particulier verzekerd, wat betalen jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

particulier verzekerd, wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 12:02

Verzekeringenellende!!!
Ik zit nu in het ziekenfonds en dat mag straks niet meer is mij verteld (terwijl ik echt niet veel verdien, volgens internet mag ik ziekenfonds verzekerd blijven, maar volgens de werkgever niet, kortom wat zijn de regels ?).

Ik ben nu wat aan het rondkijken. Maar schrik wel even van de bedragen. Ik betaal nu 44 euro in de maand aan eht ziekenfonds.
Als ik particulier verzekerd moet zijn, dan ben ik veel meer kwijt.
Ik krijg wel 65 euro aan vergoeding van de werkgever, maar dan nog lijkt het veel duurder te worden dan het ziekenfonds.

Wat betalen jullie globaal? en wat heb je dan verzekerd?
Ik kom variaties tegen van 120 euro tot zeg maar 80 euro. Maar het is wel 1 wirwar met wat nu echt goedkoop is en fatsoenlijke dekking biedt.
Waar ligt de wettelijke grens tussen ziekenfonds en particulier? En mag een werkgever je verplichten om particulier verzekerd te zijn?

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:12

volgens mij moet je het ziekenfonds uit als je jaarsalaris van 2002 boven de 30.700 euro is.
Wij betalen bij salland 307 euro voor 3 personen, en dan is er nergens op bezuinigd, dus geen uitsluiting van bv. huisarts of medicijen.
Wij konden bij andere maatschapijen wel iets goedkoper terecht maar omdat ik bezig ben met IVF (zwangerschaps problemen) was dit voor ons de gunstigste verzekering.
Maar het loont zeker de moeite om verschillende maatschapijen te vergelijken.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 12:32

Oh ja, ik word ambtenaar Haha! (had nooit verwacht dat ik dat zou worden Knipoog )
schijnt dat dat ook nog wat uitmaakt. Mar ik moet wel zelf een verzekering kiezen. Ik hoef geen zwangerschapsdingen vergoed te hebben, of kronen. Wel graag gewoon de tandarts e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:35

Als ambtenaar mag je inderdaad niet ziekenfonds verzekerd zijn, ongeacht je verdiensten.
Ik ben verzekerd geweest bij Axa, Delta LLoyd en De Amersfoortse, over de laatste ben ik het meest tevreden.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 12:36

Weet iemand hoe het zit met IZA??????????
Ik ben echt een absolute leek op het gebied van verzekeringen.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:43

Je kan evt kijken op www.independer.nl

Verder ben ik verzekerd bij Nationale Nederlanden, via onze collectieve verzekering. Was tot eind 2002 EUR 99,- en dan ben ik bijna top verzekerd met een laag eigen risico.

Dit jaar zou het iets van EUR 137 worden, maar gaat alles vergoed worden door mijn werkgever (tot een bepaald maximum, maar daar zit ik niet aan), dus dat is wel rielext.

Mijn broertje krijgt ook per kwartaal een werkgeversdeel in zijn loon, vraag even na of dit bij jou ook zo is (je werkgever hoeft nu immers zelf geen wergerversbestanddeel aan het ziekenfonds te betalen!)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:49

Ik ben verzekerd bij VGZ, particulier (ook ambtenaar).

Sinds dit jaar betaal ik voor mijzelf 107 euro (erg veel!).

Naar wat ik hier op kantoor hoor, valt het nog wel mee. De vrouw van mijn baas betaalt alleen voor zichzelf 154 euro.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:27

IZA is een ideale verzekering voor ambtenaren. Ik ben jarenlang via het IZA verzekerd geweest en is me prima bevallen.
En particulier verzekeren is niet altijd veel duurder dan ziekenfonds hoor. Wat veel mensen vergeten is dat je naast de nominale premie ziekenfonds (bij jou dus 44 euro per maand) ook een procentuele premie betaalt.
Verder heeft ohra een goede particuliere verzekering, en wil je een uitgebreide dekking dan is de Zwolsche Algemeene de allerbeste verzekeringsmaatschappij.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:52

Op dit moment ben ik bij Geové voor het ziekenfonds verzekerd. Ik geloof dat hun particuliere verzekering ook wel geschikt is. Heb me er (nog) niet in verdiept, maar moet wel een keer! Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:04

Ik, vrouw, 30 jaar, Particulier De Friesland, aanvullend Basis Tand, maandelijks 108,30 euro.

Diep triest eigenlijk.....

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:56

Germie, in de consumentengeldgids van december 2002 staat een artikel in over ziektekostenverzekeringen. Is er misschien een kennis, collega of zo die geabboneerd is op dat blad? Kijk anders een bij de bieb: vaak kun je dat soort bladen daar lezen en de artikelen kopieren.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:34

Ik ben ook particulier verzekerd, maar heb wel een studentenverzekering Schijnheilig Betaal 44 euro ongeveer, (precieze bedrag zou ik moeten nakijken)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 00:00

Germie, hier zit de deskundige Knipoog

Als er een IZA regeling is op je werk, ontkom je er niet aan. Dit is nl. een publiekrechtelijke verzekering die verplicht is, net zoiets als het ziekenfonds.
Wij moesten verplicht over naar de IZA afgelopen 1 oktober, dit was afgesproken in de CAO en ik kan je vertellen: ik ben er niet blij mee.
Als alleenverzekerde ga je er ontzettend op achteruit, zelfs met de compensatieregeling die wij hebben gekregen.
Voor gezinnen en kleinere parttimers is het wel een voordelige regeling.

Als je je als ambtenaar wel particulier moet verzekeren staat er meestal een vergoeding tegenover.
Dit kon bijzonder gunstig uitpakken, met name als je wat jonger bent.
Ik speelde precies quite. Ik betaalde evenveel premie als ik terugkreeg via de regeling. Probleem was echter dat parttimers maar naar rato hun premie terugkregen en moeilijk te verzekeren personen heel veel moesten betalen.

De vraag voor jou is dus: is er een IZA regeling of mag je zelf je verzekering uitkiezen?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:45

even ter info de ziekenfondsgrens voor 2003 is 31.750,- Euro op jaar basis. Van die regeling waar jullie het hier over hebben ken ik niet,maar waarom vraag je het niet even na bij een rechtswinkel of het wel juist is wat je wg'er doet.
Ik kom dagelijks mensen tegen die gewoon met geld zaken door hun wg'er benadeelt worden.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 11:35

Ik mag zelf een verzekering uitzoeken.
Ik krijg 65 euro in de maand terug. Maar quite spelen heb ik nog niet gezien. Terwijl ik helemaal niet veel verzekerd hoef te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:26

Kun jij geen verzekering vinden van 109 euro in de maand? Dan wil je zeker geen eigen risico? Dat loopt dan aardig in de papieren.
Ik betaalde iets van 160,- gulden in de maand dus met 109 euro zou ik royaal uitkomen.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:23

Ooooooow praat me niet van die verzekeringsellende.
Ik ben 18+ en werk niet meer (zit op school en loop stage, onbetaald) dus moet me ook particulier verzekeren.
Nou dat is opzich al minder, maargoed wat moet dat moet.
Het hele gezeik duurt nu alleen al maanden, ze sturen maar rekeningen waarvan ze zelf niet weten wat het precies is. Ik geloof dat ik 80 euro per maand moet betalen voor een studentenverzekering, maar dat bedrag weet ik niet helemaal zeker. In ieder geval moeten ze daar bij de Agis echt eens opschieten want ik heb stapels rekeningen van de apotheek liggen die ik erg graag zou willen declareren, het geld groeit me niet op mijn rug Boos! *grom*
Ook zou een pasje of iig een verzekeringsnummer op papier wel erg leuk zijn *kookt van frustratie*

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:12

ik betaal euro 130 ! per maand bij het Zilveren Kruis. Da's voor mij alleen (vrouw, 33) want mijn man zit in het ziekenfonds. Ik heb wel een riante bijloop regeling van mijn werkgever.