Dutchtone nummer 1!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Dutchtone nummer 1!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 14:46

Eindelijk de langverwachte uitslag over welke telecomprovider nou de beste klantenservice heeft. De consumentenbond heeft de uitslag in het februarinummer gepubliceerd.

en ja zoals verwacht zijn we nummer 1!!!

Dutchtone is the best!
Volgende week dus een leuk feestje en ik kreeg net een brief dat we ook allemaal een extra vrije dag krijgen.
als het goed is wordt er ook vanaf vandaag aandacht aan besteed in de media.

Was nog wel even spannend van tevoren want vodafone scheen het ook goed te doen. Alleen hebben zij gesjoemeld met de gegevens. Tijdens de periode van het onderzoek moest er elke dag een bestand aan de consumentenbond worden doorgegeven waarin de klanten werden vermeld die die dag contact hadden gehad met de klantenservice.
Zij hebben niet alles doorgegeven dus de uitslagen zijn niet relevant.

Van tevoren hadden we al wel gehoord dat we zeker goed zaten met de uitslag maar het mocht nog niet bekend worden gemaakt voor de consumentengids uitwas.
Kpn heeft nog moeite gedaan om de uitslag niet bekend te laten worden schijnt het.
Ik heb de exacte cijfers allemaal niet gezien maar goed we hebben gewonnen.

Ook concludeerde de consumentenbond dat de netwerken eigenlijk niet meer van elkaar verschillen zodat de klanten nu echt kunnen kiezen voor het abonnement wat bij ze past.

We hebben lang moeten wachten op de uitslag (onderzoek heeft al plaatsgevonden in september) maar het was het wachten waard!
En een vrije dag extra is nooit weg natuurlijk Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:56

Ho ho!
De netwerken verschillen bijna niet als je kijkt naar het bereik op de snelwegen! Dat is nogal een flinke beperking. Verder zijn de bereik gegevens ook afhankelijk van de providers zelf en heeft TNO (iirc) deze slechts steekproefsgewijs gecontrolleerd. Ook mochten de providers zelf bepalen van welke gebieden ze gegevens gaven (als ik me niet vergis). Ik vind een uitspraak als 'de netwerken verschillen eigenlijk niet meer van elkaar' (iets dat ook een kop was in de volkskrant en het AD) nogal suggestief Scheve mond

Verder nogal vreemd dat ze zo'n vergelijking gaan doen op basis van gegevens van de klantenservices zelf Verward

Maar goed, toch gefeliciteerd hoor Haha! Ik ben over het algemeen nogal sceptisch als het over 'onderzoeken' gaan, studie deformatie gok ik Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 15:11

Over de netwerken weet ik niet waar het onderzoek op gebaseerd is.
Maar de klantenservice is grondig onderzocht.
Je moest alle gegevens aandragen en de consumentenbond heeft zelf die mensen benaderd over wat hun ervaring was.
Dus nee het is niet op basis van onze eigen gegevens gedaan!
Wat bij vodafone dus het probleem was, was dat ze niet alle gegevens hebben doorgegeven dus ze kunnen bijv. heel makkelijk iedereen met een klacht eruit hebben gelaten.

De klantenservice is tegenwoordig echt het stokpaardje van dutchtone!
Vooral ook omdat het zo slecht geweest is en nu zo ontzettend verbeterd.
Dat was ook één van de voorwaarden voor we toestemming kregen om te rebranden naar orange.
Eerst moest de klantenservice op peil komen.

Er is overigens getest op verschillende dingen.
Dus bijv. klantvriendelijkheid, hoelang het duurt voor je geholpen wordt, of het probleem ook direct is opgelost enz.

Er wordt ons nu al anderhalf jaar op het hart gedrukt dat wat er ook gebeurd het gaat erom hoe de klant zich erbij voelt.
Eerder werden je gesprekken beoordeeld op punten zoals: hoe vaak heb je de naam van de klant genoemd enz.
Nu maakt dat niet meer zoveel uit, als de klant zich maar prettig voelt bij het gesprek.
En uiteraard is het ook de bedoeling dat je het probleem oplost!
Vroeger waren we alleen maar een soort doorgeefluik voor andere afdelingen. We gaven het door en wat er verder mee gebeurde dat wisten we ook niet.
Tegenwoordig is het de bedoeling dat je alles zelf oplost en wat je niet zelf kunt oplossen neem je op met een andere afdeling maar je zorgt zelf dat de klant hiervan op de hoogte wordt gehouden enz.
One call and done is het principe geworden.

Maar goed kortom over het bereik van het netwerk weet ik verder niets met betrekking tot het onderzoek maar over de klantenservice wel!

Ik ben overigens zelf ook wel sceptisch over de consumentenbond op zich.
Want af en toe plaatsen ze ook artikelen waarvan de achtergrondinformatie helemaal niet klopt maar ja bij dit onderzoek zijn we er natuurlijk heilig van overtuigd dat de uitslag klopt Knipoog
Moet ook wel ik heb in de tijd van het onderzoek zelf ook tijdelijk weer op de klantenservice gezeten Haha! Knipoog

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:47

Ik heb ook Dutchtone op me mobiel........

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:36

Ik hoorde gisteren juist dat, zoals Bart al zegt, de bereiken op de snelweg gelijk zijn en in gebouwen van KPN en Vodafoon er bovenuit springen?

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:40

Joepie,
Ik zelf heb een abonnement bij Dutchtone, mijn moeder ook.
Ik vind Dutchtone echt de beste.
Wij hebben er nog nooit problemen mee gehad.
Wij hebben wel KPN gehad, maar dat vonde nwe niet fijn, die hd de helft van de tijd geen bereik. Boos! Lips are sealed .
En dat hebben we bij Dutchtone nog niet meegemaakt. Knipoog .
Go Dutchtone

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:01

ik heb ook dutchtone!
ook nooit problemen gehad en meestal wel bereik!
dutchtone roeleert Tong uitsteken

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 22:29

Miran schreef:
Ik hoorde gisteren juist dat, zoals Bart al zegt, de bereiken op de snelweg gelijk zijn en in gebouwen van KPN en Vodafoon er bovenuit springen?


Zoals ik al zei over wat ze over het netwerk hebben gemeld weet ik het fijne niet.
Het ging om de uitslag over de klantenservice waarbij wij op nummer 1 zijn geeindigd.

En voor de rest: dutchtone wordt binnenkort (binnen 3mnd nog) orange en dan wordt het helemaal leuk!
Tenminste daar gaan we dan vanuit natuurlijk Haha!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:54

Ik was ook al zo blij om er een blij topic over te starten, maar je was me al weer voor Kaj Haha! Ik had het nog niet gezien Bloos

Nou, reden voor een feestje dus. Zie ik je dondedag vast wel he!! Clown

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:51

Ik heb een tijdje terug met hulp van kaj een dutchtone abo afgesloten, en ik heb op sommige plaatsen gewoon beter bereik als met kpn, waaronder thuis. Midden in het centrum van Venlo zowat. En voor de rest mag ik zeker ook niet klagen over het bereik van mijn abo. KPN en Vodafone hebben net zo'n moeite met de laatste dekkingsgaten op te lossen dan de andere providers. Ik heb eigenlijk nauwelijks nog dat ik ergens geen bereik heb, alleen in de trein op stukken waar je midden in het bos zit.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:53

Ik heb eerst kpn gehad ik had bijna overal bereik ook thuis. Toen heb ik dutchtone gehad en eerlijk gezegd vind ik dutchtone echt bagger. Ik heb nu weer kpn maar dat vind ik stukken beter.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:00

Het gaat bijna op spam lijken zoals jij Dutchtone voortdurend promoot Scheve mond
Misschien eens praten met Bart over een financiële injectie voor Bokt van Dutchtone Haha!

Zolang ik in m'n eigen huis alleen fatsoenlijk bereik heb met Vodafone (en KPN) blijf ik lekker bij Vodafone. 'Bereik binnenshuis wordt niet gegarandeerd' ja ammehoela, 't is toch wel erg makkelijk... Haha!

Maar gefeliciteerd hoor Party!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 22:58

Margreet schreef:
Het gaat bijna op spam lijken zoals jij Dutchtone voortdurend promoot Scheve mond
Misschien eens praten met Bart over een financiële injectie voor Bokt van Dutchtone Haha!


Nou ja zeg!
Excuse me hoor.....
Toevallig hebben we erg hard gewerkt het afgelopen jaar en we zijn dan ook erg blij met het resultaat.
En ja als iemand een vraag stelt die wat met mobiele telefonie te maken heeft waarom zou ik me er dan buiten houden?

Volgens mij ben ik nog geeneen topic gestart om dutchtone te promoten hoor, maar als iemand erom vraagt dan kan ik zeker wel advies geven
Ben tenslotte de hele dag bezig met het vergelijken van mobiele aanbieders enz.

Maar goed dat is jouw mening en je mag denken wat je wilt natuurlijk.

En Dimple ik ga donderdag niet!
Ik ben niet zo'n feestbeest en aangezien ze op de klantenservice alleen maar uitzendkrachten hebben donderdagavond blijf ik daar als aanspreekpunt samen met een teamcoach. Ze moeten toch aan iemand vragen kunnen stellen en aangezien ook de teamcoaches verder allemaal naar het feest gaan....
Nee hoor ik ben niet zielig want ik vind het niet erg.
Maar de taart was wel lekker vandaag!
Ik ga ervanuit dat ik vrijdag een uitgebreid verslag krijg van hoe het feest geweest is hoor Haha!

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 00:37

Maargoed dat die klantenservice zo goed is.... is er tenmiste nog iets goed. het bereik is namelijk bagger!!! maargoed het lijkt mij wel eens aardig om daar een test van te zien. Misschien kun je mij er dan van overtuigen dat ik het aan de verkeerde eind heb.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:26

Hendrik schreef:
Maargoed dat die klantenservice zo goed is.... is er tenmiste nog iets goed. het bereik is namelijk bagger!!! maargoed het lijkt mij wel eens aardig om daar een test van te zien. Misschien kun je mij er dan van overtuigen dat ik het aan de verkeerde eind heb.


Hoelang geleden is het dat jij met D* hebt gebeld dan?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 11:49

Go Dimple!!!
Het bereik is zeker niet slecht hoor.
Maar ik heb geen zin om telkens te gaan uitleggen dat de netwerken aardig zijn bijgetrokken.
Maar goed nog 1 keer dan: de afgelopen twee jaar zijn er per dag minimaal drie masten bijgeplaatst. Nu worden er nog steeds masten geplaatst en hoe meer mensen aangeven dat het ergens toch niet helemaal naar wens is (en dan bedoel ik niet midden op de veluwe want daar mogen gewoon geen masten geplaatst worden) hoe eerder we er wat aan kunnen doen.
Ik heb nu by the way ook de uitslagen gezien van de netwerktest zoals deze is uitgevoerd door de consumentenbond. Het ging dan om testen op de snelweg op diverse plaatsen.
Hieruit kwam dat alle providers zeer hoog scoorden!
Daarom heeft de consumentenbond alleen de conclusie gepubliceerd dat iedereen eigenlijk net zo goed was. Ze vonden dat het verschil zo klein was dat je niet kon spreken van de een is beter dan de ander.
Maar de uitslag was als volgt: verbinding krijgen: dutchtone nummer 1, verbinding behouden: dutchtone nummer 3. En er was nog iets maar dat weet ik zo niet meer.
Dutchtone heeft er ook direct mee geadverteerd dat we niet alleen nummer 1 zijn in klantenservice maar ook nummer 1 in verbinding krijgen.
Nu is de consumentenbond ineens niet meer van mening dat dat relevant is.
Zoals ik hierboven al heb vermeld vinden ze ineens de verschillen te klein om een uitspraak te doen over hun eigen test.
Als een hardloper binnenkomt en de volgende komt 1 honderdste later dan zeggen ze toch ook niet ineens dat het verschil te klein is dus dat nummer twee net zo goed is als één??
Maar goed bij voorbaat is al duidelijk geworden dat 1 van de grotere providers erg veel moeite heeft gedaan om te voorkomen dat de uitslagen gepubliceerd zouden worden.
Ik weet welke provider het was en ookdat dit een provider is met behoorlijk wat invloed dus schijnbaar hebben ze toch succes gehad met dit verzoek.
En nee dit is geen gerucht want tijdens een meeting een paar weken geleden is dit door een hoge pief uit ons bedrijf bekend gemaakt, hij was ook uitgenodigd voor een gesprek waarbij het de bedoeling was dat dutchtone zou instemmen met het niet publiceren van de uitslag!
Yeah right!
Ik zal geen namen noemen maar het is denk ik niet zo moeilijk om te raden welke provider dat is geweest.

Maar who cares: we are the best in customer service overall!!!
Dimple ik verwacht dat je wel een glaasje champagne drinkt voor mij aangezien ik zelf de toko ga runnen met de susa's!

Even een update: ik heb hier de resultaten van het gehele onderzoek, ik wilde ze inscannen maar dat lukte niet zo goed dus dan maar zo:
Punt 1: verbinding krijgen:
1. Dutchtone
2. O2
3. KPN
4. Vodafone
5. Ben/T-mobile

Punt 2: Verbinding behouden:
1. Vodafone
2. O2
3. Dutchtone
4. KPN
5. Ben/T-mobile

Punt 3: Klantenservice:
1. Dutchtone
2. Ben/T-mobile
3. Debitel
4. KPN
5. O2

Punt 4: Nummerportabiliteit:
1. Vodafone
2. Ben/T-mobile
3. Dutchtone
4. KPN
5. Debitel
6. O2

Verder is de klantenservice nog op aparte punten beoordeeld deze resultaten zijn als volgt verdeeld:
Snelheid beantwoording:
1/2: Dutchtone/Debitel
3. Ben/T-mobile
4. KPN
5. O2

Bevredigend antwoord op de vraag:
1. Dutchtone
2. Ben/T-mobile
3/4. KPN/Debitel
5. O2

Vriendelijk te woord gestaan:
1. Dutchtone
2. Ben/T-mobile
3. Debitel
4. KPN
5. O2

Serieus genomen:
1. Dutchtone
2. Ben/T-mobile
3/4. Debitel/KPN
5. O2

Omdat vodafone zich niet aan de afspraken heeft gehouden met betrekking tot aflevering van de gegevens mbt tot het klantenservice onderzoek zijn deze resultaten niet meegewogen in het onderzoek naar de klantenservice.

Verder valt het natuurlijk op dat debitel ook niet in alle resultaten voorkomt maar dit komt omdat het een serviceprovider betreft en ze hebben dus geen eigen netwerk.

Pfoe een heel getyp zeg!
Nou meer duidelijkheid kan ik geloof ik niet geven over de uitslag??

Balen zeg zie ik net de ze de uitslagen al online hebben geplaatst op onze site. Had het dus ook kunnen copy/pasten.
Maar goed hieronder nog even de laatste toevoeging over het netwerkonderzoek.
En dan heb ik het even helemaal gehad met uitslagen enzo...

NETWERK Ben Dutchtone KPN-Mobile O2 Vodafone
Verbinding krijgen 99.30% 99.50% 99.39% 99.43% 99.39%
Verbinding behouden 98.17% 98.80% 98.64% 98.93% 99.09%

Noot: Verklaring TNO Certification

Door TNO Certification zijn de meetopstellingen van de afzonderlijke Operators vergeleken en beoordeeld (rapport proefopstelling 6, 7 mei).
Door de afzonderlijke operators is per brief verklaard dat de gegevens zullen worden gemeten, uitgewerkt en aangeleverd.
Op 16 oktober 2002 zijn tussen de partijen bij de samenwerkingsovereenkomst en TNO Certification aanvullende afspraken gemaakt om uit de meting verkregen gegevens te kunnen benutten voor een beoordeling van de kwaliteit.
Deze aanvulling was noodzakelijk naar aanleiding van de inmiddels bekend geworden meetgegevens, op grond waarvan rapportage onder de oorspronkelijk afgesproken voorwaarden niet mogelijk zou zijn.
TNO Certification is van oordeel dat de resultaten, die naar toepassing van de filters zoals beschreven in het audit-rapport (18 november 2002) zijn verkregen, overeenkomstig de beschreven meetmethode uit de samenwerkingsovereenkomst en de aanvullende afspraken van 16 oktober 2002 tot stand zijn gekomen en dat deze als zodanig valide zijn.
Tegen deze beide achtergronden is TNO Certification van oordeel dat de, na toepassing van alle filters, ontstane meetresultaten voldoende betrouwbaar en onderling vergelijkbaar zijn, conform het in de rapportage daarover gestelde.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:40

En als dat niet meer duidelijk is, weet ik het niet meer Tong uitsteken !

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:48

Erg dom van Vodafone dat ze zo wazig hebben gedaan met die customer support dingen. Ik ben eigenlijk best tevreden met ze, al helemaal omdat je ze gratis kan bellen. Grootste minpunt van vodafone vind ik je rekening, die is echt super wazig (of ja, super sumier) en je kan ook nergens zien hoe het staat met je belminuten Scheve mond En natuurlijk zijn ze erg duur Verdrietig

Dutchtone? Tja, schijnt dat je met hun op het TU/e terrein (5612 AX) nog steeds slecht bereik hebben. Zelfde verhaal met Ben Scheve mond Met ben had ik op de TU/e bagger bereik en bij m'n ouders had ik alleen bereik als ik buiten stond en binnen een klein beetje zolang ik m'n GSM niet in m'n broekzak had zitten

Maar ja, eerdaags maar weer eens wat postcode checks gaan doen en kijken of ik ergens een betere deal kan regelen. Vodafone is gewoon duur en ik bel tegenwoordig redelijk wat meer dan 'vroeger', vooral omdat ik nu in Ehv zit en geen gebruik maak van de huis telefoon.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 12:53

Inderdaad niet slim van vodafone!
Want wat ik er zo van hoor hebben ze toch best een goede klantenservice dus dan hoef je toch niet te sjoemelen met de uitslagen dacht ik zo.
Kan de postcode trouwens wel voor je checken hoor maar ik ben pas donderdag weer aan het werk dus dat duurt nog even.
Maar inderdaad shoppen kan geen kwaad wbt abonnementen.
Goed bereik is het belangrijkste natuurlijk maar daarna komt toch bij de meeste wel heel gauw de prijs om de hoek kijken.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:03

Citaat:

Consumentenbond boos over advertentie Dutchtone


Dinsdag, 4 februari 2003 - Dutchtone beweert in advertenties de beste te zijn als het gaat om het krijgen van verbindingen. Onzin, zegt de Consumentenbond.

"Een belachelijke actie", noemt Ewald van Kouwen van de Consumentenbond de advertenties van Dutchtone die zaterdag en maandag in verschillende dagbladen verschenen. Hij is verbolgen over de reclame waarin Dutchtone stelt dat uit onderzoek van de Consumentenbond zou blijken dat het bedrijf het bij het leggen van verbindingen beter doet dan de vier andere mobiele-telecomaanbieders.

Dit bericht stond op webwereld......

Welke provider was er nou ook alweer aan het sjoemelen met de uitslagen? Schijnheilig Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 16:20

Itsme: kijk nog eens mijn berichtje hierboven na.
Er is wel degelijk ook een test naar het netwerk gedaan en dan wel op de snelwegen.
hieruit is zeker een uitslag gekomen en de test is vantevoren goedgekeurd door zowel tno als de consumentenbond.
Nu gaat de consumentenbond achteraf ineens zeggen dat de test niet meetelt omdat de verschillen te miniem zijn. Maar de uitslag zoals ik die hierboven gepubliceerd heb is helemaal legaal!
Goedgekeurd en al.
Het verschil was er wel degelijk maar er is een provider die van tevoren zoveel stampij heeft gemaakt dat deze uitslag op een of andere manier niet is opgenomen in de consumentengids.
Erg vreemd dat ze van hun eigen test ineens zeggen dat het niets waard is.

Maar goed ik zeg ook niet dat Vodafone heeft gesjoemeld dat zegt de consumentenbond zelf. Vandaar dat de uitslagen niet meetellen.

De uitslagen zoals dutchtone gepubliceerd heeft zijn gewoon de uitslagen van het onderzoek.
Dat de consumentengids ze onder druk van een provider niet meer wil publiceren wil niet zeggen dat de test er niet geweest is.

Zoals ik al zei: bij een hardloopwedstrijd ga je ook niet ineens zeggen dat nummer twee net zo goed was omdat er maar een miniem verschil in de uitslag zat.
En we zijn ook zo fair geweest om gewoon te publiceren dat we in het behouden van verbindingen niet als beste uit de test zijn gekomen.
Wat is het nut van zo'n test als men de uitslag toch niet publiceerd omdat iemand het er niet mee eens is?
En zoals gezegd volgens het TNO is de test wel degelijk betrouwbaar:
Nog even een quote uit mijn eerder reactie:

Tegen deze beide achtergronden is TNO Certification van oordeel dat de, na toepassing van alle filters, ontstane meetresultaten voldoende betrouwbaar en onderling vergelijkbaar zijn, conform het in de rapportage daarover gestelde.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:20


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:29

Citaat:
De beste aanbieder doet het 0,2 procent beter dan de slechtste. Je kunt dus niet zeggen dat de ene aanbieder beter is dan de andere."


Ze zeggen wel niet wie dan die beste is die 0,2 procent beter is. Beter is beter, ook al is het 0,2 procent, en aangezien het niet vermeld wordt, denk ik dat ze toch Dutchtone bedoelen maar het er expres uitlaten...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:08

Eeeh, Sypheron, met zo'n redenatie kom je niet ver als je wetenschappelijk onderzoek zou gaan doen Haha!
Die 0.2% kan heeeeeeeel goed veroorzaakt zijn door toevallige factoren, maw het kan goed zijn dat dat verschil van 0.2 procent niet significant is. Als ze het op een andere dag of week getest zouden hebben zou de uitslag er helemaal anders uitgezien hebben of het moet zo zijn dat ze echt een enorm grote test hebben gedaan met super mega veel meetdata.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 17:22

De test bestond uit minimaal 20.000 opgezette calls dus data genoeg. Zelfs volgens TNO is de test betrouwbaar en vergelijkbaar!
De cijfers waren zoals ik hierboven al een keer heb vermeld alleen daar zijn ze een beetje onduidelijk gepaste.
Ik zal ze hieronder nogeens duidelijk op een rijtje zetten:
Code
NETWERK                  Ben  Dutchtone   KPN-Mobile     O2   Vodafone
Verbinding krijgen:     99.30%  99.50%      99.39%     99.43%  99.39%
Verbinding behouden:    98.17%  98.80%      98.64%     98.93%  99.09%


De test is gewoon uitgevoerd en exact volgens de regels met genoeg data om toevalligheden uit te sluiten.
Als zelfs TNO vindt dat de uitslag wel degelijk betrouwbaar is dan is het toch wel vreemd dat de consumentenbond op het laatste moment (nadat de uitslagen al aan de providers bekend waren gemaakt) toch ineens besluit om ze niet meer te vermelden in de consumentengids.
En zeker niet als de topmannen van de overige bedrijven worden uitgenodigd door 1 provider met als bedoeling dat er een overeenkomst komt waarin staat dat de overige providers de uitslagen niet zullen publiceren?

Jammer dat deze provider blijkbaar toch zoveel invloed heeft dat in ieder geval de netwerkcijfers niet meer gepubliceerd zijn....
En om verwarring te voorkomen ik heb het hierbij niet over Vodafone dit staat hier geheel los van!

[edit:BartVB]Lijstje duidelijker gemaakt[/edit]