Wat ik nou weer meemaak op mijn werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Wat ik nou weer meemaak op mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 10:57

Wordt ik net gebeld door iemand (ben telefoniste), dus ik neem gewoon de telefoon op, vraagt ze aan mij met wie spreek ik dus ik haar vertellen wat wij waren (een school dus) zegt ze "er belt mij net iemand op en hangt vervolgens weer op vindt je dat normaal ofzo Frusty " dus ik zeg tegen haar dat ik haar niet kan vertellen wie dat is geweest om dat er aardig veel mensen hier werken en als ze dan terugbellen krijgen ze automatisch de receptie, zegt ze: nou dan hang je maar een briefje op met de mededeling dat ik het een beetje onbeschoft vind dat jullie zomaar ophangen. Dus ik zeg dat ik dat niet ga doen en heb toen ook de telefoon opgehangen. Normaal reageer ik niet zo heftig op dit soort dingen (ben niet zo dat ik gelijk ergens wat van zeg) maar nu wel zelfs mijn collega's stonden te kijken wat ik aan het doen was.
Sommige mensen kunnen ook echt niet normaal doen , waar moet dat heen met deze wereld Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:39

Ik word veel gebeld door mensen welke op hun mobieltje een gesprek hebben gemist:
"Hallo, je spreekt met die en die,
ik ben net door jullie gebeld!"

Euh ja, en?
Er werken hier zo'n 20 man op kantoor, denk toch echt niet dat ik die allemaal ga afbellen om te vragen of ze die man toevallig nodig hadden... Dromen

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 11:48

He dat herken ik. Bellen ze terug ja u heeft mij net gebeld dan zeg ik altijd ik heb u niet gebeld dat kan iedereen geweest zijn en als u dan terugbelt krijgt u automatisch de receptie.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:19

Oh, dat heb ik ook zo vaak. Krijg ik een telefoontje via een ander toestel (die persoon zit dan even niet op z'n plek bijvoorbeeld) en dan krijg ik te horen 'Ja goedemorgen, u heeft gebeld (afwachtende stilte)'. Dan moet ik dus gaan uitleggen dat we hier met over de 30 man zitten en dat het geen doen voor mij is om elke keer over de redactie te brullen wie die en die heeft gebeld. Krijg je zo'n keelpijn van hè. Soms snappen ze dat wel, soms reageren ze sjacherijnig. Daar trek ik me ondertussen dus echt niets meer van aan. Gewoon vriendelijk blijven en braaf dag meneer of mevrouw zeggen aan het einde van het gesprek. Meestal belt een redacteur sowieso uit zichzelf wel terug.

Wat ik iets meer irritant vind is iemand aan de lijn krijgen die iemand van ons moest terugbellen, maar niet meer weet wie dat is. Met een beetje geluk is het ook nog een freelancer, nou dan kan je dus lang zoeken. Fijn!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:05

Ik had dat pas nog. Werd ik gebeld door iemand van een verzorgingstehuis over een bijbaantje. Diegene heeft mijn voicemail ingesproken dat ik even moest terugbellen op een bepaald nummer. Maar geen naam ingesproken...
Ik kreeg dus idd de receptie van het tehuis. Receptioniste wist ook niet naar wie ze me nu moest doorverbinden. Logisch natuurlijk. Ik heb dus maar mijn naam en tel.nummer achter gelaten. De receptioniste zou een memo naar de afdeling sturen.
Maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je voortdurend boze mensen aan de lijn krijgt... Ik heb me in dit geval trouwens netjes gedragen, hoor! Haha!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:13

Wat dacht je van werken bij de gemeente Haha!
Wordt je gebeld, helemaal verrot gescholden, verweten dat je geen vak hebt geleerd of dat iedereen het beter weet omdat hij/ zij ook een tuin heeft, noem het allemaal maar op. Ze vergeten alleen wel ff dat ik DAAR niet woon en dat hij mij een BIET zal zijn hoe het eruit ziet, MAAR dat wij wel bezig zijn voor hem/ haar en proberen om HUN leefomgeving zo prettig mogelijk te maken, dat je bezig bent voor een MEERDERHEID en niet voor een INDIVIDU wil er niet in hoor Tja.....mensen tegenwoordig.....

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:54

Blij dat ik geen telfoniste ben! Helaas krijg je dan te vaak te veel bagger over je heen, hoewel je er in de meeste gevallen niet eens verantwoorelijk voor bent!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:00

dat herken ik ook Lachen maar ik zit dan thuis en dan krijg ik het, en dan nadat ik opgehangen heb, bel ik ff terug en zeg "ja, ik ben zonet vanuit dit nummer gebelt, weet je daar misschien iets van, persoon dat ik aan de lijn had was wel een beetje pissig" Tong uitsteken

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 03:18

Tja, ben ooit een keer zo iemand geweest Haha! (wel gewoon beleefd hoor).

Ik was de dag ervoor op mijn mobiel gebeld, dat gesprek had ik gemist en het nummer was voor mij onbekend.

Dus ik terug bellen met de huistelefoon de andere dag.
Bleek het het (een?) ziekenhuis in Utrecht te zijn.
Dus ik zo: Er is gister vanaf dit nummer naar mijn mobiel gebeld.

Tja, daar wisten ze niks van en konden er ook niks aan doen, want ik had de receptie te pakken.
Tja, toen was het gesprek afgelopen.
Weet nog steeds niet wie me toen daar heeft gebeld, kan ook absoluut geen reden bedenken wie mijn mobiele nummer daar kent en mij zou moeten bellen Verward .

Maargoed, dat zal altijd wel een vraag blijven (denk dat ze gewoon een paar cijfers fout hadden en daardoor mij dus onbedoeld gebeld hadden).
Wat moet je anders doen?
Iemand belt je, je mist het gesprek en belt dus terug, niet wetend wie je eraan krijgt en daar doe je dan je verhaal.
Blijkt het een receptie te zijn die er natuurlijk niks vanaf weet, dus kom je nog geen stap verder.