Even een algemene vraag:

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 12:53

Wie opent iedere keer die oude topics?

Heb nu al een aantal keer deze week de neiging gehad om een reactie onder een topic te zetten, (o.a. bij eenmaal, andermaal en vraag maar raak)
maar kom er dan achter dat het topic van april of zo is.

Lijkt me niet nodig om zo'n topic weer op te starten, als die persoon nog vragen of opmerkingen had gewild had hij / zij dat vast wel kenbaar gemaakt!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:55

nou sjuimpje na jouw reactie de vorige keer, ik zou het niet meer durven!!!!! Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:02

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 13:04

Vind ik ook!

Ik zat laatst ook te brainstormen over het volgende:
Als je de gebruikers lijst bekijkt zijn er een heel aantal mensen die al een hele tijd ingeschreven staan maar nooit een bericht plaatsen,
zou je niet kunnen nakijken of ze Bokt de laatste 2 maanden nog wel bezocht hebben en zo niet: d'r uit gooien?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:10

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:10

Ik ben het er wel mee eens, maar ik heb ook een keertje een oude topic geopend, omdat er geen antwoord op gekomen was en ik wist het antwoord wel. Was niet banketstaaf bedoeld hoor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 13:15


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:24

Klopt. Ik doe het zelf wel eens per ongeluk als de oude topics weer 'naar boven' worden gehaald.

Ik vind ook dat er heel veel topics verwijderd mogen worden. Misschien is het een idee als bokkers systematisch gaan kijken welke topics van hen verwijderd mogen worden en dan Bart een berichtje sturen met de link van de topic en de mededeling 'verwijderen'. En dan daar wel een systeem voor bedenken zodat Bart niet ineens overladen wordt met PB's.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:31

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 13:38

Is het een idee om op topics waar een week (of 2 weken) niet meer op is gereageerd,
automatisch een slotje te geven?

Kan je nog wel dingen opzoeken maar niet meer reageren. En als het van belang is voor een andere topic kan je gewoon een link plaatsen!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:47

ja gewoon na 1 maand niet gereageerd een slotje erop, (ik stem voor) en op eenmaal andermaal verwijderen ( misschien ook wel op andere forums want die zijn meestal toch al verkocht. en gebruikers die na 4 weken nog niet hun 1e berichtje geplaatst hebben. ook wissen zo blijven er nog namen over voor andere en gaan ze minder 1,2,3 etc achter de naam zetten.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 14:25

Bedoelen jullie dat alle oude topics verwijderd worden?
Ben ik niet voor

Als ik iets wil weten over een bepaald onderwerp, zoek ik meestal naar een oud topic van het onderwerp waar ik meer over wil weten.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 14:30

nee gewoon slotje erop dat er niet meer gereageerd kan worden. dus dat ze gewoon onderaan blijven stan en niet omhoog vliegen als een onwettend iemand er op reageerd. zeker bij sommige topics kan dat erg vervelend zijn

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 16:13

Hiervoor zijn nu de moderators benoemd. Maak een PB aan Karin, misschien gooit ze het 'in de groep'.

PS: Oude items komen 'naar boven' omdat toch iemand het blijkbaar nog zinvol vindt om te reageren. Naar ik begrepen heb worden ze niet zonder meer verwijderd omdat er met de 'zoeken'funktie op die manier gegevens verloren gaan en er telkens weer dezelfde vragen gesteld gaan worden.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 16:52

Indeed, en door het verwijderen van users en topic wordt bokt echt bijna niets sneller.. Of ja, ipv 0.062 seconde per pagina wordt het dan misschien 0.060 seconde ofzo.. Niet echt de moeite waard dus.

Volgende keer als je een onzin reactie ziet op een oud topic gewoon ff een PB naar mij of de betreffende Moderator sturen dan gooien we die reactie gewoon weg.

Verder zit ik er aan te denken het zo te maken dat mensen een waarschuwing krijgen als ze reageren op een topic dat al een paar weken stil ligt. Maar dat moet denk ik maar wachten tot phpBB2.

Zo heel vaak komt het niet voor en soms is het wel handig een oud topic omhoog te kunnen halen (ik geef toe, da's maar heel soms).

Maar gewoon melden als je weer zoiets ziet dan deleten wij dat soort onzin reacties gewoon en dan staan die topics gewoon weer op hun oude plaats.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:33

hm renske heeft de laatste paar dagen op ál mijn topics gereageerd incl die van 5 maanden geleden ofzo Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:40

Nou dan ben je in ieder geval populair Haha!
Maar ik vind het ook vervelend als een oud topic steeds opnieuw naar voren komt.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:55

Je moet niet zo zeuren, waarom denk je dat 'zoeken' in het menu staat? dan kan je iets opzoeken zonder er weer een nieuwe topic over op te starten. Dan weet je het antwoord want dat staat in de oude topics.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:08

Ja, je kunt oude topics opzoeken Uniek, maar niet iedereen is er in geïnteresseerd die oude topics weer te lezen. Als er iets opgezocht wordt, moet degene er niet nog meteen weer een reactie bij zetten zodat de topic weer bovenaan komt te staan.

Oftewel: zoeken en lezen is okee, maar om er nou ook nog weer een reactie bij te schrijven terwijl het betreffende bericht misschien al wel een paar maand oud is, lijkt me een beetje onzinnig.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:42

ik ben wel voor het idee van een evt. slotje na een maand ofzo maar niet het verwijderen van topics,ik zit nml regelmatig in de oude topics naar info of foto's te zoeken,vervolgens haal ik ze niet omhoog maar het is voor mij wel belangrijke info vaak om nog eens na te lezen.dus verwijderen van topics:lievern niet nee
slotje:ja das oke,dan kan ik ze nog steeds lezen Knipoog

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 19:28

dan moeten ze wat anders verzinnnen dat ze niet meer boven aan komen te staan als er iemand op reageert. bijv 2 nadat er niemand meer op reageert heeft iets er mee doen dat ze wel kunnen blijven reagereen maar dat de topic niet meer boven aan komt te staan.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 21:55

dan leest niemand de reactie...Voor topics zoals: sfeer op bokt (echt nog niet 10 x voorbij geweest, no offence btw) vind ik dat een soort delete regel moet gelden. Het is toch absurd om dat tot vervelens toe te gaan herkauwen, we zijn hier geen koeien toch? Ik ben iig een kip (???)...
Ik vind het ook irritant, en door mensen óf in het topic zelf óf in pb erop te wijzen, en idd reacties die ABSOLUUT niets toevoegen te verwijderen zou wel wat oplossen toch? Maar soms is het / kan het wel eens nuttig zijn een reactie te plaatsen. Voor nieuwelingen lijkt t me wel 'handig', maar je moet weten hoe er mee om te gaan. We zitten hier niet met een paar man, maar met een onwijs grote groep, dus houd rekening met elkaar.
Ik heb even een nw topic gestart in algemeen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &forum=2&0
Ik zit al lang met dat idee en naar aanleiding van dit topic plaats ik t maar eens...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 09:20

hoi als een topic 1 maand oud is een slotje erop
er zijn meerdere die dit doen en anders valt het niet te voorkomen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 11:13

Nope, slotjes ben ik geen voorstander van. Soms is het wel nuttig oude topics op te halen.

En hoe vaak komt dit nou voor? 1x per week ofzo (ok, afgelopen tijd wat vaker ivm Renske).. Ik stoor me er niet zo aan eerlijk gezegd. Of ja, als ik zo'n topic zie delete ik gewoon de laaste reactie en klaar..

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 14:06

geen last meer van! renske is namelijk gisteren naar huis gegaan en ze mag niet internetten thuis alleen op icq *LOL*

ik bedoel dan dat niet al mijn topics weer worden geopend he Lachen