ADSL ervaringen, welke provider?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

ADSL ervaringen, welke provider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 16:47

Momenteel hebben wij een kabelinternet aansluiting bij Chello waar we niet echt super tevreden over zijn. (traag, soms geen verbinding) We betalen bijna 50 euro per maand. Nu zijn er verschillende ADSL aanbiedingen op het moment. Het lijkt goedkoper maar ... werkt het ook. Wie heeft er ADSL en kan zijn ervaringen met een bepaalde provider vertellen. We zoeken dus in de prijsklasse tot 50 euro.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:05

ik heb al een lange tijd adsl bij xs4all. ik heb nog geen enkele klacht.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:07

XS4All is echt de beste die je kunt krijgen.

Maar eigenlijk mis ik mijn Chello heel erg...moest eraf door verhuizing...maar op mn oude postcode....woei...nooit problemen en 190KB!!! voor minder geld dan ADSL by Kaa-Pee-En.

Enniewee: XS4all dus.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:10

Zon heeft momenteel een goede aanbieding. 34 euro per maand voor 2 x de snelheid van ADSL Lite en onbeperkt gebruik.
Wordt ook veel mee geadverteerd. Ik ga er vanuit dat dat werkt. maar ik spreek (nog) niet uit ervaring.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:20

Zie dit topic voor veel verschillende ervaringen: [AM] Welk merk ADSL/mxstream?

Overigens heb ik zelf ADSL bij Planet en m'n ouders bij Xs4all. Met Planet heb ik vrijwel nooit inbelproblemen (in anderhalf jaar tijd 2 x gehad en dan ook meteen echt een hele dag), en bij Xs4all is het al vaker raak geweest in twee maanden tijd. Niet dramatisch, maar het viel me wel op. Wel vind ik de privacy-policy bij Xs4all stukken beter dan bij Planet. Zodra ik kan overstappen, doe ik dat.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-02-03 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:21

Zeg, wat voor kosten komen er nog over die 34 euro heen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:21

ADSL via Planet Internet... geen klachten... alleen wel over de helpdesk: Die is zeer moeilijk bereikbaar....

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:24

trouwens, zijn er nog alternatieven? ADSL is niet eens beschikbaar in de regio waar ik woon Verdrietig

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:25

Ik heb ADSL van Zon, geen klachten over.
Zijn wel wat dingetjes die niet helemaal zijn zoals het hoort, maar dat ligt aan ons huis Haha! Het is niet helemaal "volgens de regels" aangesloten, maar dat ligt dus niet aan Zon.
Maar voordat ik alle rommel van KPN geregeld/gekregen had... Daar kun je niet omheen helaas.

Erik34

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:45

Voor € 39,- per maand kan je bij Demon terecht voor een verbinding van 512/256.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:05

Ik heb adsl van KPN. Soms lichtelijk traag, vooral als je aan het downloaden bent *zucht*. Verder wel tevreden... beter dan telefooninet tenminste!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:07

Correctie: Cistron is de beste ADSL ISP die je kan krijgen. En Ilona, Je hebt Planet Internet volgens mij KPN heeft namelijk iedereen hihi *LOL*

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:07

Xs4all. Geen klachten over (maar goed, ben ook nog maar net aan de ADSL).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:08

Tja, adsl.......
Probeer in ieder geval maar niet om een usb modem onder xp werkend te krijgen, dat gaat namelijk NIET lukken, echt definitely niet. Helaas spreek ik uit ervaring Boos!.
Elk ander besturingssysteem is geen enkel punt, maar onder xp kan het dus heel goed zijn dat het niet werkt.
Om met de kpn te spreken: "er zijn xp systemen waarbij het wel werkt", ze zeggen er alleen niet bij hoeveel dat er zijn Haha!.

Het is mij niet gelukt, ook niet met de hulp van Manuel, Wouter, Rom, Von, KPN, de patatboer, hubs, controllerkaarten en mijn leverancier.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:10

Lovely schreef:
Probeer in ieder geval maar niet om een usb modem onder xp werkend te krijgen, dat gaat namelijk NIET lukken, echt definitely niet. Helaas spreek ik uit ervaring Boos!.


Werkt perfect bij Ilona hoor, kwestie van goede drivers imo. En daarnaast, als je de goede drivers niet bijgeleverd krijgt is een beetje kennis van de searchengines al voldoende om er drivers bij te krijgen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:11

ja inderdaad goeie tip: neem geen usb modem in combinatie met winXP! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:11

Syph, been there, done that, heb het hele internet plus nog diverse bronnen ondersteboven gehaald en no go.

Maan, lach niet zo smakelijk Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:20

Nog even wat aanvullende informatie.

Het usb modem van alcatel werkt niet onder xp als je een via of sis chipset op je moederbord hebt, dat kun je gewoonweg vergeten. Ook in combinatie met andere chipsets kan het zijn dat het modem niet werkt, dat wil zeggen dat ie niet herkend wordt door xp, het wordt dan een onbekend apparaat genoemd.

Van de week heb ik het modem uit laten proberen op verschillende xp systemen met verschillende chipsets, maar hij deed het nergens.

Er zijn mogelijkheden om het toch te laten werken door een hub met onafhankelijke voeding ertussen te zetten of door een usb controller kaart in te bouwen, maar dat werkte bij mij in ieder geval niet.

Wat je wel kunt proberen is eerst W98SE te installeren (dan doet ie het namelijk wel gewoon), vervolgens up te graden naar xp, en wel zo dat je het systeem de drivers van W98SE laat gebruiken. De kans is dan aanwezig dat het gaat werken, maar je weet nooit voor hoe lang.

Als je nog een modem moet kiezen, kijk dan even goed naar je systeem en laat je informeren door KPN.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:21

Sypheron schreef:
...kwestie van goede drivers imo. En daarnaast, als je de goede drivers niet bijgeleverd krijgt is een beetje kennis van de searchengines al voldoende om er drivers bij te krijgen.

de drivers voor het modem die erbij geleverd worden werken niet, zeggen ze zelf op de site;
de drivers die moeten werken volgens de site, werken niet;

het is een communicatieprobleem tussen een bepaald type usbcontroller-windowsxp-en adsl modem.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:24

wij wachten nu al vanaf november op zonnet versatel (family), eerst moest het abbonement wat we hadden afgesloten, 13 dec opnieuw aangevraagt, en nog steeds geen internet..Wel steeds brieven met dan en dan komt het... en steeds als we bellen word het maar later en later. Nu zeggen ze dat we het 28 feb krijgen, maar ik ben benieuwt..
Hoe het is als je eenmaal internet van ze hebt, dat weet ik niet.. maar als je voor zonnet kiest, heb dan wel geduld Haha!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 08:47

Erik34 schreef:
Voor € 39,- per maand kan je bij Demon terecht voor een verbinding van 512/256.


Komen er werkelijk geen extra kosten overheen?
Wat zijn de addertjes onder het gras? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 03:03


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:32

Germie, je betaalt eenmalig aansluitkosten en je betaalt voor het modem, hoewel het modem inmiddels bij veel providers gratis bijgeleverd wordt (als actie). Verder betaal je installatiekosten als je het laat doen, maar inmiddels heb ik ook wat handige Harry's om mij heen verzameld die het spulletje zo kunnen installeren. De eerstvolgende keer dat ik verhuis hoef ik dus ook geen officiële installateur te laten komen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:49

haha, moet er wel ADSL hier zijn. HEb even verder gekeken, en dan kom je erachter dat het hier niet kan. Voor de installatie hoef ik niemand in te huren, dat kan ik zelf wel. Maar ja, dan moet wel ADSL mogelijk zijn.
Het is echt erg: kabelinternet kan niet, ADSL kan ook niet.
Wat blijft nog over? iemand tips?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:53

Wanadoo Hometime, als dat nog bestaat? Volgens mij heeft Maarten dat ook nog steeds in zijn 'vakantieoord' in Drenthe. Haha!