relatie = werken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

relatie = werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 18:21

Een relatie is werken, werken en nog eens werken. Het lijkt wel of het bij mij voortdurend mis gaat en het kost veel energie en pijn om alles weer goed te maken. Langs elkaar heen leven, hele andere toekomstperspectieven, need I say more?
Soms wilde ik weleens dat ik deel uitmaakte van een gelukkig stelletje en dat alles wat gemakkelijker ging...en dat ik een vriend had die ook gek is op paarden, want paarden is eigenlijk meer dan een hobby: een levenswijze, en het lijkt me fantastisch om dat te delen met je partner. Nu kan ik soms heel enthousiast zijn over iets met de paarden, en het boeit mijn vriend echt helemaal niets. Verdrietig
Daartegenover staat dat ik me totaal niet in zijn werk interesseer, en daar leeft hij weer voor. Dat klinkt heel bot, maar het komt doordat ik gewoon niets snap van zijn werk. Hij heeft het al vele malen tevergeefs uit proberen te leggen etc. Maar goed, zoals jullie misschien wel merken zit ik momenteel in een relatie dipje en ik moest het even kwijt...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:54

Gelukkige stelletjes bestaan niet. Mijn vriend en ik worden ook altijd als de ideale twee-eenheid beschouwd maar ze moesten eens weten wat voor ellende we samen hebben gehad door o.a lang elkaar heen banketstaaf en leven en niet elkaar taal spreken.

Maar goed een relatiedip hebben is nooit leuk. Ik hoop dat je er snel weer uitkomt, niet vergeten waarom jullie verliefd op elkaar werden en denken aan de jaren tijd die jullie hebben om naar elkaar toe te groeien.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:18

Er is altijd wel iets in een relatie. Het is geven en nemen en vaak meer geven dan nemen. Tsjaa, er zijn mensen die niet van paarden houden, probeer het zoveel mogelijk te combineren en koester de dingen die jullie wel allebei leuk vinden. Maar makkelijk is het zeker niet.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:33

Nature…a lesson

I would like to share something on the nature of love.
I once had a friend who grew to be very close to me.
Once when we were sitting at the edge of a swimming pool, she filled the palm of her hand with a little water and held it in front of me, and said this:

Do you see this water carefully contained on my hand?
It symbolizes Love.
As long as you keep your hand caringly open and allow it to remain here, it will be always be there.
However, if you attempt to close your fingers around it and try to posses it, it will spill through the first cracks it finds.
This is the greatest mistake that people do when they meet love…
They try to posses it, they demand, they expect… and just like the water spilling out of your hand, Love will retrieve from you.
For Love is meant to be free, you can not change it’s nature.
If there are people you Love, allow them to be free beings.
Give and don’t expect, advise but don’t order.
Ask, but never demand.
It might be sound simple, but it is a lesson that may take a lifetime to truly practice.
It is the secret to true love.
To truly practice it, you must sincerely feel no expectations from those who you love, and yet an unconditional caring.
Maybe this is applicable for all of us…

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:57

Wauw das nog een mooi stukje.. Zo is het inderdaad! Als je elkaar wilt "bezitten" gaat het echt helemaal mis. Ik heb dat vaker gezien, gelukkig zelf nog niet meegemaakt. Maar uiteraard heeft iedereen weleens een flinke dip.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:21

Het is ook goed dat niet alles perfect gaat, zeker in het begin. Klinkt heel raar maar het is wel zo. Stel het gaat 1 of 2 jaar helemaal goed zonder ruzies, je weet niet hoe het is om een ruzie te hebben, en dan ineens uit het niets heb je ruzie en daardoor gaat het uit, terwijl het eigenlijk helemaal om niets ging als je in het begin al een ruzietje had gehad. Dan weet je beter hoe de ander reageert. Volgens mij snapt niemand het straks, maar eigenlijk is het heel logisch Lachen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 23:30

Thanx for the support...ik denk dat we ons wat meer moeten gaan spitsen op dingen die we beiden leuk vinden, zoals een lekkere wandeling door het bos of een museumbezoek. En veel blijven praten, da's altijd belangrijk....inderdaad een mooi gedicht trouwens vvtjuh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:38

Hmm, kan je bar weining advies geven, zelf houd ik het nooit langer dan anderhalf jaar vol met een en dezelfde man Haha!


Bindingsangst, moedercomplexje..................................ja ook een vrouw kan daar last van hebben Haha!

chris1978

Berichten: 39
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 02:46

het belangrijkste is dat jullie eerlijk zijn en sta open voor
elkaar. En heb respect voor je partner.
Probeer niks te forceren. Maar leg uit hoe jij je voelt, je krijgt zeker begrip van je vriend
en als je sommige dingen niet samen kan doen, laat elkaar dan zoveel mogelijk vrij.
Er zullen zat andere dingen zijn die jullie wel samen doen.
Maar gun elkaar tijd voor eigen hobby's/interesses.
En luister naar elkaar. Gun elkaar de tijd om ieder zijn verhaal te kunnen vertellen.
Maak er geen probleem van, het leven is al moeilijk genoeg.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:24

Ik maak me er niet zo druk om. Mijn leven bestaat uit paarden, die van mijn vriend bestaat uit zijn motor en auto hobby.
We leven wat dat betreft wel langs elkaar heen, hij heeft geen idee wat ik allemaal met de paarden doe. Ik heb vorige week een nieuw paard gekocht, 2,5 jaar kan helemaal niks, en de volgende dag komt hij thuis van zijn werk en vraagt "En? Heb je lekker op die nieuwe gereden?"

Heb ik hem dan helemaal niks verteld, dacht ik toen? Nee, niet veel. Maar dat is ook best. We hoeven niet alles te delen, we staan wel voor elkaar klaar, als mijn trailer gemaakt moet worden, doet hij dat. Als hij wielen in R'dam heeft gezien die hij graag wil, rij ik er "even" heen om ze te halen.

Savonds komen we een beetje "tot-elkaar" zoals ik dat noem, ik het weekend huren we een flimpje, of gaan lekker met de honden wandelen.

We leven dus waarschijnlijk wel een groot gedeelte langs elkaar heen, maar we zijn er allebei gelukkig mee. Ik vind het eigenlijk ook wel lekker, ik heb gewoon mijn eigen leventje, maar dan samen met hem. Voor hem geldt hetzelfde. Overigens is hij verder wel gek met de paarden, en gata hij ook wel mee op wedstrijd ofzo. Net als ik in de zomer ook meega naar Drag-racen in drachten met hem...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:24

Mijn vriend en ik hebben hetzelfde; hij geeft niets om paarden terwijl het mijn leven is, en hij is heel erg op zijn werk gericht. Maar zie het zo: als hij zijn werk heeft, kun jij met je paard je gang gaan, en vice versa; jij laat hem werken omdat het jou de vrijheid biedt om naar je paard te gaan zonder dat hij je steeds terugfluit (en dat is gruwelijk irri als ze dat doen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:33

Peeky (en anderen), ook als een partner hebt die paarden als lifestyle heeft, blijft het hebben van een relatie 'werken werken werken', dat verandert niet. Anders verzandt je in een gewoonte ipv dat je een gezonde en leuke relatie hebt, en zijn je paarden slechts de gezamenlijke factor in je leven. Denk dus niet dat een gezamenlijke paardenhobby garant staat voor een verder vlekkeloos relatie-leven, misschien is het tegendeel wel waar.....

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:05

Sonja heeft inderdaad gelijk. Samen paarden kan soms ook flinke botsingen geven (sprak zij uit ervaring).
Na 10 jaar huwelijk volgens we nog steeds een hobbelpad en soms kijk ik ook wel eens met verbazing naar mensen die in volle harmonie samen leven.

Ik vind dat Engelse stuk heel erg mooi. Zelf hou ik van vrijheid in mijn relatie, heel herkenbaar dus.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:11

ik leef anders wel in volle harmonie met mijn vriendin. en dat terwijl ik ook wel anders gekend heb. het gaat vanzelf en heel gemoedelijk.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:30

Een relatie is idd werken werken en werken. Maar er mogen ook momenten zijn waarin het wat makkelijker gaat.

Een ding wat heel belangrijk is is praten. Communiceren met elkaar Vertellen hoe je je voelt, wat je hebt meegemaakt en noem maar op. Dit betekent niet dat dat altijd even leuk is en dat er geen tranen, verdriet of teleurstelling aan te pas komen. Maar het lucht op, begrijpt elkaar beter en komt dichter tot elkaar.

Vergeet niet dat jij en je partner 2 totaal verschillende mensen zijn, verschillend zijn opgevoed en opgegroeit. Het kan ook niet anders dan dat er dingen zijn die jij niet leuk vindt of interesseren en vice versa. Respecteer elkaar daarom niet minder, maar noujuist meer. Durf jezelf te zijn!
1 ding hebben jullie iig wel gemeen, en dat is de liefde voor elkaar. Dat is jullie sterkste punt en dat moet je niet vergeten!

Succes!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:49

SuperPepeijn schreef:
ik leef anders wel in volle harmonie met mijn vriendin. en dat terwijl ik ook wel anders gekend heb. het gaat vanzelf en heel gemoedelijk.


Zo ging het bij ons de eerste jaren ook maar toen kwamen er kinderen, verbouwing, overleden familieleden, ander werk, zieke baby etc. Dan is het af en toe behoorlijk hard werken om op een lijn te blijven.

Communiceren is goed maar alleen als je begrip blijft hebben voor het standpunt van de ander. Dat is de ene keer gemakkelijker dan de andere keer maar zolang je respect blijft houden voor elkaars mening ben je al een heel eind.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:05

Mijn man en ik deden de eerste 2.5 jaar alles samen..Zelfde hobby. Zelfde werkplek. Ik tikte de bestellingen voor de klanten in en hij brengt ze weg..(is nog steeds zo)
Nu ik Sandor heb en hij nog met de honden gaat trainen op woensdagavond en Zondag (hele dag) gaat ons leven nu ook redelijk langs elkaar heen..Maar het is er niet op verslechterd hoor...
Ik ben 's avond bij Sandor en hij thuis. Maar het gaat eigenlijk best goed zo. Je hebt elkaar weer wat te vertellen als je thuis komt.. klinkt misschien hard maar het is wel zo. Ik probeer regelmatig ook een avond extra thuis te zijn.. Gezellig samen maar dan heeft hij ook wel weer iemand uitgenodigd. Verward
Maar ik ben voor mijn gevoel nog steeds gelukkig getrouwd.