Artsen zonder Grenzen. Al getekend voor Arjan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Artsen zonder Grenzen. Al getekend voor Arjan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:57

Nog even een reminder voor als je deze petitie misschien nog niet kent, of nog geen tijd hebt gehad om 'm te tekenen.

Arjan Erkel, coordinator van Artsen zonder Grenzen, is inmiddels ruim 6 maanden ontvoerd, en niemand heeft nog iets van hem noch van zijn ontvoerders vernomen. Lees verder op onderstaande link, waar je ook de petitie kunt tekenen.

Voor wie die kleine moeite wil nemen, alvast bedankt.

Sonja

http://www.msf.org/arjan/petition/holland.htm

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:00

Ja had hem al getekend.
Hangen ook overal megaposters van op het station.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:48

Klopt, ik dacht ook wel dat iedereen het zo onderhand wist, en dat iedereen al wel getekend zou hebben. Maar toen ik het er net op kantoor over had, bleken 12 van de 12 collega's het wel gezien te hebben, maar nog niet op het idee gekomen te zijn dat ook zij zouden kunnen tekenen..... Aaaaaarch!!!!
Hihi, dus ik dacht, kom, voor het geval er ook zulke heldere lichten op Bokt zitten.... Haha! Elke handtekening is er eentje.....

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:51

Ik als 'tijdelijke buitenlander' wist nergens wat vanaf, tot ik het op nos.nl zag staan. Heb net gelijk even getekend

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:52

Ik heb ook getekend!
Om heel eerlijk te zeggen, wist ik dit niet eens... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:58

Ohooooooooohhhh heeft Enschede geen station en geen bushokjes? *LOL* *LOL* *LOL* Super dat jullie toch even getekend hebben!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:00

Heb hem nu direkt getekend voordat ik het weer vergeet!

Bedankt voor de herinnering!

Jola

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:00

Maar wat helpt het om een handtekening te zetten? Dat brengt hem toch nog niet terug?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:03

Natuurlijk krijg je hem er niet direct mee terug, maar je laat zo wel zien dat je wilt dat men tot het uiterste gaat om hem te vinden:

"Ik ondersteun de oproep van Artsen zonder Grenzen aan u om alles te doen wat in uw vermogen ligt om Arjan ongedeerd vrij te krijgen en hem te laten terugkeren naar zijn familie, vrienden en collega's."

Ik heb zojuist getekend, zag gisteren de posters hangen op het station.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:03

Sonja schreef:
Ohooooooooohhhh heeft Enschede geen station en geen bushokjes? *LOL* *LOL* *LOL* Super dat jullie toch even getekend hebben!


Haha, tuurlijk wel *LOL*
Die kom ik alleen niet tegen op de weg naar school Schijnheilig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:08

Karin schreef:
"Ik ondersteun de oproep van Artsen zonder Grenzen aan u om alles te doen wat in uw vermogen ligt om Arjan ongedeerd vrij te krijgen en hem te laten terugkeren naar zijn familie, vrienden en collega's."


Neem toch aan dat dat vanzelf sprekend is? Ten eerste is het een mens, en daar doe je sowieso alles voor om terug te krijgen. Ten tweede is hij werkende voor Artsen zonder Grenzen, en dan mag ik al helemaal aannemen dat je er alles voor gaat doen om die persoon als mens en collega terug te krijgen. Helaas is Arjan niet de enige op deze wereld die ontvoerd is, dagelijks verdwijnen er overal in Azie en Amerika mensen, en vaak worden ze nooit meer terug gevonden Verdrietig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:19

Ik snap het nut er niet van om hier spotjes op TV en radio over uit te zenden, ze kunnen beter dat geld gebruiken om die Arjan te gaan zoeken.

Ik zie ook het nut niet in van het tekenen van de petitie. Het lijkt me dat ze al hun uiterste best doen, ook zonder handtekeningen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:20

Precies Syph. Laten we voor iedereen die ontvoerd is een poster ophangen. Ik zie geen nut erin om te tekenen, maar dat wil niet zeggen dat ik voor de familie minder hoop dat hij terug komt, dan iemand die wel getekend heeft.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:22

Ik ga zo denk ik wel tekenen hoor, daar niet van, maar als je tekent, denk dan aub ook eens aan de anderen mensen. Arjan heeft een bewuste keuze gemaakt om in dat land te werken, hij wist van de gevaren, maar mensen die in zo'n landen wonen lopen continue elke dag 24/7 het gevaar om ontvoerd of vermoord te worden en die hebben weinig keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:26

Tja, en DAAROM kun je dus bijvoorbeeld ook lid zijn van Amnesty.... Haha!

Negatief denken/reageren, heeft dat dan wel zin?????
Al is het maar om Arjan, z'n collega's/vrienden/familie etc te steunen.....

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:29

Sypheron schreef:
Ik ga zo denk ik wel tekenen hoor, daar niet van, maar als je tekent, denk dan aub ook eens aan de anderen mensen. Arjan heeft een bewuste keuze gemaakt om in dat land te werken, hij wist van de gevaren, maar mensen die in zo'n landen wonen lopen continue elke dag 24/7 het gevaar om ontvoerd of vermoord te worden en die hebben weinig keuze!


Als ik dit heel zwartwit lees, kan ik er uithalen: "Eigen schuld, dikke bult'
Had hij daar maar niet moeten gaan werken.
Ik hoop dat je dat niet zo bedoelt. Het zijn juist vaak mensen die zich kwetsbaar opstellen om anderen te helpen, die in dit soort situaties grote risico's lopen.
Ik heb er respect voor, dat je toch dat risico neemt en je uit laat zenden.
Ik heb een tijd geleden al getekend, jammer dat je dat niet 100 x kunt doen Scheve mond

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:33

Sypheron, die petitie gaat natuurlijk ook niet naar iemand van Artsen Zonder Grensen, want die doen hun best wel. (Uit je tweede post maak ik namelijk op dat je denk dat die petitie naar AZG gaat, kan ook mijn fout zijn Verward) Die handtekeningen gaan naar:
Citaat:
Zijne Excellentie President Poetin, Geachte Heer Magomedov, Voorzitter van de Staatsraad van Dagestan,
met de vraag of zij alles in het werk willen stellen om Arjan terug te vinden.

Je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat er voor een heleboel anderen geen hulp is en dat is heel erg. Dus als ik dan voor 1 iemand misschien een verschil kan uitmaken, dan doe ik dat graag. Met hopen alleen (voor jou, Prima) kom je er zeker weten niet. Die handtekening doet het misschien ook niet, maar de kans dat die iets help is in ieder geval groter dan een beetje hoop zonder handtekening...
Laatst bijgewerkt door Wmijn op 12-03-03 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:33

Billy, van de ene kant bedoel ik het wel zo, alleen niet op de manier zoals jij het vermeld. Maar van de andere kant is het heel goed wat Arjan heeft gedaan. Je moet maar durven om naar zo'n land te gaan en de mensen daar te helpen! Natuurlijk is dat super van hem, maar de mensen die er wonen hebben vaak niet de keuze en middelen om daar weg te komen, en die zijn vaker het slachtoffer. Ik doel er dus alleen op dat iemand inziet dat het niet alleen Arjan is, en dat er ook nog veel meer mensen op hun redding zitten te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:37

En JUIST omdat Arjan en zijn collega's van die mensen zijn die dat inzien Syph, verdient hij onze steun....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:39

Ja ik weet het Sonja, en ik heb ook getekend, natuurlijk wil ik dat hij terugkomt. Ik zou alleen willen dat er voor die anderen mensen ook zoveel hoop kon zijn... maar daar is het vaak ook veel moeilijker om te beginnen met zoeken alleen al...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:40

Ik denk juist dat de hulpverleners vaker het slachtoffer zijn, juist omdat ze bekend zijn en/of steun uit het buitenland hebben. Het ontvoeren van een buitenlander is veel effectiever, omdat er ten eerste meer publiciteit van komt en ten tweede evt nog geld voor gevraagd kan worden. De mensen in de hulpgebieden zijn vaak zo arm, dat je daar niks van hoeft te verwachten

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:45

Billy, er is niets van Arjan vernomen of van zijn ontvoerdrers. Ik denk niet dat ze er geld voor willen vragen, en publiciteit? Wat heb je er aan als je niemand weet wie je bent? Opzich zullen er veel van die ontvoerders zijn die op hulpverleners mikken, maar ik denk dat er over het algemeen toch veel meer 'gewone' burgers ontvoerd worden.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:53

Ik praat nu in het algemeen Syph Lips are sealed
Hoevaak lees je niet dat er, waar ook ter wereld, hulpverleners of journalisten of zo ontvoerd worden?
Aan mensen in de lokale bevolking heb je wat dat betreft niets, omdat het niemand boeit behalve de familie.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:58

Billy, dat je meer van hulpverleners en journalisten leest, is omdat het geen zin meer heeft om alle burgers die ontvoerd worden in de krant te vermelden. In Azie, Afrika en Zuid-Amerika verwdijnen elke dag wel mensen. En vaak is het in die landen zo, dat ze onderdrukt worden door mafia of drugsbaronnen, als ze niet meewerken, wordt er dus in je familie gerotzooid, denk aan ontvoeringen, moorden of verkrachtingen... zo sneu

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:20

Billy"]
[quote="Sypheron schreef:
Ik ga zo denk ik wel tekenen hoor, daar niet van, maar als je tekent, denk dan aub ook eens aan de anderen mensen. Arjan heeft een bewuste keuze gemaakt om in dat land te werken, hij wist van de gevaren, maar mensen die in zo'n landen wonen lopen continue elke dag 24/7 het gevaar om ontvoerd of vermoord te worden en die hebben weinig keuze!


Als ik dit heel zwartwit lees, kan ik er uithalen: "Eigen schuld, dikke bult'
Had hij daar maar niet moeten gaan werken.
[/quote]

Als je alles zwart wit ziet in het leven kom je niet ver denk ik. Bovendien wordt je er depri van. Je moet het lezen zoals het bedoelt is. Als ik in rwanda ga werken of in zuid africa, dan weet ik ook dat de kans groot is dat er een grote boze boeman het op mijn auto heeft voorzien en of geld en met een bijl in mijn rug me laatste adem uitblaas. Zo ook voor Arjan was het dus een gecalculeerd risico. Het bittere is dat je juist goed werk doet en de lokale bevolking wil helpen, je alsnog doelwit wordt van onrecht en misdaad. Daarom wordt er meer aandacht aan besteed dan bij een willekeurig ander persoon in een zelfde situatie.