Jack Russels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Jack Russels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 12:53

Wij willen graag een Jack Russel pup aanschaffen, zijn hier mensen op Bokt met zo'n hondje en hoe ze zijn in de omgang met paarden?
Meer info is ook altijd ok!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:54

Jack russels zijn hele drukke honden. En een modeverschijnsel. ER zijn niet veel mensen die ze zover kunnen krijgen dat ze goed luisteren, dus geen gemakkelijke honden om gehoorzaam te krijgen. MAar als je dat niet belangrijk vindt is dat niet erg. Ik vind het wel belangrijk omdat mijn hondje overal mee naartoe gaat. En die heb ik echt niet aangelijnd.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:15

Ja Jack Russell's zijn echte modeverschijnsels aan het worden.

Ik zelf heb ook 2 Jack Russell's (zie profiel voor foto's Tong uitsteken )

Tracy mijn oudste is een hond waar je niks mee kan. Ze kan niet los want dan rent ze naar huis, luisteren doet ze ook voor geen meter vooral niet buiten. Ook heeft ze het kwaaltje dat ze nu geen hondenvoer meer moet want mensen voer is toch wel wat lekkerder!

Mijn kleine Lot luistert wel goed naar me en is erg onderdanig naar mij toe, andere hoeven niks tegen haar te zeggen want dat gaat t ene oor in en t andere oor weer uit.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:13

Wij hebben er twee gehad toen er nog niemand ooit van jack russels had gehoord. Ze luisteren idd moeilijk en hebben een grote bek voor zo'n klein hondje Haha! . Die van ons blafden naar alles, maar dan ook alles. Niet normaal meer, hoeveel herrie er uit zulke kleine beestje konden komen Haha!

De oudste(de moeder) luisterde dan nog wel het beste, als de tweede er niet bij was kon ze wel los. Maar de jongste luisterde totaal niet. Die was ook zeer agresief naar andere honden. Verder waren het echte schatje.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:34

Ik heb ook 2 lieve jacks. Zelf zijn ze niet bewust dat ze jacks zijn, want het zijn echt de makkelijkste honden die ik kan hebben. Deze springen niet, zijn niet druk, niet agressief en kunnen met alle honden omgaan. Verder gaan ze ook super met me paard om. Ik kan ze met ze 3-en in de bak losgooien en dan gaan ze spelen met elkaar. Me paard doet gelukkig ook niets dus vertrouw ik het wel. In het bos en waar geen auto's komen kan ik ze ook loslaten. Verder raad ik je een gehoorzaamheidscursus aan wil je dat ze een beetje naar je luisteren, want dat betreft luisteren ze alleen als ze willen luisteren en dat komt weinig voor Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:40

Jacky's zijn heel verschillend. De ex van mijn broertje had er een die was echt constant hyper actief. Hoe die was in de omgang met paarden weet ik niet. Bij Ilona hebben ze ook 2 jack's en die zijn echt super lief met de paarden, en ook niet zo hyper, alleen als ze met de kar mee mogen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:50

wij hebben ook 2 jack russels.
Ze gaan nooit mee naar de paarden.
Wij wilden graag 2 honden, zodat ze nooit alleen zijn.
En ik wilde daarom 2 kleine honden omdat we nu eenmaal niet in een grote boerderij wonen en ik 2 grote honden in de huiskamer niet wilde.

Mijn moeder heeft een dwerg pinchertje en dat is zo'n fel geval, dat we dat niet wilden.
En daarom leek ons 2 jack russels wel leuk.

Die van ons zijn niet fel en ieders vriendje
Ze zijn ff druk als er iemand binnenkomt omdat ze dan ff willen spelen, maar na een paar min zijn ze rustig en kunnen ze goed uren liggen maffen.
Ze zijn dus niet hyper.

Maar eigenwijs zijn ze wel.
Echt fatsoenlijk afgericht hebben we ze dus niet, maar dat hoefde van ons ook niet.
Als ze maar de belangrijkste dingen maar deden.
Zoals niet schooien met het eten.
En dat doen ze dus ook niet Lachen

Ik zou die 2 van ons niet meer kunnen missen en zou zo weer 2 jack knuffels Lachen willen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 15:08

Vinden ze het wel leuk om de hele dag met je op stap te zijn, de hele middag mee naar stal, lekker veel wandelen, en bij mij gaat hij/zij dan op vrijdags soms een paar uurtjes mee naar school. Daar zijn honden namelijk altijd welkom. Zijn het wel volhouders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:10

hoe meer aandacht hoe liever.
Die van ons zijn heel sociaal.
Spelen graag, wandelen graag.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 18:18

We gaan vanavond dus kijken naar een nestje, ben heel erg benieuwd.
Het wordt waarschijnlijk een black and tan reutje.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:43

Ik vind het leuke hondjes! Het zijn echte "paardenhondjes". Die van ons doden ook muizen, dat was wel lekker Haha!

Wij hebben er 6 gehad waarvan twee pups, de ene is bij mama gebleven, de ander is naar een kennis.
Toen ging papa hond dood en toen is er een keer 1 weggelopen. Dus toen nog maar 2

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:21

Ik heb ook een Jack-russel een schat van een beestje. Is gek op kinderen en andere honden kan hij ook goed mee overweg.
Als er bezoek komt wordt hij wel een beetje hyper want dan wil hij zo graag spelen. Die van ons luisterd niet super goed, maar ook niet heel slecht.
En het is echt mijn knuffeldoosje wil hem echt nooit meer kwijt. Lovers

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 19:40

Heeft er iemand nog leuke ideeën voor een originele naam? Het wordt waarschijnlijk een reutje, bruin met een donkere snoet. Haha!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:47

Ik heb er ook 1 ... De onze is een kreng..hij bijt en luisterd alleen als die zin heeft! maar hij is de laaste tijd ook jaloers op paarden omdat hij dan geen aandacht krijg! Maar daarvoor kon hij goed opschieten met paarden..maar zodra die beter is (heeft namelijk een paard op zn voet gehad heeft teentje gebroken en loopt op 3 voeten) moet die naar curses

Um leuke naam? Onze heet Rex maar Jamy, Jody, Ebbony, Donja, Jack, Jackie zijn ook wel leuk maar je heb er nog veel meer Haha!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:58

Het lijken mij juist leuke hondjes.
Maar ze kunnen ook gemeen zijn.
Ik was laatst in het bos aan het rijden+ nog een vriendin er bij.
Zo vuil *@! beesie beet gewoon in het been van het paard van mijn vriendin.
Die hond kreeg toch een schop.
En dan die eigenaar schreeuwen dat het sneu is voor zijn hond.
Nou wie is hier nou sneu bezig dan?! Boos!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:07

Wij hebben ook een Jack Russel.
Ongeveer 10 jaar geleden kregen wij ons vorige Jack Russel en toen wist nog niemand wat een Jack Russel was. Ze herkende hem alleen van de film "The Mask" want daar kwam ook een Jack Russel in voor en leek er ook best wel op.
Nu hebben wij een Jack Russel genaamd Fellow. Echt een opdonder maar hij zal je nooit kwaad doen. Het zijn echt pittige hondjes en terwijl Jack Russels eigenlijk wel stal/paardenhondjes zijn kan deze ze wel opvreten. Hij moet er niets van hebben en kan alleen maar naar ze blaffen. Voor foto's zie trouwens me profiel. Verder luisterd hij wel goed hoor en het is echt een hele mooi Russel. We hebebn hem trouwens van Obsession hier ook op bokt. Zij had een nestje van haar vorige Jack Russel en toen hebben wij er eentje genomen. Geen moment spijt gehad, behalve gisteren.. Toen was die stiekem naar boven geslopen en heeft die in mijn kamer zitten poepen en plassen en dat nog wel op mijn jim poster die op de grond lag Boos! Wat was ik boos hoor maar verder is die altijd lief hoor Knipoog Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:18

JolandaVrind schreef:
Maar ze kunnen ook gemeen zijn.


Alles kan gemeen zijn, kwestie van opvoeden in mijn ogen en zorgen dat ze weten wie de baas is.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:37

Mijn vriendin *volcano* heeft sinds kort ook een jack pup.
En energie dat die heeft!
Ze zit de hele dag door de stal heen te stuiteren en te grommen en te blaffen...je word al moe als je er naar kijkt.Ze verscheurt ook van alles,
echt een hele speelse pup.En je merkt echt wel wat voor eigenwijze beestjes het zijn.Gelukkig hoef ik haar niet op te voeden! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:49

ik heb nu sinds een mand of 8 een jackrussel en ik vind hem ook echt superleuk. ik zit bij een kinologen(?)vereniging en ze doet het echt supergoed. kan zo los buiten kan zitten, liggen, en rustig zijn op commando. op de cursus zijn ze helemaal dol op haar omdat ze het zo goed doet.

maar soms word je er ook heel moe van. als er iemand weggaat kan ze ooit goed een uur voor het raam zitten piepen. toen laatst mijn ouders op vakantie waren werd ik er helemaal dol van. zenuwleier!!

maar het aanschaffen is het zeker waard als je ze goed opvoed.(mits je dat belangerijk vind)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:53

Wij hebben een russel en ik vind ze het einde. Wel ADHD, hij is nu 8 en eindelijk een stuk rustiger. Het zijn mensenhondjes en geen hondenhondjes. Kon de 1e 3 jaar moeiteloos met andere honden, was ook onderdanig, maar van de een op andere dag is dat omgeslagen. Super aggresief naar andere honden.

Dus soms een Jack Terreur. Hij luistert heel goed, maar loopt niet los bij de paarden, loopt weg en gaat zijn eigen weg. Overal gaten graven en vechten met andere honden. Niet aggresief naar paarden, maar mijn paard is niet onder de indruk van hem en dat scheelt. Ze zijn ontzettend slim in het bedenken van leuke, gekke dingen en je kunt ze heel veel leren, maar eigenwijs. Het zijn terriers en terriers zijn niet baasgericht, doen alleen wat voor je als het hun past. Vervelend gedrag zoveel mogelijk negeren en goed gedrag zoveel mogelijk prijzen om op deze manier ze op te kunnen voeden.

Ze zijn heel waaks, dus blaffen naar alles en als hij niet wil luisteren doet hij zijn oren plat in zijn nek en loopt rustig door. Door zijn aanhankelijkheid heb ik snel zijn aandacht waardoor hij redelijk goed luistert. (hij kent heel veel woorden en dat is makkelijk)


Je houdt van ze of je haat ze, een tussenweg is er niet. Alleen russeleigenaren zullen je hond leuk vinden!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:14

Ik ben helemaal Jack Russel freak, voor mij niet snel een andere hond. Die van mij staan ergens op ITP, topic van een paar dagen terug op naam van Sypheron.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 09:22

We hebben er eentje hoor, maar ik zal vanmiddag even foto's maken en dan open ik wel een nieuw topic bij [ITP].

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:16

New-Forest schreef:
Toen was die stiekem naar boven geslopen en heeft die in mijn kamer zitten poepen en plassen en dat nog wel op mijn jim poster die op de grond lag Boos! Haha!


Die hond heeft verstand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:15

De jack van mijn ouders vind paarden het einde. Hij gaat ook regelmatig even op de rug van de tinker, vindt hij fantastisch, de hele tijd heen en weer hobbelen over een bos haar. (en de tinker vindt het allemaal wel best, zolang hij maar aandacht krijgt.)
Je moet ze idd wel heel goed opvoeden, want het terrier bloed zit er erg duidelijk in. Maar ze kunnen wel perfect luisteren dan.
het zijn ontzettende gezelligeheids beesten. Beetje irritant als ik de stallen aan het schoonmaken ben want dan kruipt hij de hele tijd bij je op schoot, wat niet echt bevordelijk is voor de snelheid Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 11:49

We hebben die van ons dus gisteravond opgehaald. Hij heeft de hele nacht door geslapen in een mandje bij ons op de slaapkamer. Vanochtend meegeweest naar de dierenwinkel om puppie-brokjes te halen. Ze loopt al braaf kleine stukjes mee aan het lijntje, en ze heeft haar 2e hoop netjes in de bosjes gedaan. De 1e vannacht op onze slaapkamer, haha. Ze ligt nu weer lekker in haar mandje te slapen.