Ticketservice/Heineken Music Hall

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Ticketservice/Heineken Music Hall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 13:54

Tsja, wist even niet waar ik dit zou vragen, dus hier maar.

Ik wil deze zaterdag tickets voor een Nick Cave concert in de Heineken Music Hall kopen (2 juni). Nu gaat het postkantoor bij mij om de hoek pas om 10 uur open. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Wat is de makkelijkste/snelste manier om kaartjes te kopen, en waar zullen deze het vroegst te koop worden aangeboden? Ik moet nl voor allemaal vrienden en kennissen kaarten kopen... (5 stuks)

Iemand enig idee?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:04


manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 14:13

Tsja, zo slim was ik dan wel weer... Maar die website is buiten heel traag ook niet in staat mij antwoord op mijn vragen te geven. Ik wil nl weten of kaartjes op die website al eerder aangeboden worden dan in de winkel. De winkel gaat nl. pas om 10 uur open, en ik heb een vermoeden dat kaartjes via de website al vanaf 9 uur in de verkoop gaan.

Ik werk in de ICT en heb dus erg weinig vertrouwen in de stabiliteit van een webserver als heel veel mensen tegelijk kaartjes proberen te bemachtigen en ik heb kaartjes liever gelijk in mijn handen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:23

Volgens mij is de standaard tijd dat kaarten in de verkoop gaan 10 uur. Dat vanwege de verschillende openingstijdens van verkoopadressen, heb ik eens gehoord. Ik weet niet hoeveel vraag er is naar kaarten voor het Nick Cave concert, maar ik ging vroeger wel eens om twee uur voor de deur liggen bij de Van Leest in Eindhoven of bij het postkantoor.
Wat ik vanochtend heb gedaan bij de Idols kaartjes (dat is nogal een ander genre! ) is het volgende: Ik heb gisteren naar het postkantoor gebeld hoe laat de voorverkoop begon, hoe hun regeling was mbt concertkaartjes (delen ze nummers uit aan mensen die vroeger komen? is er een lijst waar je op kunt intekenen), ik heb gevraagd hoeveel mensen ze ongeveer verwachtten en heb gewoon heel direct gevraagd hoeveel kans ik had om de kaartjes te bemachtigen als ik ze bij hen zou halen. Ze hebben me toen verteld dat er geen hierarchie in de voorverkoopadressen bestaat (zowel GWK als VVV als postkantoor even veel kans), dat het kon zijn dat er mensen voor de deur zouden liggen, maar dat ze dat niet zeker wisten en dat, als ik om half negen aanwezig zou zijn (dan ging het postkantoor open) ik mijn naam op een lijst zou mogen schrijven om dan om tien uur als een van de eersten mijn kaartjes op te halen. Dat heb ik dus gedaan.

Ik weet uit ervaring dat het veel slimmer is om een postkantoor of VVV of wat dan ook te bellen over concertkaartjes dan de ticketservice te gaan mailen. De ticketservice bel je toch niet zo snel met zo'n vraag, maar het voordeel van bellen is uiteraard wel dat je meteen antwoord krijgt.

Ik raad je dus aan gewoon het postkantoor te bellen en te vragen wanneer de kaartjes in voorverkoop gaan (hoe laat) en of zij ZEKER om 10 uur open zijn, zodat jij niet tien minuten over tien pas aan de balie staat om daadwerkelijk de kaarten te kunnen kopen, want soms gaat het gewoon ontzettend snel

Misschien ook een tip: Het concert wordt niet gesteund door mojo, maar hun website www.mojo.nl is in ieder geval wel al wat informatiever wat voorverkoopadressen en dergelijke betreft dan de website van de ticketservice

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 14:39

Ugh... Ik heb voor Bowie in Paradiso ook wel eens om middernacht al voor de deur gelegen, maar toen was het nog gewoon bij de muziekwinkel...

Alle postkantoren hier in de buurt gaan pas om 10 uur open...

Ik heb ook geen idee hoe snel Nick Cave kaartjes gaan Boos! Ik denk echter niet dat dat een heel groot probleem is. Ik heb besloten om overigens maar naar Fame Music te gaan, die is nl. echt bij mij om de hoek.

Bedankt!


Bah.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:30

Voor zover ik weet gaan alle concertkaartjes pas om tien uur in de verkoop dit geld ook voor de ticketservice op internet. Ik bezoek regelmatig concerten en heb nog nooit anders meegemaakt!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 16:23

Ik bezoek ook regelmatig concerten, maar ik ben vandaag eigenlijk pas tot de realisatie gekomen dat ik over het algemeen of naar zulke kleine bands ga, dat het toch niet uitverkocht is, of dat ik er naar toe gaomdat vrienden en kennisen altijd gelijk 12 kaartjes tegelijk kopen en er dan altijd wel nog een over is, of dat ik uiteindelijk maar aan de deur van iemand een kaartje overkoop, ofdat ik het voor elkaar krijg om op de guestlist te staan Knipoog