vaginale ring of Nuvaring ; gebruikers op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

vaginale ring of Nuvaring ; gebruikers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 16:06

Ik heb 11 dagen terug m'n mirena laten wegnemen (spiraaltje) en moest gisteren terug naar de vrouwenarts. Ik had zo'n schrik voor de pijn die ik de eerste keer bij de plaatsing ook gehad heb dat ik voor de NUVARING gekozen heb. Ik zou echter graag voor ik ermee begin reacties horen van mensen die er al mee vertrouwd zijn. Dingen als voel je het, welke invloed heeft het op de bloedingen, kan je het doorgebruiken zonder stopweek ... ben nl. de luxe van menstruatieloze jaren gewend dankzij Mirena.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:31

Ik gebruik het niet, maar ik heb er wel van gehoord. Het is nieuw toch?

Ik heb even wat info erover opgezocht. Ik denk dat jij dat al weet, maar zo weten anderen ook wat het is Haha!

Afbeelding

NuvaRing, een innovatieve methode van anticonceptie wordt één keer per maand door de vrouw zelf ingebracht en biedt gedurende één maand bescherming.

NuvaRing is een flexibele kunststof ring met een diameter van 5,4 cm. De ring kan gemakkelijk door jezelf in de vagina worden ingebracht en blijft daar gedurende drie weken zitten. Tijdens deze periode geeft de ring dagelijks een zeer lage dosering van twee hormonen af, ethinylestradiol en etonogestrel . Dit zorgt voor ovulatie-remming. De hormonen komen in het lichaam binnen via de vaginawand, waardoor een lagere dosering mogelijk is dan bij orale methoden van anticonceptie.
Na drie weken kan de ring gemakkelijk door jezelf worden verwijderd. In de ringvrije 7 dagen (een week) die daaropvolgt treedt na 1-2 dagen je menstruatie op. Precies na deze ringvrije 7 dagen breng je een nieuwe ring in, die vervolgens weer 3 weken blijft zitten en een maand bescherming geeft.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:34

Ik moet er niet aan denken om dat geval zelf aan te brengen Is het wel betrouwbaar Verward Waarom ga je niet gewoon aan de pil Verward

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 16:42

OMdat ik me gewoon stukken beter voel zonder pillen slikken (dosis is vrij hoog en beïnvloed het humeur), en dat ik bovendien ooit zwanger ben geraakt tijdens het pilgebruik.
De pil neem je éénmaal per 24 uur, dus er komen "boosters" van hormonen in je bloedstroom. Eens ziek ... het kan je een zwangerschap opleveren!!!!! Met dit is dit het geval niet. De hormonen worden in lage dosis rechtstreeks afgegeven waar ze bedoeld zijn .... en ziek of niet, het heeft totaal geen invloed op de werking van het systeem ... dus alles bijeen ... Veiliger dan de pil, vooral voor vergeetachtige mensen!

Wat is daar nu zo raar aan om zelf iets in je vagina te brengen??? Preutsheid om met je eigen lichaam om te gaan is niet meer van deze tijd.

Het is inderdaad een héél nieuwe methode, pas toegelaten hier sinds januari. Nog niet alle dokters schrijven het voor gezien nog niet allen de opleiding hebben gekregen. Mijn arts heeft er ook geen ervaring mee nog ... was de eerste bij hem die erom vroeg ...
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 18-02-03 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:46

Ik zou bang zijn dat ik het niet goed in zou brengen denk ik of dat ik het er niet meer uit zou krijgen... preutsheid... nee dan ben je bij mij aan het verkeerde adres Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 16:51

Het maakt helemaal niet uit "waar" je het plaatst, zolang het maar in de vagina is. Dus ... "fout" kan het bijna niet geplaatst worden.
Ik denk wel dat het een nieuwe onbekende drempel is voor veel mensen ... niet elke dag meer slikken, en "iets" die "daar" zit die er niet hoort te zitten ... combi van die twee schrikken nogal wat mensen af. Volgens de testen (nog niet zelf geprobeert Haha!) voel je er niets van tijdens het vrijen, en ook de partner niet ...
"Eruit" krijgen is zeker geen probleem hoor! Ooit al 's een tampon moeten vissen zonder touwtje??? Da's pas erg!!! Die ring is makkelijk te pakken te krijgen (vinger achter haken of tussen twee vingers beet nemen). Ik vind wel dat er een soort inbrenghuls zou mogen ontworpen worden ervoor!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:59

hmm... het lijk mij idd ook niet echt iets. ten eerste het inbrengen, ik ben niet preuts maar ik heb een vagina vernauwing waardoor inbrengen van een tampon al moeilijk gaat. ten tweede vraag ik mij ook af of je hem niet voelt zitten, diameter is iets van 5 cm, das nog wel groot hoor!
ik heb hier helaas voor jou dus geen ervaring mee, ik ben wel benieuwd naar de mensen die er wel ervaring mee hebben en hierover vertellen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:00

en dan nog iets... kan je wel gemeenschap hebben met je partner terwijl deze ring in je vagina zit? lijkt mee ook al zowat om dat ding er elke uit te pulken als je sex wilt hebben

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:04

Ik zie me niet elke keer dat ding eruit vissen...

Ook mag ik het niet van de grinnikkoloog, omdat ik Endometriose heb. Ik zit dus vast aan 3 strips pil slikken achter elkaar door...

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:10

ik weet wat endometriose is, maar waarom moet je dan perse 3 strips achter elkaar slikken? om te voorkomen dat het erger word?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:14

LiSSy schreef:
en dan nog iets... kan je wel gemeenschap hebben met je partner terwijl deze ring in je vagina zit? lijkt mee ook al zowat om dat ding er elke uit te pulken als je sex wilt hebben


Volgens mij is het de bedoeling dat je het laat zitten als je sex hebt Lissy Knipoog Het is een anticonceptie middel Tong uitsteken

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:25

Ik heb er ook wat info over opgezocht omdat ik pas geleden weer met de pil ben begonnen. Het is natuurlijk erg makkelijk zodat je de pil niet kan vergeten en het schijnt dat 80% van de mannen het niet voelt tijdens de sex. Ach ik ben op dit moment aan de Lovette. Voorheen slikte ik mercilon waar ik ontzettend chagerijnig van werd en libido ergens diep onder nul. Maar deze pil bevalt tot nu toe erg goed. Maar mocht het minder worden zal ik hier ook over na denken. Het zijn in ieder geval een stuk minder hormonen die je 'inneemt.'. Volgens mij is er ook een internetsite van www.nuvaring.nl.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:32

AnneOmie"]
[quote="LiSSy schreef:
en dan nog iets... kan je wel gemeenschap hebben met je partner terwijl deze ring in je vagina zit? lijkt mee ook al zowat om dat ding er elke uit te pulken als je sex wilt hebben


Volgens mij is het de bedoeling dat je het laat zitten als je sex hebt Lissy Knipoog Het is een anticonceptie middel Tong uitsteken
[/quote]

uhmm... niet op die manier, het is geen vrouwencondoom of iets dergelijks wat het sperma tegenhoud. het is immers maar een ring Knipoog hij geeft hormonen af en daardoor komt er geen eisprong en kun je dus niet zwanger raken.
dus hoeft het niet logisch te zijn om hem bij sex in te laten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:40

Hij mag blijven zitten, moeten niet. Als je het wil mag ie er per etmaal maximaal drie uur uit ... drie uur ... dan heb je het wel gehad zeker? Haha!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:42

haha, 3 uur moet toch voldoende zijn toch? Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 18:43

Dacht het ook ... met de jaren is het zelfs zeker niet "per etmaal" nodig

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:47

nee idd... dan zou je 2 keer per dag 3 uur lang bezig zijn, haha, beetje vaak

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:00

sonjabelgium schreef:
Ik heb 11 dagen terug m'n mirena laten wegnemen (spiraaltje) en moest gisteren terug naar de vrouwenarts. Ik had zo'n schrik voor de pijn die ik de eerste keer bij de plaatsing ook gehad heb dat ik voor de NUVARING gekozen heb. Ik zou echter graag voor ik ermee begin reacties horen van mensen die er al mee vertrouwd zijn. Dingen als voel je het, welke invloed heeft het op de bloedingen, kan je het doorgebruiken zonder stopweek ... ben nl. de luxe van menstruatieloze jaren gewend dankzij Mirena.


Jouw verhaal had het mijne kunnen zijn Lachen ! Ik heb de Mirena nu 4 jaar en ben er zeer tevreden over! Ook bij mij deed het vreselijk zeer om hem te laten plaatsen en ben dan ook bij de vrouwenarts van m´n stokje gegaan Clown ! (drie vriendinnen van mij die ´em ook hebben, hebben echt nergens last van gehad Knipoog !)
Nu twijfel ik ook erg of ik de Mirena nog een keer zal laten zetten Scheve mond ...
Deed het eruit halen zeer ??? . De jaren zonder bloedingen zijn idd erg prettig !!
De Nuvaring zou ik denk ik toch niet zo snel nemen, het lijkt me toch een risico als het "alleen maar" zo´n ring is... De Mirena geeft toch een dubbele bescherming; die van het spiraaltje zelf én van de kleine hoeveelheid hormonen die het in de baarmoeder afgeeft...
Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn! Ik heb nog een jaar de tijd om er over na te denken Knipoog !

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:26

In de Libelle (van mijn moeder Haha! ) stond er ook een stuk in over de NuvaRing. Er staat inderdaad in dat het net zo betrouwbaar is als de pil. Uit onderzoek blijkt dat 85% van de gebruikers de ring niet voelt tijdens het vrijen. Partners voelden hem niet in 71% van de gevallen. Veel ziektekostenverzekeraars vergoeden een deel van de NuvaRing, waarmee de kosten voor de g- ebruiker op € ,- per ring komen. Je kunt bellen met Organon-Service 0800 - 999 90 00.

Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe dit bevalt! Ik ben zelf al een aantal jaren aan het kwakkelen met de pil. Ben zelfs een jaar ermee gestopt. Ik heb ontzettend veel last van hoofdpijn en stemmingswisselingen als ik de pil slik. Ik heb nu al een stuk of 5 pillen geprobeerd. De prikpil vindt mijn arts me te jong voor en een spiraaltje durf ik niet omdat dat bij mijn moeder ontzettend pijn deed en afgestoten is. Op het moment slik ik Mercilon. Iemand daar toevallig ook ervaringen mee? Er schijnen weinig hormonen in te zitten maar je moet hem elke dag op hetzelfde tijdstip innemen anders is hij niet betrouwbaar. Dit vind ik een groot nadeel aangezien ik er vaak een paar uur naast zit...

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:34

ja helemaal mee eens bij ons stond het in de margriet alles wat er in staat klopt .... ja mag hem wel een keer lezen hoor lissy greets me ik bel je wel...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 20:01

Sterre schreef:
Deed het eruit halen zeer ???


t'was zo voorbij, maar de eerste dag liep ik net alsof ik een bal tussen m'n benen had of te lang paardgereden had .... een onprettig gevoel. Wat krampen ook. Het uithalen zelf was een heftige korte kneep, zo over voor ik het door had. De vaginale ring heeft ook heel weinig hormomen af, daarom heb ik deze keuze gemaakt om het te proberen. Verder schijnt het zo te zijn dat de plaatsing van de "volgende" meer pijn doet dan de eerste ... werkte bij mij niet bepaald bemoedigend. Een mirena heeft een "opening" nodig van 0.445 cm ... das niet weinig voor een onder normale omstandigheden een vrijwel volledig gesloten baarmoeder. Door het verwijderen sluit deze zich maximaal af om "vreemde" voorwerpen buiten te houden ... Ideaal is plaatsing rond de eisprong gezien de baarmoedermond zich dan iets flexibeler "gedraagt" om een eventuele "lading" goed op te vangen voor een bevruchting.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:26

Ik heb ook zitten denken om over te gaan op die NuvaRing, maar er is nog zo weinig over bekend. Ik denk ook niet dat mijn huisarts er al wat vanaf weet. Het lijkt me wel een stuk prettiger als die stomme pil. Ik word er ook weleens sjaggie van en ik vergeet hem wel eens.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:51

Het lijkt mij maar niks...

Ik zie mezelf dat ding niet inbrengen hoor! Heb al moeite met een tampon en dan vooral het eruit halen... Verdrietig
Daarbij lijkt het me tijdens de sex erg raar of ongemakkelijk, dat ding zit toch in de weg??!! Verward

Nee geef mij de pil maar.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:58

het lijkt mij ook wel wat, ben ook aan het rommelen met pillen. Hij kan toch niet in de weg zitten, dat ding is hartstikke flexibel. Het maakt ook niet uit hoe hij ingebracht wordt, als ie maar niet een stukje uitsteekt...

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:09

Mij lijkt het eerlijk gezegd niet echt handig, 'iets' in je vagina wat je zou moeten beschermen tegen zwangerschappen. Hormonen slikken is natuurlijk ook niet erg gezond, maar om nou enkele jaren geen menstruatie te krijgen.. Verward:? Is dat nou niet heel erg onnatuurlijk??

En zo'n ring, tja, het lijkt me nogal onhandig werken, en vind het er uit zien als een glibber ding dat er zo uit glijdt, of verkeerd komt te zitten. Is het ook niet onhygienisch om zo'n ding 3 weken te laten zitten?