Geloven jullie in krachten van stenen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 23:44

Ik geloof ook heilig in de kracht van genezende kristallen. heb ook een cursus gevolgd.
Natuurlijk is het ziet zaligmakend, het is niet de bedoeling dat je stug door blijft roken, omdat je toch een Rutielkwarts om je nek hebt hangen, dus niet ziek kunt worden!!!
Maar helpen kan het zeker. Ik heb een heleboel stenen onder mijn hoofdkussen liggen, en als het licht uit is, pak ik er 2. Meestal als ik dan ga voelen, zowel met mijn handen als met mijn gevoel, weet ik welke 2 ik te pakken heb, en wat ik dus op dat moment nodig heb.
Weet dan ook precies hoe laat het is als ik de maansteen te pakken heb, joepie, ik ga weer ongesteld worden!! Boos!
En deze stenen zijn echt niet zo duur als je denkt hoor. De grootte maakt namelijk niets uit.

Ik ben het alleen niet met Iceprinces eens, een steen pakt geeft alleen de energieën af die jij nodig hebt. Het dragen van een steen is dan ook nooit schadelijk (behalve de Magnetiet bij een pacemaker!!), het kan wel voorkomen dat 2 of meer stenen niet bij elkaar passen. Dit heeft dan vooral met de hardheid van de steen te maken. Een harde steen, bijv robijn, samen met een zachte steen, bijv Calciet, dragen vraagt om moeilijkheden omdat de Caciet verpulverd wordt door de Robijn. Dit heeft niets met 'genezende' krachten te maken.
Als je een steen alleen draagt en hij breekt af, is de werking er grotendeels af. En ook dit kan je weer nameten.
Voor de echt ongelovigen onder ons (en dat mogen ze best blijven hoor, ieder zijn eigen waarheid!!!), maar als je eens een expiriment wilt doen, ga dan naar een goede winkel, zorg dat je een steen krijgt (de steen zoekt jou uit niet andersom, ook lekker vaag he, en toch is het zo. Ineens heb je:"die wil ik".) Weeg deze steen nauwkeurig voor het dragen en teken de omtrek na op een papiertje. Zorg er bij het dragen voor dat hij niet langs zware dingen schuift oid, en ga een maand later nog eens wegen en de omtrek controleren, grote kans dat hij kleiner en lichter geworden is.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben dan ook echt een stenofiel!!
Ooit wil ik nog eens een hele grote amathist geode in mijn kamer, maar die zijn dus wel duur, zeg maar onbetaalbaar Scheve mond

Navragen is beter dan afvragen.



Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:49

Nogmaals, ieder zijn eigen mening hierover. Kan ik totaal niet mee zitten want ik WEET dat het werkt, maar dat is mijn waarheid, en hoeft niet de waarheid van iemand anders te zijn.
En over het placebo effect: er is al aardig wat onderzoek gedaan bij dieren en een dier kent geen placebo effect, het is dan niet alleen de eigenaar die verschil merkt (dat zou je natuurlijk kunnen verklaren omdat je zo graag wilt zien dat het dier opknapt) maar ook uit de omgeving, die dus niet weten dat er met stenen 'gespeeld' wordt komen zeer positieve geluiden.
Een ziekte voorkomen kun je niet, dat zal je mij ook nooit horen beweren, maar het kan zeer zeker helpen bij ziekte. (Mijn waarheid dus weer he, ik zal de waarheid van iemand anders altijd respecteren.)
Nog een leuke test, stel je hebt een kat of hond die niet lekker in zijn vel zit, je kent al die kwaaltjes wel, vooral bij het ouder worden. Zorg dan dat je aan een steen komt die op dat moment voor jouw dier belangrijk is, en zet 2 bakjes drinkwater neer, en doe in 1 ervan de steen. Bijna alle dieren zullen uit het bakje gaan drinken met de steen erin (ook al ligt hij diep en is zo niet aantrekkelijk voor ze) omdat de dieren nog veel dichter bij de natuur staan dan wij mensen, weten ze wat ze nodig hebben.
Bij paarden gaat dat moeilijk omdat ze maar 1 drinkbak hebben, dus geen keus.

maaike van de vis"]
En hoe denken jullie dan over een zgn. "levenssteen"?
Of over stenen die worden ingestraald en die je kracht geven?
[/quote]

Die steen ken ik niet (of het moet al via Jomanda gaan ofzo?) maar persoonlijk geloof ik niet in het instralen van een steen. Wel dat door goed reinigen (verschillende methoden, dus niet met afwasmiddel ofzo) de natuurlijke krachten weer duidelijker boven komen. Maar op is op, en volgens mijn viesie (heb je mijn waarheid weer) kan je een steen geen kracht geven door hem in te stralen.

[quote="Avanti schreef:
Zonde van je geld joh ze pakken ergens een steetje zeggen dat hij goed voor iets is, en daar gaat je geld.


Jammer dat iedereen hier zijn mening op een nette manier verkondigd, met respect voor wat de ander denkt, en dat er dan zo'n opmerking tussen moet.
De mensen die er wel (fanatiek) mee bezig zijn hebben echt wel door of het 'gewoon' een steentje is hoor. Die laten zich echt geen dingen aansmeren die niet echt zijn.

Met Rom ga ik wel een heel eind mee. Natuurlijk doet de innerlijke kracht heel veel, misschien nog wel meer dan de steen, maar de steen is een hulpmiddel om bij die kracht te komen. Ook dan maakt het echter wel uit welke steen je draagt, ik heb eens een Mosagaat gekocht ipv een Amazoniet (lijken erg op elkaar) en kon wel degelijk merken dat de Amazoniet niet deed wat ik ervan verwachtte. Tot ik hem nog eens goed bekeek en het een Mosagaat bleek te zijn.
Het aanspreken van je innerlijke kracht wordt pas echt functioneel als je op hetzelfde trillingsniveau zit.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 26-02-03 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:15

Margreet schreef:
Interessant! Echt wetenschappelijk onderzoek? Is daar ook over gepubliceerd? Dan wil ik die artikelen graag lezen!


Ik wist dat je dat ging vragen Haha! , dus zat tijdens het typen al te bedenken hoe ik aan die uitslagen kom, maar ik ga voor je op zoek en zodra ik meer weet hoor je van me. Vingers aflikken

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:39

Ilse schreef:
Ik heb een heel zakje met kleine steentjes maar heb echt geen idee welke het zijn? Verward
En ik heb een grote mooie zwarte met een soort zilverglans, vraag me ook niet wat het voor soort is Lips are sealed .


99% zeker een Hematiet Lachen

En ja Margreet op dit punt ben je voorspelbaar, maar heb ik geen moeite mee hoor, moet alleen even spitten.

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:04

maaike van de vis schreef:
Maar geloof je wel in instralen in het algemeen (en dan niet per se door jomanda, maar spirituele genezers iha)?
Zo ja, is er een bepaalde reden waarom het bij stenen dan niet kan?
(niet aanvallend bedoeld ofzo hoor, vroeg het me gewoon af als leek Lachen )


Ja, ik geloof wel degelijk in Reiki en magnetiseren (de term instralen staat mij heel erg tegen), maar dat is vooral het in balans brengen van je chakra's en het reguleren van de energie in die chakra's. Sommige geven teveel energie af, andere te weinig door bijvoorbeeld blokkades en dit kan je door bovenstaande methoden proberen in goede banen te leiden.
Een 'steen' heeft geen chakra's, dus valt er weinig in evenwicht te brengen, en krachten toedienen aan een steen geloof ik niet in, maar ja, weer mijn waarheid he!!

De steen waar Pellie op doelt moet idd de sneeuwvlokobsidiaan zijn. Deze steen kan je rustig langer achter elkaar dragen hoor. Het is alleen een steen die erom bekend staat dat hij op niet al te subtiele manieren inzicht verschaft Haha! Het is daarom ook geen prettige steen, maar kan wel heel behulpzaam zijn. (Voor de tarot kenners onder ons, deze steen komt overeen met de Toren in het tarotspel, verder staat hij bij de 'stenenkenners' bekend als de schop onder de kont steen Scheve mond )
Als jouw zus er niet tegen kon, wilde ze de waarheid niet onder ogen zien of was er nog niet aan toe. Maar het is dus geen schadelijke steen.

Hematiet: tegen bloedarmoede, tegen bloedingen, tegen galaandoeningen, is in het algemeen goed voor het bloed, helpt bij pijn tijdens menstruatie, versterkt de basis, het eerste chakra. Zorgt er dus voor dat je niet gaat zweven. (Niet letterlijk natuurlijk, maar helpt nuchter te blijven en met beide beentje op de grond te blijven, hoewel het gros van de lezers geloof ik vind dat we al behoorlijk zweverig bezig zijn Haha! Haha! )

Ik ben het ook met Sypheron eens, maar als ik ga uitleggen waarom, kom ik nooit meer van het stigma zweverig af, dus laat ik het bij deze wijze opmerking van Sypheron.

En Margreet, ik ben je nog niet vergeten hoor, maar heb nog geen tijd gehad. Gaat goed komen. (Niet dat je er daarna in gaat geloven, daarvoor ben je teveel een wetenschapper (exotherisch) volgens mij, maar erover lezen kan nooit kwaad)

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Fientj, Firebug, hagelslag, IASCrawler en 164 bezoekers