Oplosssing Jeugdcriminaliteit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

okke
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:30

mosterd na de maaltijd heeft weinig zin, daarmee hoop je natuurlijk te voorkomen, maar volgens mij moet je al eerder sturen. Op het ogenblik zijn vooral jongeren een vrij vergeten hoek in Europa, iedereen is druk om in de vaart der volkeren mee te liften, maar we verliezen de jeugd daarbij nogal uit het oog. Hoeveel stadkinderen zij er niet die nog nooit een levende koe of paard hebben gezien? Voor een kinderboerderij voelt men zich al snel te oud, thuis lonkt slechts de computer of de verveling, dus gaat men de straat op, op zoek naar soortgenoten. Helaas is daar ook weinig te doen, als je pech hebt word je zelfs verdreven omdat men geen last wil hebben van 'hangjongeren'... Tja, wat doe je dan, als je nergens welkom bent? Je gaat wat zwerven, kattekwaad uithalen... Als je met een groepje bent, ga je al snel tegen elkaar opboksen, wie het meeste durf heeft... nou ja, zo kun je nog wel even doorgaan!
Daar ergens tussenin moet er iets gezocht worden. Er moeten plekken zijn waar je als jongere wél welkom bent, iedere dag en op meerdere uren... Waar je zowel neer kunt ploffen in een oude bank, waar je wel gekheid mag uithalen binnen bepaalde grenzen, waar je leeftijdsgenoten aantreft en ook een luisterend oor kunt vinden, liefst van een iets meer ervaren persoon. Ik probeer momenteel zoiets van de grond te krijgen, waarbij ik ook graag gebruik wil maken van een deel van mijn paarden... Ik denk dat paarden een natuurlijke aantrekkingskracht hebben op jongeren, ze zijn onvoorwaardelijk en veroordelen niet! Noem het een 'jeugdboerderij', op de rand van de stad... Het gaat de verveling tegen, kan veel kattekwaad voorkomen, en stelt in staat bijtijds te sturen of in te grijpen. Juist jongeren moeten een plek hebben waar je jezelf kunt zijn...
okke

Icelandics - easy to get on, hard to stay off


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, Amazonbot, Flieno, Frummel01, Ginny135, GrapeshotBot, Jannie79, journee, kimmetje26, Lestria, lizy29, loeslover, ryukapple, sollair310, Travel_me, xEva, XxLMMxX en 169 bezoekers