Reiki, wie heeft er ervaring mee??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:24

dapperdier schreef:
Mijn vader was reiki meester en ging regelmatig naar Hawaii om workshops te geven.... Helaas is hij overleden voordat hij het mij kon leren en nu zit er voorlopig ven teveel emotionele lading aan vast om een cursus te gaan volgen.

Ik denk wel dat door Reiki hij pas heel laat heel ziek is geworden... een vloek en een zegen ineen, want daardoor wisten we veel te laat dat hij kanker had, maar heeft hij wel weinig pijn gehad.


Dit laatste is onzin.
Dat jullie te laat wisten dat hij kanker had, kwam niet door reiki.
Reiki stelt een ziekte niet uit, integendeel, helpt je de confrontatie juist eerder aan te gaan en de energie van reiki helpt bij het sneller en beter gezond worden.

Kijk maar naar mij, ik had al Reiki 1 toen de kanker werd ontdekt, door Reiki worden de symptomen juist DUIDELIJKER, dus bijv. bij griep zul je wel hoge koorts krijgen, maar zal diezelfde 'piek' weer eerder dalen, je zult het sneller 'verwerken' zeg maar.
Maar die hoge koorts krijg je dus alsnog wel, als je jezelf behandelt!

Zo is het met kanker ook, de ziekte wordt niet uitgesteld, de kankercellen groeien echt niet langzamer.
Echter er gaat wel energie naar jouw eigen lijf waardoor het herstel beter en sneller gaat, en de bijwerkingen minder zijn... Lachen

Verder Dapperdier:
juist die emotionele lading die er aan vast zit, is een lading die je moet verwerken nog, omzetten in positieve gedachten.
Je vader heeft dankzij Reiki ontzettend mooie momenten gehad in zijn leven.
Ik denk dat, zodra je er aan toe bent zeg maar, je inderdaad Reiki 1 eens moet doen.
Je vader zou waarschijnlijk zeggen: niet ter herdenking aan mij, maar omdat jij dit JEZELF als geschenk geeft. Knipoog

Ik hoop dat ik je niet gekwetst heb, dat was mijn bedoeling niet, heel veel succes mocht je ooit de cursus gaan doen! Lachen


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:16

Inderdaad, bij reiki-masters die de prijzen vast hebben staan zoals de vereniging de Alliance, daar betaal je 500 euro voor cursus Reiki 2.

Maar masters aangesloten bij de Circel dus veel minder.
Ik betaalde bij de laatste drie jaar geleden 300 gulden voor cursus Reiki 2.
En voor Reiki 1 had ik bij dezelfde master (woont in Arnhem) 250 gulden betaald.

En dat zijn dan nog guldens... *LOL* kun je nagaan. Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie