. Die heb ik ook verslonden. Haviksvrouwe moet je maar eens lezen.

[quote="assie"]
[
De zwarte hengst en Satan vind ik ook heel goed! Als Black en Satan voor het vuur wegrennen samen met de andere 9 beste paarden van de wereld. En als Alec dan op z'n Black's rug zit, en Black gewoon wint van alle paarden!
.
[/quote]
Yep, en op het eind denkt Henry dat Henry nog altijd de snelste is, want Satan is henry zijn favoriet. Alec houdt dan zijn mond maar dicht en laat hem in die waan.

[quote="assie schreef:
[
Black Minx was dat verwende nest, zonder staart (omdat ze daarmee tussen de deur had gezeten) En ze was ook heeel koppig en eigenwijs, maar uiteindelijk won Alec er wel de Derby mee.
[/quote]

Ze had inderdaad geen staart en toen hebben ze haar een nep staart gegeven, allemaal haren van allerlei kleuren, witte, voskleurige etc. Tjonge, dat ik dat allemaal nog weet......... Ik weet dat er immers ook boeken zijn waarvan ik de inhoud echt vergeten ben.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:08

Hoe gaan die boeken van Minette walters dan? Is zij een nederlandse auteur?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 13:08

Fitzroy schreef:
De boekjes van de zwarte hengst konden mij nooit zo boeien.
Ik was meer van het 'meisjesachtige' type boeken. Volgens mij een serie die Jill of Jacky heette? Of heette de auteur Jacky, graaf, graaf. (Dat krijg je als je aan de verkeerde kant van de 30 zit Knipoog)
En natuurlijk de 3-delige serie: een veulen in de familie, enz.

Nu lees ik graag Nicci French.


"een veulen in de familie", ja, die serie ken ik ook........ komt me bekend voor. Die heb ik ook gelezen. Had Jill niet 2 ponies, Black en Rapide? En dat rusthuis voor paarden, Follyfoot, vond ik prachtig!

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Femek2902, NogSteedsGek, Paardjes83, Waratje en 157 bezoekers