lenzen in sauna en onder de douche

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

lenzen in sauna en onder de douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 17:44

Ik heb sinds een aantal maanden zachte lenzen. Nu ben ik (waarschijnlijk onterecht) bang dat ik ze verlies. Normaal gesproken douche ik er niet mee (doe ze 's ochtends na de douche pas in en ' avonds uit voordat ik onder de douche stap) maar nu zit ik bij een sportschool en wil daar graag douchen (en ook sauna en truks stoombad) Kan ik met een gerust hart met mijn lenzen onder de douche stappen en vallen ze niet uit als er water bijkomt?


Nog een vraagje, waarschijnlijk willen we deze zomer gaan duiken. Hoe doen lensdragers zoiets?

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:03

Ik hou mijn lenzen gewoon als ik onder de douche sta, onder de douche raak je ze niet kwijt, of je moet de douchestraal vol op je oog zetten, maar ik neem aan dat je dat niet van plan was Haha!
Ik kan als ik onder water zwem wel gewoon mijn ogen open houden, een vriendin van me is ze dan gegarandeerd kwijt Verward Anders kun je misschien een paar setjes daglenzen kopen, en deze gebruiken als je gaat duiken, is het niet zo'n ramp als je ze kwijt raakt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:13

Duiken weet ik niet, maar met douchen hou ik ze gewoon in. In het begin even opletten dat je je ogen niet te wijd open doet maar het gaat prima hoor. Probeer het anders een keer met oude lenzen
Succes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:16

Ik douche altijd met mijn lenzen in, en dan houd ik gewoon mijn ogen dicht. Gaat prima. Heb altijd wel een droog washandje of de punt van een handdoek in de buurt voor noodgevallen. Mijn lenzen willen namelijk nog wel eens naar buiten drijven op een druppel die aan mijn wimpers hangt. En daarom zwem ik er nooit mee, want dan raak ik ze echt kwijt. Maar douchen gaat dus prima.

Wat duiken betreft weet ik het niet. Snorkelen lukt prima, gewoon goed blijven knipperen en geen gekke bewegingen maken met je oog, want als-ie in je duikbril belandt dan zie je zo weinig meer... Een vriendin van mij duikt wel gewoon met haar lenzen in, maar die maakt zich sowieso nooit ergens druk over dus die is niet echt representatief Haha!.

BTW Naar de sauna ga ik nooit (vind die hitte niet prettig) maar in een turks stoombad merk ik wel dat mijn ogen c.q. lenzen wat plakkerig worden. Blijven knipperen, dat is het enige wat helpt.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:50

pim duikt ook en heeft lenzen.
normaal gesproken draagt hij maandlenzen maar voor de vakantie besteld hij gewoon voor een maand daglenzen.
(of via de opticien of als je een standaardsterkte hebt gewoon via internet)
hij is er overigens nog nooit eentje kwijtgeraakt met zwemmen/duiken/snorkelen/sauna de afgelopen 8 jaar.
ikzelf heb ook zachte lenzen, ik heb daglenzen maar doe er echt alles mee dus ook douchen/sporten/sauna/paardrijden Haha! enz.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 20:05

Is het erg als je een keer met je lenzen in slaapt?? want ik zit soms op de bank bij iemand als ik aan het oppassen ben en dan val ik nog al eens in slaap.. meestal doe ik me lenzen dan uit maar is het erg als je een keer met lenzen in inslaapt valt??

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 20:08

Ik doe er ook alles mee, en ze vallen nooit uit (alleen toen ik ze pas had 2x gebeurd, maar niet met douchem ofzo).
Ik duik er ook mee, wel met brilletje op natuurlijk Haha!
dan komt er zowiezo geen water bij en hoef je ook nergens bang voor te zijn.
Als ik water in m'n ogen krijg gaan ze er trouwens ook niet uit.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 20:13

Gekkemeid schreef:
Is het erg als je een keer met je lenzen in slaapt?? want ik zit soms op de bank bij iemand als ik aan het oppassen ben en dan val ik nog al eens in slaap.. meestal doe ik me lenzen dan uit maar is het erg als je een keer met lenzen in inslaapt valt??


Ik vind het ook altijd lekker om ff op de bank te slapen Haha!
Dan houd ik ze gewoon in. heb ze soms ook snachts in gehad, maar dat alleen als ik heeel moe ben.
Ze zijn wel heel droog als ik wakker word, en krijg ze er dan nauwelijks uit(heel eng gevoel vind ik).
Maar hier kun je gratis zo'n druppels bestellen erg handig als ze droog zijn voordat je ze uit wilt doen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 20:17

Je kunt ook gewoon druppelen met je normale lenzenvloeistof, doe ik altijd als mijn lenzen wat droog zijn.

'Gewone' lenzen (dus geen dag-en-nacht-lenzen) zijn niet bedoeld voor een volledige nachtrust van 8 uur. Maar als je er eens mee in slaap valt voor de tv of in de trein, dan is er echt geen man overboord hoor. Ik slaap regelmatig in de trein (een half uurtje ofzo) en ga dan echt niet eerst mijn lenzen uitdoen. Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 20:33

ik doe alles met m'n zachte lezen, maar duiiken durfde ik er niet mee toen ik m'n brevet ging halen. Daar deed ik ze uit en dan op de boot een bril op.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:17

Ik slaap ook wel eens een hele nacht met mijn lenzen in, als ik ergens moet blijven slapen vergeet ik regelmatig mijn lenzenhouder+vloeistof mee te nemen. De volgende ochtend zijn ze dan een beetje droog, maar even flink knipperen en het is weer weg.
Maar het is absoluut niet goed om dat te doen, ik heb ze dus eens 12 dagen dag en nacht ingehad op vakantie, en ik kwam terug met een fikse oogontsteking.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 21:18

Bedankt voor de tips! Ik heb nu maandlenzen maar om te duiken zijn daglenzen dan denk ik wel handig. Zonder zie ik geen #@!$%#@ dus dat is niet zo handig.

En een truks stoombad moet natuurlijk zijn een turks stoombad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 10:39

Ik doe gewoon alles met m´n lenzen, ook douchen en naar de sauna (met m´n ogen open Haha! ).
Ik ben er 1x een kwijt geraakt toen ik van een boot af dook en vergat m´n ogen dicht te doen.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 15:24

Ik hou mijn lenzen altijd in met douchen...ok als ik ga zwemmen. Ik ben er 1x een verloren..hoe dat is gekomen weet ik niet. Maar ik was gewoon bij mijn opa. Ik kan echt niet meer zonder mijn lenzen...het gaat allemaal heel goed vind ik.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 16:28

douchen en zwemmen doe ik gewoon met lenzen, ben er nog nooit eentje kwijt geraakt *klopt af* Heb in het begin met zwemmen oude lenzen in gedaan, maar zolang je maar je ogen dichtdoet op het moment dat je onder water gaat of er gespetterd wordt (en duidelijk maakt dat je dus niet gespetterd wil worden Haha! ) gaat alles gewoon goed bij mij...

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:29

Ik doe ook alles met mij lenzen...Lachen Ik douche en zwem er ook meej.. maar je moet niet je ogen onder water open doen want dan heb je kans dat je ze wel kwijt bent! Knipoog Ik doe ze niet gauw uit want ik vind een bril afschuwelijk! Misselijk (voor mezelf) Dus dan doe ik er gauwer alles meej.... Knipoog Ik zou niej zonder me lenzen meer kunnen.. Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:08

Douchen, zwemmen, allemaal geen probleem bij mij. Maar dat verschilt wel per persoon, ik heb zelden een lens verloren.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:27

ik doe ze bijna altijd na het douchen in. Onder de douche heb ik ze toch niet nodig en dat voelt gewoon fijner. Sauna doe ik ze wel het liefst uit, ze worden anders zo droog en vallen (Bij mij) dan zo uit...
kun je niet je lenzenbakje meenemen als je ergens heen gaat (sauna) en ze dan uit doen? of gewoon een keer proberen Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 04:00

Onder de douche gaat prima. Zorg alleen dat er geen zeep in je ogen komt, want met lenzen in is dat dubbel vervelend.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:08

ik ga ook altijd gewoon douchen, zachte lenzen, maar achteraf wel last van droge ogen krijg ik dan, dat is wel lastig

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:32

Toeties schreef:
ik ga ook altijd gewoon douchen, zachte lenzen, maar achteraf wel last van droge ogen krijg ik dan, dat is wel lastig


ik krijg ook altijd droge ogen als ik de lenzen lang in heb en ik ben moe. dan moet ik er altijd druppeltjes water bij gaan doen..en als ik geen water heb....dan wat speeksel Kwijl niet zo geweldig om te horen...maar het helpt wel.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:30

Ik krijg van zwemmen en douchen juist droge ogen, dan krijg ik m'n lenzen haast niet meer uit. Dus ik douche en zwem er nooit mee. Verliezen doe ik ze niet, zelfs niet met ogen open.
Water bij je lenzen doen werkt averechts, het zoutgehalte in water is te laag. speeksel is ongeveergelijk aan je ogen, en dus krijg je dan gen problemen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:51

Ik heb jaren lang lenzen gedragen (ongeveer 15 jaar) en deed er echt alles mee: zwemmen, douchen, snorkelen en af en toe een lekker dutje Slapen maar wees er alsjeblieft voorzichtig mee ! Als je ogen droog aanvoelen en je lenzen blijven "plakken" krijgen ze te weinig zuurstof en je ogen kunnen hiervan geïrriteerd raken. Bij mij zijn ze hierdoor zo geïrriteerd geraakt dat ik NOOIT meer lenzen in mag, alleen nog maar af en toe een paar uurtjes. Huilen
Je kan dus beter je lenzen uit doen als je er last van hebt, anders loop je over een paar jaar misschien ook wel verplicht met een brilletje, net als ik !