Online kopen, advies gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Online kopen, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 14:49

Doe ik al tijden en is eigenlijk altijd goed gegaan.. tot nu:

Een week geleden heb ik Doc Martens gekocht.. Geld overgemaakt en 2 dagen later had ik ze binnen.. Ik superblij dus, helemaal omdat hij niet eens had gewacht tot het geld binnen was, en ik ze dus heel snel had.

Alleen: het zijn 2 verschillende schoenen!
Het lipje en overige binnenwerk van het leer zijn wit in de ene schoen en zwart in de ander. Het is ietsje te zien aan de buitenkant, maar niet heel duidelijk. Ik ben wel verder gaan zoeken naar verschillen, en die zijn er.. De gele naden waar Docs zo om bekend staan zijn bij de ene veel feller dan de andere (die zijn meer goudgeel), de neus van de linker is platter dan de rechter, het leer voelt anders aan en de zolen verschillen iets.

Ik heb een heel net mailtje gestuurd met de opmerking dat hij waarschijnlijk per ongeluk 2 paren door elkaar had gehaald, en met de vraag of hij het andere paar ook had zodat we konden ruilen. Hij was heel verbaasd, maar had maar 1 paar. Ik kon ze terugsturen, en zou het geld terugkrijgen. Toen ik mailde voor zijn adres kreeg ik een mailtje terug dat hij het maar een vreemd verhaal vond en me niet geloofde. Zijn vrouw en dochter zouden de schoenen heel goed kennen en meteen zien als ik een ander paar terug stuurde.

Tja.. de schoenen zijn verschillend, en gezien het feit dat ze dat niet gezien hebben, zullen ze de schoenen ook zeker niet als dat van hun herkennen. Eigenlijk ben ik dus een beetje bang dat ik straks de schoenen én het geld kwijt ben.

Sorry voor het lange verhaal, maar iemand enig idee hoe ik dit netjes op kan lossen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:59

Vriendelijk vragen om het toch terug te nemen en anders de rechtsbijstand inschakelen?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 15:00

Rechtsbijstand is een beetje overdreven, en buiten dat heb ik geen poot om op te staan.. Zij zullen zeggen dat het een ander paar is, ik zal zeggen dat het hetzelfde paar is..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:00

Is het erg ver weg? Anders zou ik er maar een reisje aan wagen. Dan loop je dat risico niet.
Sjit voor je zeg.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:13

ik zou er ook een ritje van maken, persoonlijk is altijd beter dan via telefoon of helemaal via mail...

wel balen, als hij het echt kwaad wil spelen is het inderdaad jouw woord tegen de zijne. Informeer eens bij de bank of je dat geld nog kan laten terugstorten (kan namelijk wel bij een kreditcard)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:13

Iig ff fotos maken voor je ze weer opstuurt..