Hooikoortsseizoen begonnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hooikoortsseizoen begonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:56

Hooikoort experts hier?

Ik krijg al een paar dagen hoofdpijn als ik lang buiten ben. Bijvoorbeeld als ik het aan het rijden ben in de buitenbak en zoalng ik binnen blijf heb ik er ook geen last van maar zodra ik buiten ben begint mjin neus te lopen en naarmate ik langer buiten ben gaat het boven mijn ogen zeer doen en krijg ik hoofdpijn en een gevoelige keel.
Oja en de oogarts zei dat mijn slijmvliezen gevoelig waren.

Volgens mij gewoon al wat hooikoorts dus, in de zomer heb ik dit ook maar in de herfst/winter verdwijnt het. Ik ben een keer getest door de huisarts maar die zei dat ik geen hooikoorts heb. Maar als ik op de dagen dat ik er erg last van heb allerfre slik is het veel minder dus volgens mij ben ik wel degelijk gevoelig.

Maar goed mijn vraag is: kan het zijn dat het hooikoorts seizoen al is begonnen en wie heeft goede ervaringen met homeopatische middeltjes er tegen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:04

Volgens mij is het idd weer begonnen, ik traan weer buiten, kan slecht het licht verdragen en heb continue een loopneus. Daar begint het meestal mee.

Allerfre helpt idd, maar ik had de laatste keer van mijn moeder hele kleine tabletjes gekregen "Hooyfree", die helpen ook goed.
Maar waar ik ze op dit moment heb Verward geen idee, moet toch maar even gaan zoeken denk ik.

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:30

Ja hoor..hooikoorts periode is weer begonnen Verdrietig .
Ik heb er ook weer last van...oa brandende ogen,hoofdpijn,snel moe,niezen,verkouden en een keelpijn.

Ik zelf slik per dag 1 tabletje van het merk Claritine(werkt goed).
Kan je krijgen via je huisarts...de 1e keer moet je zelf betalen daarna wordt het vergoed.
Tis geen homeopatisch geneesmiddel...Polisonan is volgens mij wel homeopatisch,je kan het ff vragen bij een drogist of apotheek.

Sterkte ermee...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:36

Heb even voor je gezocht en A. Vogel heeft het homeopatische middeltje: Pollinosan.

Op internet zijn veel positieve meningen over deze druppels, je zou het dus eens kunnen proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:21

Bedankt! Ik zal zeker Pollinosan eens proberen (had het ook al zien staan bij de drogist maar wist niet hoe de ervaringen waren)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:27

Mijn vriend heeft er ook alweer last van, alleen gaat het bij hem door tot september, da's wel minder Boos!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:50

Vreemd, mijn vriend heeft ook erg veel last van hooikoorts (zelf omschrijft hij het hoesten als zo erg dat zijn "longen tegen de muren plakken"), maar die heeft nog helemaal geen last, dat begint bij hem pas vanaf mei.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:27

Ik heb NOG nergens last van gehad...
Bedenk bij Pollinosan (en andere homeopathische middelen) wel dat het kan zijn dat de klacht eerst verergert en daarna pas beter wordt. Dus niet te snel opgeven Knipoog Bij de drogist kun je onder andere Allerfre krijgen.

Claritine is ook een hooikoortsmiddel en als dat niet helpt, kun je overstappen op oa Telfast, een erg goed middel, alleen op doktersrecept te verkrijgen. Succes en sterkte Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:10

Ik had een of 2 weken terug het idee dat mijn allergie weer op begon te spelen, nu is het weer even weg...
Ik hoop nog steeds dat ik er overheen ga groeien Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:45

Ik slik zelf Zyrtec (cetirizine) en dat is het enige dat helpt.
Claritine haalt niks uit en al die vrij verkrijgbare middeltjes is ook niks, heb er kapitalen aan uitgegeven maar het werkt voor geen meter. Idem met homeopathie.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:49

mijn ma slikt inmiddels ook weer zyrtec

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:42

Betekent dit dat het lente wordt, jongens? Haha!

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:57

ja volgens mij begint t ook weer, begin al weer behoorlijk te niezen!! en te snotteren.
ik heb hiervoor aerius tabletten op voorschrift van de arts, werken goed en das wel heel prettig Haha! Knipoog