Jongen of meisje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Jongen of meisje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 16:24

Tsja, nu ik zwanger ben, ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig wat het wordt. In ons praten hebben we het over hem. Waarom? een gevoel. Met een week of 2 maakt mijn baas weer een echo, en met een beetje mazzel is het dan te zien. Marc en ik willen graag weten wat het is, maar willen graag dat de buitenwereld er nog niet achter komt.

't is toch wel een heerlikj gevoel: zwanger zijn. Ik voel al regelmatig getrappel in mijn buik. het kindje zal nu ongeveer 20cm groot zijn. Mijn buik begint al aardig te groeien. Ik loop nu regelmatig in positiekleding. heb nog niet zoveel, een tuinbroek (maar die had ik daarvoor ook al aan), een echte positiebroek en een rijbroek die ik heb omgebouwd.

Rijden doe ik nog steeds. Ik probeer het wel wat rustiger aan te doen, maar ik merk gewoon dat ik me er prima bij voel. Soms heb ikvoor het rijden rugpijn, maar als ik dan nog maar even op Des zit, dan zakt dat al af!

Op het werk merk ik ook maar weinig van de zwangerschap. Ik help niet meer met opereren (gevaar met narcosegassen), foto's maakte ik al heel lang niet meer. Van de week moest ik wel een zak van 20kg tillen, maardat mag de eigenaar de volgende keer zelf doen. Dat was net wat aan de zware kant.

Verder zwem ik nog 1x per week (probeer ik). Vrijdag heb ik weer 60 baantjes getrokken. het tempo ligt lager als voor de zwangerschap, en ook de slagen worden wat minder krachtig. Je voelt toch wat aan je buikspieren hangen....

Verder geniet ik dus alleen maar. De babykamer is al een heel eind klaar. De wieg staat op zijn plek (is van nmijn nichtje geweest). We hebben 2e hands een combiwagen (3-wieler) en een maxi-cosi gekocht. Mijn vader heeft de commode en de kleerkast al bijna klaar. Daarna gaat ie aan de gang met het ledikant.

Eerst was het leven naar de 12-13 weken zwangerschap. Die eerste maanden is het kindje het kwetsbaarst, nu leven we naar de 28 weken grens, de grens van levensvatbaarheid. NOg 8 weken te gaan.... En alles wat er dan nog bij komt is heerlijk meegenomen.

Ga zo nog even op een namen-site kijken. Want daar zijn we verder nog helemaal niet mee bezig geweest....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 16:29

Ja nu ga je de weken aftellen! Spannend joh!!
Priscilla heeft het allemaal al achter de rug he?

Ik dacht: die rijdt al niet meer *LOL* Maar nog wel dus.
Dus als je wil kunnen we samen nog een keer afspreken voor de kleine er is. Laat maar even weten.

Het schiet nu echt op, voor je het weet is het zover!!! Lachen
Laatst bijgewerkt door Cody op 01-03-03 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 16:33

Leuk zeg dat je zwanger bent.
Het is natuurlijk altijd afwachten of het een meisje of een jongen word. Maar ach...als het maar gezond is

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 16:52

Leuk hoor, dat er een kindje bijkomt!! Zelf ben ik 4 weken geleden tante geworden en het is zooo leuk *LOL* !!!! Veel plezier alvast, geniet ervan!

Marianne

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:13

Leuk dat er een kindje opkomst is!!!!! Veel plezier ermee. Enne het maakt toch eigenlijk niet uit of het een jongen of meisje is. Als "ie" maar gezond is!!!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:54

jeetje gata dat snel. wanneer ben je precies uitgerekend? en welke kleur wordt de baby kamer?
nogmaals gefeliciteerd. en hou ons wel opd e hoogte he Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:10

Geniet nog lekker van je zwangerschap! En ben wel benieuwd hoe het verder allemaal verloopt!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 23:24

23 juli ben ik uitgeteld. Ik ben nu dus net op de helft.
De babykamer is lichtgeel (net als de rest in huis), en heel veel pooh-beer. (Gordijntjes, hemeltje, lakentjes enzo).
't Is echt heel spannnend.
Marije: ik rij idd nog steeds. Moeten binnenkort idd echt weer eens wat afspreken. 'k Moet alleen even kijken wanneer. Kun je ook op woensdagochtend?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:28

Heb je een PB gestuurd Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:05

Als het kindje veel trappelt is het een jongetje, toch? Tenminste, in mijn familie geloven ze in dat soort dingen. Wel spannend, hoor, straks zo'n kleintje erbij. Geniet er maar van.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 12:20

Geweldig hè,als je zo'n kleintje voelt trappelen in je buik?
Toen ik zwanger was van de eerste was ik er heilig van overtuigd dat het een meisje was en toen ik bevallen was en de gynaecoloog zei:gefeliciteerd met jullie zoon was het enige wat ik kon uitbrengen:dat kan niet! Verward
Ik had er zelfs nooit bij stilgestaan dat het weleens een jongetje kon zijn. Bloos
Waarschijnlijk was de wens de vader van de gedachte.
Maar nu ik inmiddels twee knullen heb zou ik niet anders meer willen. Lovers
Dus het is helemaal goed gekomen hoor!
Geniet maar lekker van deze mooie en spannende tijd.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:18

Je hebt het over de 28 weken grens.....is het voortaan 28 weken?? Ik ben er eentje van 26 weken..... Dacht dat het uiterste minimum 25 weken is.

Iig heel veel succes en plezier. Het zal hopelijk allemaal wel goed gaan. Hoeveel weken ben je nu, ongeveer 20 toch??