Ervaringen met Hypoglykemie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:53

Hier nog één.

Na jaren kwakkelen en zinloze doktersbezoeken kwam ik bij een orthomoleculair arts (ook homeopaat) en na 10 minuten zei hij al: "stop maar met je verhaal, ik weet het al, hypoglykemie".
Ik heb toen een dieet gekregen zonder 'snelle' suikers.
Ook een aantal soorten capsules waaronder 'gluconorm' en chroomtabletten en toen is het een tijd een stuk beter gegaan.
Niet snoepen, geen witbrood, volkorenproducten, enz.
Als ik een tijdje niet op mijn voeding let merk ik dat meteen.
Ben weer ontzettend moe, heb nergens zin in, enz.
Dan is het dus weer tijd om extra te letten op wat ik eet.

Het is heel lastig, maar je moet voor jezelf een manier vinden om ermee om te gaan. Het is ook bij iedereen weer verschillend, dus het is een kwestie van uitproberen wat bij jou het beste werkt.
Succes!

En als je meer wilt weten kun je me een PB sturen.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:06

Mijn dokter ontkent het nog stééds Knipoog
Hypoglykemie wordt ook genoemd onder de 'sluimerziektes'.
En dan kom je idd al snel in de 'alternatieve geneeskunde' terecht.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:52

Llewella schreef:
Een hypo is een te laag bloedglucose. Er zit dan te weinig glucose in het bloed (de suikerklontjes Knipoog )
U kunt een hypo opheffen door ervoor te zorgen dat er extra glucose in uw bloed komt.
Dit bereikt u het eenvoudigst door 20 gr glucose tabletten (druivensuiker of dextrose), zuurtjes of pepermunt te nemen (afhankelijk van het merk 8 a 10 stuks), of een gewoon glas frisdrank (geen light) of 40 ml limonadesiroop aangelengt met water.
Op het moment dat u de hypo voelt aankomen door verschijnselen als moeite met denken, transpireren, verwardheid, wazig zien, moeite met praten, irritatie en boosheid, doet u er goed aan direct iets met glucose te nemen.Als de volgende maaltijd lang op zich laat wachten (1 1/2 uur of langer) is het verstandig nog iets extra's met koolhydraten te gebruiken. Bijvoorbeeld een snee brood, een appel of een beker melk.

Dit moet ik dus juist niet doen.
Ik voel me dan een half uurtje misschien beter, maar daarna voel ik me 2x zo beroerd.
Het is zo dat je op dat moment eigenlijk al te laat bent. Je moet het dus idd voorkomen door regelmatig (goede) dingen te eten.
Op zo'n moment snelle suikers nemen heeft uiteindelijk juist het tegenovergestelde effect van wat je wilt bereiken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:41



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ManonGrr, YandexBot en 142 bezoekers