Even jullie mening over...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Even jullie mening over...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 19:39

Ik was zo'n beetje aan het denken en vroeg mij af hoe jullie dachten over Bigamie. Ik vraag hier niet om jullie eigen situatie, dat wordt te persoonlijk denk ik, maar wat vinden jullie ervan?

Even een korte uitleg over hoe ik bigamie zie: Ipv een monogame levensstijl, dat je maar 1 partner heb, van het leven genieten dmv meerdere relaties, wat voor relaties dan ook. Ik vind het anders dan vreemdgaan, bij bigamie maak je natuurlijk wel afspraken! Ikzelf zou gebonden blijven aan 1 partner (denk ik), maar zou er geen moeite mee hebben als mijn partner een relatie zou hebben met iemand anders, als ik dan ook die gelegenheid zou krijgen.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:41

Mijn mening:
In een vaste relatie zou ik het niet kunnen, je kiest voor elkaar samen en dan moet je voor diegene gaan

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:50

Zou voor mij absoluut niet werken. "Tuurlijk gun ik je die fijne verliefde, en/of wellustige gevoelens voor een ander... Ik houd tenslotte van je.." Ondertussen zou ik de haren uit mijn hoofd trekken. Nee zo nobel en ruimhartig ben ik nog niet geevolueerd.

Zelf ook een ander erbij? Moet ik ook niet aan denken.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:50

Ik zou het niet willen.
Zoals Cicero al zei, je kiest voor mekaar, en dan moet je voor diegene gaan.
Ik ga met die mening mee Haha!.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:13

Het zou, denk ik, een flink aantal relaties redden als mensen wat ruimer zouden denken. Geen drama maken over een slippertje doordat je een borrel teveel op hebt. Je kan er heel verschillend tegen aan kijken. Mensen die duidelijke afspraken maken over een relatie erop na houden buiten hen eigen relatie om kunnen elkaar door en door vertrouwen, wetende dat hij of zij toch altijd weer bij jou terug komt.
Het kan ook een stuk desinteresse en makkelijkheid inhouden.

Ik ken een stel dat het volledig accepteerd wanneer de ander eens zoent of vrijt met een ander. Zij zijn zo overtuigd van het feit dat ze voor elkaar bestemd zijn en voor altijd samen zijn. Dat lijkt me een heerlijk gevoel, dat je elkaar die ruimte kan geven........denk ik Haha!

Ik persoonlijk zou het niet kunnen. Ik moet er niet aan denken dan mijn partner met een ander ligt te rollebollen. Wellicht dat ik daar iets te jaloers voor aangelegd ben, maar ik wil hem gewoon niet delen Knipoog

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:18

Je hebt de verkeerde term gekozen vrees ik, bigamie is het tegelijkertijd getrouwd zijn met meerdere personen en wettelijk strafbaar.

Verder ben ik een groot voorstander van monogamie Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:22

Ik zou mezelf compleet opvreten als mijn vriend gevoelens voor een ander zou hebben Haha!
Ik ben ook een groot voorstander van monogamie Knipoog

Nee, niets voor mij

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:27

Zou voor mij niet werken... Haha! Ik ben best wel een jaloers typje wat dat betreft Nee, ik ben ook een groot voorstander van monogamie!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 20:45

promptertje schreef:
Je hebt de verkeerde term gekozen vrees ik, bigamie is het tegelijkertijd getrouwd zijn met meerdere personen en wettelijk strafbaar.

Verder ben ik een groot voorstander van monogamie Haha!


ow nouja jullie snappen wat ik bedoel Lachen Ik was er over begonnen na te denken door een gebeurtenis in mijn omgeving en dat is dus niet bij een getrouwd stel Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:52

Voor mij is het dus absoluut niks. Ik zou verschrikkelijk jaloers worden en ik kan me geen andere man in mijn bed bedenken dan mijn vriend... Ik ben ook voor monogamie, maar voor mensen die dat wel kunnen... als mensen maar eerlijk zijn tegen elkaar...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:08

Er zijn mensen die er heel happy bij zijn.
Ieder zijn meug.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:10

Ik zou te jaloers zijn denk ik. Maar ik ken ook mensen die samen naar parenclubs gaan er er allebei veel plezier aan beleven. Het zijn dus 'swingers' zoals dat tegenwoordig toch heet? Maar dat is misschien iets anders dan wat jij bedoelt?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:11

Dat is absoluut niets voor mij. Ik ben wat dat betreft heel traditioneel (of ouderwets?).
Maar als iemand er wel gelukkig mij is, nou, dan maakt mij dat niet uit hoor! Prima! Als ik het maar niet hoef.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 21:15

Kiara schreef:
Ik zou te jaloers zijn denk ik. Maar ik ken ook mensen die samen naar parenclubs gaan er er allebei veel plezier aan beleven. Het zijn dus 'swingers' zoals dat tegenwoordig toch heet? Maar dat is misschien iets anders dan wat jij bedoelt?


dit vind ik er wel bij horen ja, hier ging t eigenlijk ook om... Maar ik dacht ik verbreed t gewoon

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:18

Kijk daar houden ze nou al sinds tijden de carnaval voor in het zuiden. Als je je haast ben je nog net op tijd om mee te doen Haha! Haha! Clown

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 21:21

sarabande schreef:
Kijk daar houden ze nou al sinds tijden de carnaval voor in het zuiden. Als je je haast ben je nog net op tijd om mee te doen Haha! Haha! Clown


das meer voor feestbeesten en vreemdgangers Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:23

Ik ken ook een stel die zo vrij waren. Al is dat op grond daarvan kapot gegaan, zij is er nu vandoor met zijn broer, erg fijn dus....

Zelf zou ik zoiets echt niet willen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:49

Jeetje ik ook niet hoor. Je kiest voor elkaar en moet er niet aan denken dat hij dan ook nog ergens anders een vriendin heeft zitten. Zou me opvreten van jaloezie

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:52

bigamie is trouwens verboden bij de wet, omdat iedereen maar met 1 persoon tegelijk getrouwd mag zijn. maar als je seks met meerdere mensen bedoelt: als beide partners en hun omgeving goed, gezond en gelukkig kunnen leven met die afspraken, waarom zou dat dan verkeerd zijn. monogamie is ook maar een afspraak.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:55

Ik heb hier eigenlijk geen mening over. Ik zou het zelf niet kunnen, ben stikjaloers!!! Hahaha! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:10

SP: monogamie is dan weliswaar maar een afspraak, maar men ziet het al gauw als vanzelfsprekend.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:13

SuperPepeijn schreef:
bigamie is trouwens verboden bij de wet, omdat iedereen maar met 1 persoon tegelijk getrouwd mag zijn. maar als je seks met meerdere mensen bedoelt: als beide partners en hun omgeving goed, gezond en gelukkig kunnen leven met die afspraken, waarom zou dat dan verkeerd zijn. monogamie is ook maar een afspraak.


SP is op dreef...

Afspraken en respect daar draait het om en een stabiele basis.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:15

Lijkt mij niets om een relatie te hebben waarin je niet met andere mag hobbyen, een lange relatie lijkt me eigenlijk zowieso niets maar als die er dan al is wil ik heel veel vrijheid.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:36

Je bedoeld Polygamie denk ik.

Ik kan het trouwens echt niet, ik ben er véél te jaloers voor!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:01

Tsja er is erg veel mee geexperimenteerd tijdens de 60s en 70s in wooncommunes, en dat ging bijna altijd mis (zie de super leuke dogmafilm 'together' hierover) en ikzelf zou het niet kunnen....soms zou ik het weleens willen, want mijn vriend was de eerste voor me en ik ben natuurlijk benieuwd hoe het met een ander zou zijn, maar ik weet dat het niet zou werken, daar zou onze relatie kapot van gaan en dat is het me absoluut niet waard!