Buitenaardse levensvormen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Geloof jij in?

Buitenaardse levensvormen die intellectueler zijn dan ons, maar nog niet onze aarde bezocht hebben
Geen stemmen
Buitenaardse levensvormen die nog in een veel lager stadium zijn
2 (5%)
Buitenaardse levensvormen die intellectueler zijn dan ons, en onze aarde bezocht hebben
3 (8%)
Nee er zijn geen buitenaardse levensvormen!
4 (11%)
Ik geloof in buitenaardse levensvormen maar weet niet hoe intellectueel ze zijn
25 (73%)

Totaal aantal stemmen: 34


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Buitenaardse levensvormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 20:53

Ok het begint nu een beetje saai te worden dat alle topic een aanleiding hebben aan de hand van een ander topic, maar aan de hand van: [AM] Levenovertuiging
ben ik toch op de vraag gekomen om deze poll te maken. Wie gelooft er in buitenaardse levens vormen? Ik geloof dat er wel degelijk buitenaards leven is. Misschien wel heel ver weg, maar ik weet dat het er is, en misschien ook wel al de aarde bezocht heeft. Veel van de zaken die gemeld zijn, zijn duidelijk fake, en de meeste onvoeringsverhalen geloof ik ook niet. Maar ik vraag me af waarom er geen intelligenter leven in het heelal zou zijn, als er ook al een ontdekking is gedaan van waarschijnlijk bacterieel leven?
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 06-03-03 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:54

Ik mis de optie,
Ik geloof ik buitenaardse levensvormen...
zonder daarbij een uitspraak te doen over hun intellectie.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:57

ik ben het met orri eens... die optie wou ik eigenlijk voor gaan, maar ja die was er niet...
ik geloof dus wel in buitenaard leven, als wij kunnen leven kunnen andere wezens ergens anders dat toch ook? het heelal is zo verschrikkelijk groot, dan zijn we echt niet de enigsten hoor.
maar wij zullen daar denk ik niet achterkomen, misshcein een paar generaties later.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:02

ik heb gestemd op de laatste... het kan gewoon niet dat wij de enige levende planeet in het heelal zijn... maar in welke vorm er nog meer leven is... daar heb ik geen idee van......

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:02

Mwah dat weet ik niet lissy, er worden steeds meer serieuze onderzoeken gedaan naar buitenaardse levensvormen. Heb een tweetal boeken gelezen met wat onderzoeken en bewijzen, maar ook met nep situaties. Hierin wordt ook medewerking verleend door politie beamtes en oa marine personeel in het leger. Het is toch wel raar dat soms een grote groep mensen (lees 100+ of nog meer) een zelfde verschijnsel ziet, waar later geen verklaring voor is?
Btw ik heb de poll aangepast Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:06

Laatst bijgewerkt door Sypheron op 06-03-03 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:06

tnx,
ja sypheron, maar ik heb het niet over eencelligen en wormpjes ed. maar wel over wezens die toch behoorlijk ontwikkeld zijn zoals de dieren (en ja, bij mij is de mens ook een dier Haha!)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:07

ik denk wel dat er buitenaards leven is maar waar, hoever, hoeveel en hoe intellectueel kan ik me niets bij voorstellen. Ben ook niet iemand die zich daar ontzettend in gaat verdiepen, ik hou t wel bij leven hier op onze aarde Haha!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:08

klopt dan ben je redelijk creatief. laatst was er iets over graancirkels op discovery, heb ik wel gezien. het schijnt dus dat veel van die kunstige dingen door de mens worden gemaakt, maar dat er ook een aantal zijn die niet te verklaren zijn

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:08

Lissy, daar doelde ik eigenlijk niet op, ik doelde op je opmerking dat we daar misschien pas over een paar generaties achter zouden komen. Het kan per toeval zomaar zijn dat er morgen bewijs komt van de VS oid dat er al heel lang ligt...en duidelijkheid schept...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:11

Hmmm ik weet het niet hoor, er is wel meer tussen hemel en aarde, maar of daar ook aliens oid bijhoren Verward
Maar goed, the truth is out there Knipoog

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:11

ga mee met orri, en hierom: er zijn miljarden en miljarden planeten. vaste samenstelling? nog steeds miljarden. hoeft misschien niet eens vast te zijn. in ieder geval zal een of andere planeet van de vele vele miljarden toch wel de juiste levensomstandigheden bieden aan levende wezens. geen mensen, geen intellect, wel intellect maar op een andere manier. toch niet in wiskunde ofzoiets? waarom? er kunnen nog veel andere vormen van intellect bestaan. breed denken Haha!
overigens geloof ik niet in kaartleggen en meer van die onzin. misschien dat er iets van waar is, maar het meeste zal gewoon onzin zijn. ik sta open voor alles, maar het moet steek houden en bewezen zijn.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:11

Voor geinteresseerden, twee hele goede boeken:

De UFO-carrousel. Auteur: Julien Weverbergh (Belgie) Uitgever: Fontein
ISBN: 90 261 1383 8

Close Encounters: De bewijzen. Auteur: Whitley Strieber (hele bekende Ufoloog). Oorspronkelijke titel: Confirmation.
ISBN: 90 325 0653 6

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:11

ja dat weet ik... er is meende ik bewijs dat er eencelligen op een andere planeet leven... was dat niet mars? maar ik bedoel dus ook echt ontwikkelde wezens. ik denk dat het nog wel even duurt voordat we daar achter zijn

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:13

ufoloog? als je een goed weerboek doorneemt, staan daar af en toe foto's in van wolken die als ufo's worden aangezien. ik kan niet geloven dat buitenaardse wezens slechte bedoelingen zouden hebben, als ze al bedoelingen hebben, waar ik sterk aan twijfel. dat ze dan nog ong even groot zouden zijn als wij. dat ze een taal hebben. dat ze in ronde schijven rondvliegen. volgens mij serieus kortzichtige mensen.
ik vind Men In Black wél grappig Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:13

Wat ik dus al vaker gezegd heb en nog steeds zeg: De mens gaat er van uit dat een levensvorm de chemische stof O (dus zuurstof) en de chemische stof H (waterstof) nodig heeft. Waarom zouden we daar vanuit gaan? Alleen omdat dat op aarde zo is en omdat er eigenlijk geen andere planeet is waar leven is omdat er geen O en H aanwezig is in die mate zoals op aarde? Beetje vreemd. Misschien zijn er wel stoffen op andere planeten die wij niet eens kennen, misschien is er wel een planeet waar andere levensvormen leven op Fe (ijzer) bijvoorbeeld. Of misschien zijn er wel levensvormen die helemaal geen stof hoeven in te ademen oid om te overleven!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:15

ik ga wat dat betreft helemaal met je mee roy, maar hoe kom je hier nou ineens op? op wie is dit een reactie?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:15

helemaal mee eens sypheron. mensen zijn kortzichtig. vooral diegenen die het het best zouden moeten weten. bij de normaalste mensen hoor je de slimste dingen Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:16

ponyzotje schreef:
ufoloog? als je een goed weerboek doorneemt, staan daar af en toe foto's in van wolken die als ufo's worden aangezien. ik kan niet geloven dat buitenaardse wezens slechte bedoelingen zouden hebben, als ze al bedoelingen hebben, waar ik sterk aan twijfel. dat ze dan nog ong even groot zouden zijn als wij. dat ze een taal hebben. dat ze in ronde schijven rondvliegen. volgens mij serieus kortzichtige mensen.

je bekijkt het heeeeel erg fout. Je moet niet uitgaan van situaties zoals je in films of iets dergelijk ziet. En de meeste foto's en 'bewijzen' die gegeven zijn, zijn ronduit fake! Dat is duidelijk en weet iedereen, maar er zijn dingen die niemand weet te verklaren. En als het zo is dat deze wezens onze planeet kunnen bezoeken terwijl wij hun niet kunnen vinden, is het eigenlijk logisch dat ze verder ontwikkeld zijn. Dus waarom zouden ze geen 'taal' hebben? En waarschijnlijk als ze verder ontwikkeld zijn, dan zullen ze ook inzien dat oorlog slecht is, maar van de andere kant hebben ze een groot voordeel op ons... daar zouden ze eventueel gebruik van kunnen maken, maar then again, waarom hebben ze dat dan al niet allang gedaan? Veel vragen waar niemand een antwoord op heeft... niemand behalve de andere beschaving zelf. That is... for now..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:18

Thnx voor het aanpassen... iig zijn wij een van de vele zonnestelsels, als mensen zijn we nogal monopolistisch aangelegd maar om nou te geloven dat wij van al die zonnestelsels het enige leven zijn?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:18

idd... als die wezens hier kunnen komen zijn ze veel verder ontwikkeld dan wij.
wij zijn ook nieuwsgierig naar buitenaardse wezens, maar willen er toch ook geen oorlog of iets dergelijks mee? waarom zouden hun, als ze bestaan, dat wel met ons willen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:19

In een van de twee boeken die ik zojuist opgenoemd heb, staan trouwens nog meer interessante dingen in... zoals bijvoorbeeld 'onzichtbaar leven' op aarde. Een man had per toeval zijn camera ergens opgesteld op een open vlakte in de buurt van Texas... Toen hij later de film terug keek en ergens inzoomde, zag hij een soort gigantische worm (draakachtig) die zomaar verdween in de grond en daarna weer ergens anders uit de grond kwam en in de lucht rondvloog, zonder dat er sporen achterbleven of gaten in het zand. Je kon het met het blote oog verder ook niet zien, maar een camera kan meer registreren dan het blote oog. En als het beeld dan met een camera omgezet wordt, wordt het zichbaar... In hoeverre zit hier waarheid in? De beelden zijn gecontrolleer door geleerden maar ze hebben er geen bewijzen of leugens uit kunnen halen. Nu liggen de beelden opgeslagen ergens in Amerika in een federaal archief.. probeer ze daar maar eens uit te krijgen. En dan nog de vraag: waarom verzamelen ze zoiets als ze er toch geen waarde in zien?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:22

LiSSy schreef:
wij zijn ook nieuwsgierig naar buitenaardse wezens, maar willen er toch ook geen oorlog of iets dergelijks mee? waarom zouden hun, als ze bestaan, dat wel met ons willen?

We willen er geen oorlog mee omdat we weten dat als ze ons voorzijn met ontdekken, dat ze slimmer moeten zijn omdat ze middelen uitgevonden hebben om verder door het heelal voort te bewegen. Maar then again, zoals ik al zei, als ze echt slimmer zijn, dan willen ze ook geen oorlog...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:22

ik zeg juist dat ze het in de films goed fout hebben en verder moeten denken. met een taal bedoel ik dus klanken. niet eens alle dieren hebben klanken nodig, waarom ET wel. okay, k snap wat je bedoelt. ik klamp me vast aan de films, maar aan wat anders? anders hebben we geen aanwijzingen. de dingen die niemand weet te verklaren, zullen ook verklaard worden. oorlog slecht? dat weten de paarden ook niet. misschien denken zij op een heel andere manier. misschien denken zij niet na over ons. je moet het veel breder zien. zouden ze zich bezighouden met graancirkels? my god dat zouden oenen zijn Lachen zich bezighouden met ons voor de gek houden.
een andere beschaving heeft ook geen antwoord op ons vragen. ze zouden al moeten denken zoals wij en dan neem je al een beperkt soort buitenaardse wezens in je gedachten.
het kan zó anders zijn dat we het niet eens kunnen bevatten.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:23

en da's juist het leuke. moeilijke stof. misschien is er niet eens stof om over na te denken, en toch denken we er zo vaak over.