Ik baal een beetje. Hoevaak zie jij je vriend(in)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Ik baal een beetje. Hoevaak zie jij je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 22:57

Ik baal een beetje, zoals bijna altijd halverwege de week Scheve mond .
Mijn vriend woont niet echt naast de deur, met de auto ongeveer 20 minuten hier vandaan ofzo...
Hij werkt en ik zit op school, dus echt veel vrij voor elkaar door de weeks is er dan niet.
Ik ken hem nu bijna twee jaar, maar ga er nu steeds meer van balen dat we elkaar zo weinig zien. Het is alsof je de hele week langs elkaar heen leeft. Tuurlijk, we bellen wel, en smsen natuurlijk. Maar dat is anders, bellen lijkt haast zelfs geforceerd soms. Niet omdat er iets mis is, maar gewoon, omdat je lekker spontaan bij elkaar wilt zijn, lekker tegen elkaar aan zitten en helemaal nix zeggen. Niet verplicht kletsen over 'hoe was jou dag' .
Ik weet wel, er is niet veel aan te doen. Verplicht een avond afspreken wanneer we tijd voor elkaar maken lukt ook niet altijd. Ik heb mn paard wat ik 's middags doe en moet dan 's avonds al mijn andere zaakjes op orde stellen. Zijn ouders zijn gescheiden, dus moet hij ook iedere week bij zijn moeder langs.. enzovoorts...

Tijd om te gaan samenwonen vinden we het nog niet. Hij gaat iets voor zichzelf zoeken maar ik zit nog op school, en heb mn paard.. (dus geen geld Haha! ) dus dat is voorlopig geen verstandige optie vinden we. Daar komt bij dat we nog jong zat zijn natuurlijk (bijna 20 en 23)

Nouwja, een vraag is dit eigenlijk niet.. Ik moest het gewoon even kwijt..
Maar misschien zijn er meer mensen die dit hebben? Zou het wel eens willen weten .

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:06

toen ik nog iets met remo had woonde hij in het begin in weerselo(halfuurtje met de auto), toen zagen we elkaar heel erg vaak. hij kwam vaak langs en bleef dan slapen om dan smorgens weer naar zijn werk te gaan.
toen is hij gaan studeren in groningen en zag ik hem door de week dus niet meer. hij kwam op vrijdagavond naar me toe, bleef dan slapen, dan gingen we naar weerselo, lekker uit, zondag weer naar mij en bleef hij weer bij mij slapen en ging hij maandag weer naar groningen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:08

Mijn vriendin woont dus een 2 uur verderop met de trein. Anderhalf met de auto, maar ik heb nog geen auto... We zien elkaar normaal eigenlijk alleen in het weekend, behalve in vakanties etc... en het begint mij nu af en toe ook zwaar te worden, wil haar ook wat vaker zien (nee elke dag en constant op elkaars lip zitten hoeft van mij ook weer niet), maar een dagje extra zou al prettig zijn in de week. Helaas gaat dat niet want ik heb hier mijn school en zij daar haar werk... mijn school duurt nu nog 3 jaar. Maar ik heb al een paar keer er over gedacht om misschien over te stappen als er mogelijkheid toe is. Dat zal komend jaar nog niet gebeuren denk ik, maar misschien wel het jaar daarna... we zullen zien. Ik weet iig dat het een zwaar jaar gaat worden voor me, we kennen elkaar nu bijna een jaar en als het me nu dan al moeilijk wordt op sommige momenten, dan zie ik het somber in voor het komende jaar Verdrietig

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 23:16

Ja dat gevoel is het dus.. alleen je bed in stappen met het gevoel dat je hem al tijden niet gezien hebt. In een week dat ik hem gewoon lekker 1 avondje gezien heb is het al stukken minder. het is dan ook zo weer weekend...
Maargoed, het is wat je zegt. Je doet er zo weinig aan...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:20

Tja Syph... we wisten waar we aan begonnen..... I love ya Lovers en dat maakt aan die afstand niets uit!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:24

Ik zie mijn vriend elke woensdagavond en in het weekend. Ik vindt het wel fijn dat we een vaste dag hebben waarop we elkaar zien zonder dat er anderen bij zijn. De woensdagavond offeren we voor elkaar op. Dan gaan we een beetje later naar bed en zijn we de volgende ochtend wat meer vermoeider.


Minder leuk is dat ik hem nooit zomaar een dagje kan zien. Ik werk hele dagen en een middagje vrij is "out of the question" zoals ik dus laatst merktte.
Ik heb laatst wel een week vakantie gevraagd, de week van de schoolvakantie. En wat gaat meneer doen. Werken, naar anderen en vooral niet naar mij. Daar hebben we ook mot over gehad dat ik dat niet erg leuk vondt. Ik nam deels voor hem ook vakantie. We hebben het nu al wel weer uitgepraat maar blij was ik er niet mee. Ik was best wel gekwetst.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:25

Mijn ex zat in Deurne dus die zag ik (als ik geluk had) iedere weekend maar vaak zelfs maar om de twee weken Scheve mond
In het begin ging het allemaal prima maar toen hij het steeds drukker kreeg zagen we elkaar steeds minder en dat brak me soms echt op.
Ach ik probeerde er altijd het positieve van te zien... je relatie blijft lang spannend *LOL*
Maar het kan idd zwaar zijn want soms heb je gewoon een schouder of arm nodig en dan moet je accepteren dat ie er doordeweeks niet is en ja dat valt soms zwaar Scheve mond

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:26

Nou ik ken het gevoel! Ik moest natuurlijk weer op een blonde Fries vallen die 3 en een kwart uur van me verwijderd is via het openbaar vervoer. Met de auto is het niet te doen en heb OV dus dat scheelt in ieder geval.
Samenwonen zit er voor ons ook nog niet in, omdat hij in Groningen werkt en ik in Utrecht studeer. En dan het paardje ja, dan blijven er geen centen over, als je het zuurverdiende geld van je bijbaantje helemaal in je paardje stopt Scheve mond
Nou ja soms heb ik het er dus ook weleens moeilijk mee, maar ik probeer de voordelen er gewoon van in te zien (je mist elkaar en bent extra blij als je elkaar weer kunt zien) en nou ja, er breken vanzelf wel tijden aan waarin je dichter bij elkaar of zelfs bij elkaar woont dus...dat gewoon even in je achterhoofd houden!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:27

Elise, kan jij niet 1 keer in de week een nacht bij hem slapen, of hij bij jou?? Dat breekt de week iig ook al weer een heel stuk Knipoog !

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:27

Waar een wil is, is een weg....
Ik zie mn vriendin eigenlijk dagelijks, Ze studeert in Adam, had daar een kamer, maar omdat ze er nooit zat heeft ze die opgezegd en is weer in DH komen wonen. Ze woont om de hoek bij mn werk, dus lunch ik daar vaak (studeren betekend voor haar nl 3 dagen in de week naar school...als ze nix skipt dan Haha! ).
Enniewee, ze heeft een heel gezellige famillie, waar ik het prima mee kan vinden, mede hierdoor slaap ik er eigenlijk ook wel 5 of 6 dagen in de week. (tis natuurlijk ook gezelliger in bed).

2 weken geleden was ik met haar famillie mee op ski-vakantie, bere gezellig, eigenlijk gewoon top. We stemmen dingen een beetje op elkaar af, rekening houdend met de ander enzo, proberen veel samen te doen, maar niet verplicht ofzo.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:35

Hee Lies,

Weet precies hoe jij je voelt nu Niek in Rotterdam woont.
Wij zien elkaar ook alleen maar in het weekend en dan zie je elkaar soms ook zo 'verplicht'.
Het is niet even langswippen voor een kus of een praatje...
Maar je doet er inderdaad weinig aan.

Maar zoals Sterre zegt, kan jij niet een dagje in de week daar slapen en vanuit daar naar school of Martijn bij jou en dan naar zijn werk?

Soms vind ik het wel eens lekker om een paar dagen lekker op mezelf te zijn, maar inderdaad. Halverwege de week heb je toch zoiets van: Hee, ik wil even lekker tegen iemand aankruipen...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:39

Sizzy schreef:
Soms vind ik het wel eens lekker om een paar dagen lekker op mezelf te zijn, maar inderdaad. Halverwege de week heb je toch zoiets van: Hee, ik wil even lekker tegen iemand aankruipen...


Helemaal mee eens! Heb er absoluut geen probleem mee om veel tijd voor mezelf te hebben, en de eerste paar daagjes na het weekend kom ik snel goed door, maar halvewege de week begin ik al iets te missen... zou fijn zijn als ik dan een avondje bij haar zou kunnen slapen, maar ook dat gaat helaas niet door. Scheve mond

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:19

Ik heb precies hetzelfde. Mijn vriend en ik hebben allebei een druk programma. Ik school en de paarden, weekendbaantje etc. Hij zijn werk, vrienden en sport. Maar het weekend zien we elkaar wel. Meestal niet het hele weekend. Maar als ik bel dat ik hem nodig heb voor een uithuilschouder of dergelijke dan komt hij echt wel... Vaak maken we doordeweeks wel een avondje dat we elkaar zien. Hij woont 25 minuten met de auto van mijn vandaan.
Ik moet zaterdags om half 7 op voor mijn werk, dan blijft ie toch slapen terwijl hij dan eigenlijk uit kan slapen.. Dat vind ik wel lief! Maar soms is het inderdaad wel irritant dat je altijd wat moet afspreken i.p.v. onverwachts langs komen.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:35

Ik heb geluk, mijn vriend woont 10 min fietsen van mijn huis vandaan Lachen ik zie hem elke dag op school, in de pauzes en vrijdag en zaterdag-avond.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:44

Toen ik Sander leerde kennen woonden we ook een eind uit elkaar. 80 Km ongeveer, ik in Breda, hij in Nuenen. Ik vond dat ook erg lastig, omdat ik geen rijbewijs had moest ik naar hem toe altijd met de trein. Hij had wel een auto.
We zagen elkaar het hele weekend. Hij kwam meestal vrijdagavond naar mij toe en stond dan maandagmorgen weer vroeg op om naar zijn werk te gaan.
Voor ons heeft het de beslissing om te gaan samenwonen wat gemakkelijker gemaakt. Nu woon ik ruim een jaar samen en gaat het prima. Ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe het is om elkaar maar 2 of 3 dagen per week te zien.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:45

In mijn vorige relatie was er een periode dat ik in Nederland woonde en hij in West Afrika (Zwitser overigens) Haha!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:56

Ondanks dat wij samen wonen gebeurdt het door zijn onregelmatige diensten ook dat er dagen zijn dat we elkaar niet zien of spreken. Hij komt thussi als ik al lang voor pampus ligt en hij slaapt als ikde volgende ochtend opsta. Op deze manier heb ik wel tijd voor mezelf, mijn vriendinnen en de dingen die ik wil doen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:12

Zelfde probleem hier. Zeker met volgeplande weekenden is het allemaal wel eens lastig, maar goed, overal is een oplossing voor te vinden, al is het niet altijd leuk. Aan de andere kant geeft het ook veel vrijheid, ik werk 40 uur per week en met een paard erbij blijft er dan niet zo veel tijd over... Maar elkaar iets meer zien dan 1x per week zou wel leuk zijn.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:24

217 km is anders ook niets Scheve mond
Maar tot nu toe zien we elkaar wel elk weekend en soms iets vaker. Ik vind het wel jammer en soms is het best moeilijk omdat veel via msn en sms gaat. Daardoor heb je sneller 'miscommunicatie', al komen we er tot nu toe altijd uit door 'even' te bellen.

En elk weekend ben je natuurlijk dubbel zo blij om elkaar weer te zien

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:18

Och... na 6 jaar ben ik er toch redelijk aangewend Haha!
Eerst gingen we ieder naar school, hij in Leeuwarden, ik in Groningen. Dan zagen we elkaar alleen in het weekend. Tussendoor wat stageperiodes van 3 tot 5 maanden, daarna een jaar Schiermonnikoog-Ameland, alhoewel dat vlakbij is, is de reistijd nogal lang Knipoog
Vervolgens zit ik op Ameland en hij in Leeuwarden en zien we elkaar nog steeds alleen maar in het weekend.

En ik het weekend wil ik graag rijden en extra tijd aan mijn paarden besteden, gaat hij surven en vrienden bezoeken en tussendoor klussen we ook nog in ons huis.

Och... Als de liefde echt is, dan went het wel.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:18

ik herken het probleem ja, ik werk en zit op school en heb mijn pony er ook nog bij, het is heel lastig maar het kan gewoon ffe niet anders, probeer gewoon de tijd die j met elkaar kan doorbrengen bij elkaar te zijn en zeg andere dingen eens af.
Zo doe ik het en nu kan ik franklin zo'n 4 keer per week zien.
suc6 ermee liefs maaike

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:22

Wij wonen ook een flink eind bij elkaar vandaan, we hebben nu ruim 3jr een relatie en in Juli zijn we van het probleem af, dan gaan we trouwen en samenwonen Haha!
Het is soms zwaar, maar het went!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:28

Ik zie hem iedere dag. We wonen samen, dus dat is nogal makkelijk.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:41

Tja ken het gevoel.. mijn vriend woont namelijk in Groningen, en ik in de buurt van Eindhoven Verdrietig
Dit is dus zo'n 3 uur en een kwartier met de trein. En dan kunnen we elkaar niet eens elk weekend zien aangezien een retourtje 36 euro kost en we nog op school zitten. Maar daar is de liefde niet minder om! Voor ons hoort dat reizen enzo er gewoon bij en het is natuurlijk extra fijn om elkaar na een tijdje te zien! Natuurlijk mis ik hem erg vaak en wil je iemand om even naar toe te gaan en te kunnen knuffelen maar tot nu toe houden we het prima vol Lovers

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:41

hmmz afstandrelaties, ervaring genoeg hiero Lachen T is idd erg lastig en een avondje door de week naast t weekend zou idd al heel wat schelen! Ik zit op dit moment in twijfel of ik iets doorzet.. ik in Dronten, zij in Schoorl (N-H), vorige relaties duurde bij mij niet lang, vaak vanwege de afstand.... In elk geval, Elise, 20 minuten valt best mee! Probeer een avond ertussenuit te pikken saampies en geniet van dat ene avondje midden in de week! Als grotere afstanden kunnen slagen en blijven volhouden, moet dit ook goed gaan! Je voelt je binnenkort vast wel weer vrolijk omtrent dit alles en dan ben je blij met elk moment samenzijn!