nu durf ik echt de fiets niet meer op

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:25

Jeetje Jippie, wat herkenbaar! Ik heb in september '97 iets soortgelijks meegemaakt (vrouw die van parkeerplaats reed, ik op fietspad en ze zag me niet) en ben daarna maandenlang panisch geweest voor al het verkeer dat plotseling links en rechts uit zijstraatjes kwam. Die vrachtwagen uit jouw verhaal was in mijn geval een taxi die met een noodgang uit een zijstraat kwam, daardoor kwam (weken na het ongeluk) alle ellende weer boven. Mijn geluk was dat ik vrij snel daarna naar het buitenland ging, waar ik ruim een half jaar niet heb gefietst. Daarna was ik de angst ook kwijt, maar die eerste maanden nog in NL waren een ramp wat fietsen betreft.

Het enige wat ik je kan adviseren is: toch blijven proberen! Niet meteen midden in de stad, maar zoals al eerder is gezegd in rustige gebieden (landelijk, rustige wijken). Geef het de tijd, blijf oplettend, maar ga het fietsen niet helemaal vermijden. En neem als het kan iemand mee die je vertrouwt. Het zou toch wel heel jammer zijn als je door zulke incidenten niet meer met een veilig gevoel met de fiets de straat op kunt...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:17

Ook als fietsers netjes fietsen waar ze horen te fietsen, dan nog bestaat de kans dat ze over het hoofd worden gezien door automobilisten. Mijn ongeluk is daar een treffend voorbeeld van. Ik deed niets verkeerd, fietste aan de goede kant van het fietspad, en werd toch aangereden door een onoplettende automobilist. Ik dacht nog in een flits: 'Die rijdt toch niet door??', maar toen was het al te laat.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot, Texas02, YandexBot en 95 bezoekers