Wie verbouwt er ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Wie verbouwt er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 00:41

Hoi!

Geert en ik zijn nu hevig aan het verfen en verbouwen om ons huisje helemaal eigen te krijgen.
En dat kost ons echt liters verf Haha!
Het ergste van alles was dat we het behang eraf moesten halen wat de vorige bewoners er met liters lijm op hadden geplakt Scheve mond
Wie verbouwt er ook en hoe gaat het jullie af?

Groetjes en succes natuurlijk!
Janneke

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 01:13

Wij niet gelukkig, dat hebben we anderhalf jaar geleden al gehad Haha! En bij Ilona thuis zijn ze ook klaar binnen Lachen En het resultaat mag er echt zeker zijn! Kwijl

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 01:14

Wij verbouwen al 8 jaar en hebben net de moed opgegeven Haha!

Bij ons is het niet meer te redden met een lik verf en een behangrol, onze boerderij was authentiek toen we hem kochten. Lees: nog net zo als in 1860 Knipoog

Het is dweilen met de kraan open, volgende week gaan we onze overwaarde dan ook gezellig in een nieuwe hypotheek stoppen en eens kijken hoe de nieuwbouw er uit moet gaan zien Lachen
Uiteraard zorg ik dan wel dat er wat zand overblijft om de bak eens goed aan te leggen en wat steentjes om die boxen nu eindelijk eens bij te bouwen Tong uitsteken

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 12:49

Hihi groot gelijk heb je Percy!
Gelukkig hebben we geen groot huis maar een ruim apartement.
Wat ook erg fijn was, was dat is eergister een hele muur geverft had en toen ik het gister weer zag zag ik een heleboel vlekken Scheve mond Bah..kon ik weer overnieuw beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:02

Het huis dat wij gekocht hebben in 1996 was vanaf 1945 altijd in de verhuur geweest en ook nog met dubbele bewoning. Het was echt een afgeleefd huis.
We zijn nog steeds aan het verbouwen. Verleden jaar hebben we een nieuwe badkamer gemaakt met een mega groot rond bubbel-bruis-bordeel-bad met lampjes *LOL* Aan het eind van de maand worden en 2 dakramen geplaatst op zolder van 75-120. Ik zit nog te dubben over dubbel glas of het op laten schilderen van de voorgevel.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:26

wij zijn ook aan het verbouwen, teminste, de rest van de familie, ik hoef niet mee te helpen Lachen Maar ze moeten veel doen, alles schilderen enzo, nieuw plafond, nieuwe vloer en alle muren zijn opnieuw gedaan.

En als dit huis af is gaan ze door naar het volgende!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:31

Ja wij zijn ook nog steeds aan het verbouwen. Bijna twee jaar nu al. *zucht*
Wij hadden een oud huis, dus alle electriciteitsleidingen moesten eruit. We hadden koperen buisjes met katoenen draad erin! Kun je nagaan....
Alle riool, waterleidingen, verwarmingen etc etc alles moest eruit.
Zelfs de vloeren, plafonds en de muren zijn kaal gehaald. Onze woonkamer was op een gegeven moment een zandbak.
Beneden zijn we klaar nu (zo goed als dan) en boven moeten er nog muren gezet worden. Het gaat langzaam vooruit!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:30

wij zijn ook al tijden aan het verbouwen.....eerst ons huis, nu een niuewe woonkamer, nieuwe stallen zijn al af etc.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 23:12

Ik wilde ook zo dolgraag een bad..het liefst een bubbelbad natuurlijk.Maar helaas moet de wasmachine ook in de badkamer of ik moet gewoon 365 truien/broeken enz kopen en elk jaar opnieuw, maar helaas dat gaat ook niet lukken.
Dan maar een mooie douche Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:15

Pfff ik ben het even moe hoor, hebben net bijna 10 maanden in de verbouwing gezeten en dat ging alleen nog maar om de keuken en de woonkamer Haha!
Nu de bijkeuken nog met de daarin geplaatste badkamer en wc... daarna hebben we nog een bovenverdieping maar daar hoeven geen drastische dingen te gebeuren gelukkig....
Voorlopig kunnen we vooruit Knipoog

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:18

o gelukkig zit bij ons het grootste deel van de verbouwing erop...
Het was wel een heel akelige periode, 2,5 maanden lang allerlei kerels bij je over de vloer met modderschoenen, de wc afgebroken, de douche afgebroken, de wasmachine achter in de schuur zonder water... geen keuken....
Maar nu staat er een mooie nieuwe bijkeuken met keukenblok, wc en (eenvoudige) badkamer met ligbad.
We moeten nog wat verven en wat behangen en dan kan de vloerbedekking erin. Wat, dat hebben we nog niet gekozen....

Deze zomer moet de buitenboel in de verf, en de dakpannen beginnen ook glazuur te verliezen...ik zal moeten kiezen, voegen of dakpannen... en er moet ook nog bestrating om de bijkeuken heen....
Failliet ga ik aan dit oude huis van rond 1900.

Als ik ooit weer verhuis, kruip ik in een nieuwbouw woning. En ik kom pas, als de verwarming al aan staat en het warme badwater loopt!

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 09:23

Wij zijn al 4 jaar aan het verbouwen. De laatste renovatie van dit huis was ergens i nde jaren 70. Alle binnenmuren zijn eruit geweest, alle deuren zijn eruit geweest, alles is open geweestm, gespoten met anti houtworm, nieuwe keuken met hele mooie terazzo werkbladen, terazzovloer en nu wordt onze hele kleine douche, betegeld met wit carrara marmer. We hebben beneden vensterbanken en een schouw van marmer, boven worden ze van terrazzo.

Inderdaad de keuze maken of we buiten laten schilderen of dat we andere dingen gaan doen. Dan merkt een vriend op een verjaardag op dat uitbouwen wel een leuk idee is en hij dat voor niet te veel kan doen...........

Helaas ben ik niet meer gemotiveerd. Mijn vader gelukig wel en die doet alles voor ons. En dit allemaal in een klein huis.....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:00

haha ons huis is uit 1759....dus bijna 250 jaar oud......
het is dan wel een boerderij, die 6 jaar geleden buitenom gerenoveerd is, nu binnen nog....