IEDEREENS mening svp

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 20:54

Vraag aan Bart (waar iedereen op mag stemmen): Waarom niet een paar gouden regels buiten een forum plaatsen. Gedragsregels (schrijf ik zelf graag, met instemming van een heleboel mensen kunnen we veel toevoegen etc), hoe een plaatje te plaatsen, dat soort dingen. Belangrijke vragen, die steeds terugkomen ed. Niet in FAQ maar iets tussen FAQ en forumtopic in snappie? Zit ik al heel lang over te denken. Iemand voor? Ideeen? Meningen?
Lijkt me handig voor nieuwelingen, maar ook voor mensen die het kennelijk niet begrijpen oid, om mensen erop te wijzen. GEwoon een soort van algemeen reglement, speciaal voor bokt.
Een aparte page, evt vanaf bokt.nl, en vanaf daar ook een link naar upload, evt chat en forums. Idee? Bart wat vind jij? Jij moet t bouwen natuurlijk Haha! , en wat vinden de Bokkers?
Zomaar een ideetje hoor, ik vroeg me af hoe anderen er over dachten

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes



Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 21:18

Later natuurlijk uit te breiden met 'columns' van leukste/beste verslagen ed... Ook omdat Bart en Heike naar een extra'tje voor bokt zoeken. Ik weet niet precies hoe ik t moet uitleggen, maar ik weet zeker dat we er met z'n allen heel goed uitkomen.
Misschien ook een soort vote voor hilarische verslagen oid, dat mensen kunnen stemmen en dat een bepaald verhaal (evt bewerkt) vanaf een bepaald aantal stemmen (hoe? dat weet ik niet, maar daar valt vast wat op te verzinnen) daar staat. Iets betere lay-out en zonder reactie-mogelijkheid dus. Iets in de richting van Heike's berichtje in Medisch, maar dan dus niet op een forum zelf.

Bart: ik kijk dit weekend even. Denk dat t wel lukt want zondag ben ik home-alone met Jopie (ze gaan 70 km doen, en ik pas op 'mijn' paard).

_________________
<center><font color="red">...but I'm a Supergirl, and Supergirls don't cry...
...but I'm a Supergirl, and Supergirls just fly...</font></center>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laui! op 2001-07-13 22:25 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-01 13:25

<b>voor plaatjes ed zoog ik net ff dit uit mijn duim:</b>
Het plaatsen van een plaatje gaat als volgt:
Zoek de url van het plaatje (klik op het plaatje met de rechtermuisknop, klik op eigenschappen (properties) en selecteer adres (url)). Houd ctrl ingedrukt en druk op c. Maak een nieuw bericht in het forum Plaatjes en typ [img] druk daarna weer op ctrl (houd m ingedrukt) en druk op v. De url van het plaatje komt nu na [img] te staan. Typ nu [/img] en typ nog meer tekst of zoek nog meer plaatjes op.
Druk op ok en controleer of in je bericht nu ook daadwerkelijk de plaatjes staan.

Plaatsen van smileys:
Naast het boxje waarin je je tekst typt staan smileys. Zoek de smiley naar keuze en druk erop. Als je een privébericht verstuurt of je bericht edit, moet je de code van de smiley opzoeken. Dat kan door op smileys te drukken onderaan je bericht. Daar staan alle smileys met hun code, de tekens daarvan kun je op je toetsenbord terugvinden.
<hr>
<b>en voor gedragsregels bedacht ik iets van dit:</b>
Het belangrijkste is: houd rekening met anderen. We zitten hier met een paar honderd mensen regelmatig te posten. Er zijn er meer die het lezen. Het moet toegankelijk blijven voor wildvreemden, voor dagelijkse bezoekers, voor jong en oud. Kortom: voor iedereen. Er zijn een aantal gulden regels om dat te bewerkstelligen:
 Denk na over hoe iets over kan komen bij iemand anders. De een zal iets positief zien, de ander negatief. Als je wilt dat het op de juiste manier overkomt zul je vaak stukken die je geschreven hebt moeten herlezen.
 Probeer ook op andere momenten je stukje(s) te herlezen vooral om te checken of het bij jezelf overkomt zoals je het bedoelde, of het niet chaotisch is (dus met logische verbanden ed).
 Probeer persoonlijke dingen in pb (privébericht) af te handelen. Mag je iemand niet? Val diegene niet aan, kwets nooit iemand, laat iemand in zijn waarde. Als je mensen met respect behandeld, ookal mag je ze niet, dan krijg je daar veel meer respect voor terug. Het is net als met paarden, de liefde die je geeft krijg je drie-dubbel terug.
 Vermijd (nietszeggende) oneliners. Oneliners (één regel, of één zin, één smiley, één woord ed) voegen bijna nooit iets toe. Er zijn uitzonderingen die die regel bevestigen. Bovendien voorkomt het veel ergernis bij mede-bokkers.
 Matig het gebruik van smileys, met één smiley zeg je al genoeg. Herhalingen zijn in litterair oogpunt soms nuttig, maar op forums zoals deze vaak juist ergerlijk. Als je een paar smileys zet en daartussen een woord, dus om grafische redenen, kán het leuk mooi aardig etc zijn, maar over het algemeen is het ergerlijk.
 Probeer ook te voorkomen om ALLE smileys achter elkaar te zetten, ze staan naast de te schrijven tekst en iedereen kent ze, dus het voegt niets toe.
<hr>
Aanvullingen?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, GoogleAdsense, IASCrawler, limagirl, Odysseus, Sandyislief en 30 bezoekers