Opleiding, iets leuks?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Opleiding, iets leuks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 21:57

Ik wil zo graag een leuke opleiding gaan doen. Ik zit nu in het eerste jaar Mbo dierverzorging nivo 4. Maar ik weet niet of ik dit wel wil. Als ik er aan denk om er mee te gaan werken lijkt het me geen eens leuk, en om hierna nog eens 3,5 jaar dit te leren zie ik ook niet zitten. Niet omdat het nog 3,5 jaar is, maar omdat deze opleiding niet is wat ik wil..

Zat op internet wat te kijken en kwam een leuke opleiding tegen met blindegeleidenhonden, maar daarvoor heb je hbo nodig en moet je min. 23 jaar zijn Verdrietig

Wat vinden jullie nu echt een leuke opleiding? het hoeft niet speciaal met dieren te zijn... ?
Alle info (en tips?) zijn welkom...

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:16

waarom doe je geen beroepentest?? Er zijn zoveel verschillende opleidingen. Je moet er gewoon 1 vinden die bij je past en waar je toekomst in ziet. Ga eerst rustig kijken. Wat andere leuke opleidingen vinden hoeft voor jou absoluut niet interesant te zijn.
Ik zou zeggen doe een beroepen test en er zijn ook genoeg beurzen/open dagen om eens te orienteren in wat je wilt!
Succes er mee!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:53

Ik ga voor diergeneeskunde *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 08:50

Ik doe nu MBO verpleging.
Het heeft bij mij lang geduurd voor ik "mijn" opleiding tegenkwam. Ik had al verschillende andere opleidingen geprobeerd die me niet lagen, of waar ik niks in zag. Ik heb het toen opgegeven en ben gaan werken.
Toen ik door omstandigheden een baan in de thuiszorg vond, had ik voor het eerst het gevoel op de juiste plek te zitten. Ik doe nu verpleging om toch een diploma te halen van enig niveau.
Ik denk dat een beroepentest idd duidelijkheid zou kunnen geven in jouw geval. Ga iig niet halsoverkop van de ene naar de andere opleiding, want dan kom je misschien weer op een school terecht waarbij je je niet prettig voelt.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:41

Ik zou graag dierverzorging of iets in die richting doen. Maar heb daar bewust niet voor gekozen omdat er al zo veel mensen zijn die dat willen.
Ik ben nu ICT gaan doen. Hele leuke opleiding maar ik vraag me af en toe af wat ik hier doe. Als ik wat anders wil doen wil ik wel een HBO opleiding doen. En na deze MBO opleiding kan ik er zo heen. Ik kan ook alsnog Havo gaan doen maar dat is niets sneller dan deze opleiding afmaken, en als ik deze opleiding af heb kan ik meteen naar (bijna) iedere willekeurige HBO opleiding.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 15:15

Ik ben net van school gegaan omdat ik het niet leuk meer vond. Ik deed interieur vormgeving en techniek, op mbo niveau. Maar aangezien ik HAVO heb gedaan, wil ik volgend jaar naar de kunstacademie.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:27

Ik ga in september beginnen met dierverzorging. Heb ik altijd al willen doen, maar ik werd nooit toegelaten Frusty omdat ik geen bio had.

Maar na lang zeuren hebben ze me toch toegelaten Party!!

Ik ben ook wel zoekende geweest hoor.
Ik heb paardenhouderij gedaan en SPW, maar vond het allebei niets.


Het is zo moeilijk om iets te kiezen...ik weet het.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:59

Ongeveer rond dezelfde tijd als jij (vorig jaar dus, ook voor mij de eerste van het mbo dierverzorging) twijfelde ik ook erg. Alsof ik heel mijn leven konijntjes wil gaan aaien!!
Ik had geen zin om ergens anders opnieuw te beginnen (en ik zou niets anders leuks/zinniges weten) dus ben ik gebleven. En daar heb ik geen spijt van.
Ik weet nu dat ik na 4 jaar meer kan dan konijntjes aaien. Iedere hbo opleiding staat hierna voor mij open (dus ook voor jou evt de blindengeleidenhondenschool (leuk woord voor galgje Haha! )).
Ik heb voor mezelf een aantal dingen op een rijtje die me leuk lijken. De keuze is nog niet gemaakt maar 1 van deze dingen zal het wel worden:

* Hierna naar het HBO om te leren voor lerares dierverzorging
* Hierna een eigen zaak openen (in principe kan iedere zaak)
* Hierna de kadoboetiek van mijn moeder overnemen
* Hierna HBO economie/management gaan studeren

Bovendien heb ik nu een vriendje die een homeopatische praktijk op wil zetten, en er is me al gevraagd of ik de boekhouding wil doen Schijnheilig

Dus volgensmij keuze zat, en ook voor jou als je even door denkt
Maar als dit echt niet is wat je wil, dan zul je inderdaad iets anders moeten zoeken.
Succes met je keuze en je weet me te vinden Tong uitsteken

Aragorn

Berichten: 86
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:35

Verdiep je eens in de opleiding tot Paraveterinair.
Erg leuk en interessant en toch met dieren!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:55

ik heb heel me school zo verziekt dat ik geen diploma heb gehaalt en nu kom ik op geen andere school in aan merking en ik zou graag op een manege werken als stalhulp maar ik heb een lichte hernia dus ik mag dat werk niet doen dus kom ik er niet voor in aanmerking en daar kom nog eens bij dat alle manege's hier in de buurt al voorzien zijn