Buitenaardse levensvormen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Geloof jij in?

Buitenaardse levensvormen die intellectueler zijn dan ons, maar nog niet onze aarde bezocht hebben
Geen stemmen
Buitenaardse levensvormen die nog in een veel lager stadium zijn
2 (5%)
Buitenaardse levensvormen die intellectueler zijn dan ons, en onze aarde bezocht hebben
3 (8%)
Nee er zijn geen buitenaardse levensvormen!
4 (11%)
Ik geloof in buitenaardse levensvormen maar weet niet hoe intellectueel ze zijn
25 (73%)

Totaal aantal stemmen: 34


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Buitenaardse levensvormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 20:53

Ok het begint nu een beetje saai te worden dat alle topic een aanleiding hebben aan de hand van een ander topic, maar aan de hand van: [AM] Levenovertuiging
ben ik toch op de vraag gekomen om deze poll te maken. Wie gelooft er in buitenaardse levens vormen? Ik geloof dat er wel degelijk buitenaards leven is. Misschien wel heel ver weg, maar ik weet dat het er is, en misschien ook wel al de aarde bezocht heeft. Veel van de zaken die gemeld zijn, zijn duidelijk fake, en de meeste onvoeringsverhalen geloof ik ook niet. Maar ik vraag me af waarom er geen intelligenter leven in het heelal zou zijn, als er ook al een ontdekking is gedaan van waarschijnlijk bacterieel leven?
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 06-03-03 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:02

Mwah dat weet ik niet lissy, er worden steeds meer serieuze onderzoeken gedaan naar buitenaardse levensvormen. Heb een tweetal boeken gelezen met wat onderzoeken en bewijzen, maar ook met nep situaties. Hierin wordt ook medewerking verleend door politie beamtes en oa marine personeel in het leger. Het is toch wel raar dat soms een grote groep mensen (lees 100+ of nog meer) een zelfde verschijnsel ziet, waar later geen verklaring voor is?
Btw ik heb de poll aangepast Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:06

Laatst bijgewerkt door Sypheron op 06-03-03 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:08

Lissy, daar doelde ik eigenlijk niet op, ik doelde op je opmerking dat we daar misschien pas over een paar generaties achter zouden komen. Het kan per toeval zomaar zijn dat er morgen bewijs komt van de VS oid dat er al heel lang ligt...en duidelijkheid schept...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:11

Voor geinteresseerden, twee hele goede boeken:

De UFO-carrousel. Auteur: Julien Weverbergh (Belgie) Uitgever: Fontein
ISBN: 90 261 1383 8

Close Encounters: De bewijzen. Auteur: Whitley Strieber (hele bekende Ufoloog). Oorspronkelijke titel: Confirmation.
ISBN: 90 325 0653 6

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:13

Wat ik dus al vaker gezegd heb en nog steeds zeg: De mens gaat er van uit dat een levensvorm de chemische stof O (dus zuurstof) en de chemische stof H (waterstof) nodig heeft. Waarom zouden we daar vanuit gaan? Alleen omdat dat op aarde zo is en omdat er eigenlijk geen andere planeet is waar leven is omdat er geen O en H aanwezig is in die mate zoals op aarde? Beetje vreemd. Misschien zijn er wel stoffen op andere planeten die wij niet eens kennen, misschien is er wel een planeet waar andere levensvormen leven op Fe (ijzer) bijvoorbeeld. Of misschien zijn er wel levensvormen die helemaal geen stof hoeven in te ademen oid om te overleven!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:16

ponyzotje schreef:
ufoloog? als je een goed weerboek doorneemt, staan daar af en toe foto's in van wolken die als ufo's worden aangezien. ik kan niet geloven dat buitenaardse wezens slechte bedoelingen zouden hebben, als ze al bedoelingen hebben, waar ik sterk aan twijfel. dat ze dan nog ong even groot zouden zijn als wij. dat ze een taal hebben. dat ze in ronde schijven rondvliegen. volgens mij serieus kortzichtige mensen.

je bekijkt het heeeeel erg fout. Je moet niet uitgaan van situaties zoals je in films of iets dergelijk ziet. En de meeste foto's en 'bewijzen' die gegeven zijn, zijn ronduit fake! Dat is duidelijk en weet iedereen, maar er zijn dingen die niemand weet te verklaren. En als het zo is dat deze wezens onze planeet kunnen bezoeken terwijl wij hun niet kunnen vinden, is het eigenlijk logisch dat ze verder ontwikkeld zijn. Dus waarom zouden ze geen 'taal' hebben? En waarschijnlijk als ze verder ontwikkeld zijn, dan zullen ze ook inzien dat oorlog slecht is, maar van de andere kant hebben ze een groot voordeel op ons... daar zouden ze eventueel gebruik van kunnen maken, maar then again, waarom hebben ze dat dan al niet allang gedaan? Veel vragen waar niemand een antwoord op heeft... niemand behalve de andere beschaving zelf. That is... for now..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:19

In een van de twee boeken die ik zojuist opgenoemd heb, staan trouwens nog meer interessante dingen in... zoals bijvoorbeeld 'onzichtbaar leven' op aarde. Een man had per toeval zijn camera ergens opgesteld op een open vlakte in de buurt van Texas... Toen hij later de film terug keek en ergens inzoomde, zag hij een soort gigantische worm (draakachtig) die zomaar verdween in de grond en daarna weer ergens anders uit de grond kwam en in de lucht rondvloog, zonder dat er sporen achterbleven of gaten in het zand. Je kon het met het blote oog verder ook niet zien, maar een camera kan meer registreren dan het blote oog. En als het beeld dan met een camera omgezet wordt, wordt het zichbaar... In hoeverre zit hier waarheid in? De beelden zijn gecontrolleer door geleerden maar ze hebben er geen bewijzen of leugens uit kunnen halen. Nu liggen de beelden opgeslagen ergens in Amerika in een federaal archief.. probeer ze daar maar eens uit te krijgen. En dan nog de vraag: waarom verzamelen ze zoiets als ze er toch geen waarde in zien?


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:22

LiSSy schreef:
wij zijn ook nieuwsgierig naar buitenaardse wezens, maar willen er toch ook geen oorlog of iets dergelijks mee? waarom zouden hun, als ze bestaan, dat wel met ons willen?

We willen er geen oorlog mee omdat we weten dat als ze ons voorzijn met ontdekken, dat ze slimmer moeten zijn omdat ze middelen uitgevonden hebben om verder door het heelal voort te bewegen. Maar then again, zoals ik al zei, als ze echt slimmer zijn, dan willen ze ook geen oorlog...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 21:25

Mwah het is niet ons voor de gek houden. Graancirkels zouden een uitting van taal kunnen zijn om ons voorzichtig te kennen te geven zonder meteen een grote commotie te veroorzaken. Stel je voor dat er ineens een grote hoeveelheid buitenaardse op aarde zouden landen en tussen de mensen komen. Wat voor rotzooi zou dat niet geven? Er zouden mensen zijn die dood neervallen van de schrik alleen al, mensen gaan zich opsluiten of zelfs zelfmoord plegen omdat ze compleet gek worden en bang zijn voor wat er mogelijk zou kunnen gebeuren! Terwijl ze het misschien helemaal bij het verkeerde eind hebben. Op zich komt Signs dicht bij de waarheid van hoe wij die levensvorm op dit moment zien... agressief en kwaadaardig, zo klaar om de aarde over te nemen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 00:45

Die andere levensvorm heeft misschien wel een veel grotere hersencapaciteit en zijn misschien al veel langer aan het evolueren? Misschien weten ze hoe gebruik te maken van wormgaten zoals wij denken dat dat een afkorting is? En misschien hebben zij een manier om te teleporteren? Ze zijn ook bezig met een onderzoek naar teleportie op aarde, en ze zijn er al in geslaagd om iets te teleporteren in feite. Ze kopieren het, breken het af, en bouwen het op de andere plaats opnieuw op. Het enige probleem wat ze hier nog hebben, is dat het alleen met dood materiaal gaat Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 10:48

Ik vind het jammer om te zien dat er niet zoveel gestemd wordt.. ok het staat pas een dag online, maar wel vanaf een moment dat er gisterenavond veeeel mensen online waren en het topic stond ook vaak bovenaan. Hier wordt niet zoveel gestemd als bijv in het onderbroeken topic oid. Ik vind dat jammer en raar. Alle 'keuzes' die er zijn staan toch in de poll vermeld of niet?
Wat ik iig wel mooi vind om te zien, is dat het grootste deel van de stemmers, wel geloofd dat er iig ergens anders nog andere levensvormen zijn, niet afhankelijk van hoe intelligent ze zouden zijn.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 11:08

in·tel·lec·tu·´eel1 (de ~ (m.))

1 iem. met een verstandelijke, wetenschappelijke instelling

in·tel·li·´gen·tie (de ~ (v.))

1 hoog verstandelijk vermogen => schranderheid

het komt toch met elkaar overeen? Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 11:35

Desiree schreef:
Ik mis de optie: ik geloof nergens in maar sluit niets uit.


Ships daar had je eerder mee moeten zijn joh Haha! Kan het nu niet meer aanpassen helaas Verdrietig

En Lovely, het gaat allebei over verstandelijk Tong uitsteken (iedereen snapt wel wat ik bedoel, daar ben ik zeker van)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, aliida, Amazonbot, CupCakes_, ellen05, Emmaa_92, Esmee_RS, gigil, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Jessica_1998, Nanu, Patriesje, spookyskippy, YandexBot en 157 bezoekers