Bang voor de tandarts?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

bang voor de tandarts

Poll eindigt op

wel bang
26 (53%)
niet bang
23 (46%)

Totaal aantal stemmen: 49


Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Bang voor de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 10:01

ik moet zo weer naar de tandarts en ben echt heeeel erg bang daar voor.
Ik lijk wel een klein kind. zijn er meer volwassenen die dit hebben?
ik ben echt in staat om af te bellen met een smoes van ik ben ziek ofzo, heel kinderachtig.

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:06

He bah, wat vervelend.
Zelf ben ik een "goede klant" van de tandarts, ook al regelmatig niet zulke leuke dingen meegemaakt.
En toch ben ik er niet bang voor, vind het hooguit onprettig.

Niet afbellen hoor, daarmee schuif je het probleem alleen maar voor je uit.
Heb je er al weleens met de tandarts over gesproken ?
Misschien kan hij je gerust stellen en je helpen om over je angst heen te komen.

Heel veel sterkte en succes, hou je taai hoor

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:09

Ik kom 1 keer per jaar er, ben er niet bang voor. Maar heb wel elke keer het idee van: ik had hier ook kunnen staan en m'n eigen praktijk kunnen hebben. Helaas ben ik tig keer uitgeloot.

Gewoon heengaan hoor. HEt valt vaak wel mee.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 10:14

Oscar, de tandarts weet dat ik bang ben (ik lig van ellende te janken in de stoel, Schaam me dood). het is bij mij gekomen toen ik aan mijn kaken ben geopereerd, daar heb ik heel veel last van gehad, en mijn mond voelt nog steeds (is 8 jaar geleden) raar aan en sommige tanden zijn daardoor ook gevoeliger. Ik moet ook nog de implantaten van die operatie eruit laten halen door de kaakchirurg maar durf dat al helemaal niet

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:58

Ik ben er niet bang voor, heb eigenlijk nog geen pijnlijke ervaringen gehad met de tandarts. Maar fijn vind ik het niet. Dat eindeloze gewroet in je bek

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:59

XoNo schreef:
Ik ben er niet bang voor, heb eigenlijk nog geen pijnlijke ervaringen gehad met de tandarts. Maar fijn vind ik het niet. Dat eindeloze gewroet in je bek


Hier sluit ik me bij aan

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:16

Eerst was ik nooit bang voor de tandarts, vond het nooit een probleem om er heen te gaan.
Sinds ik een andere tandarts heb, die nogal ruw deed vind ik het absoluut geen pretje meer en ben ook niet meer naar die vent toe gegaan en heb een andere tandarts gevraagd, die is heel erg voorzichtig en toch vind ik het nu vreselijk om er weer heen te moeten Scheve mond

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:18

Ik ben bang voor de tandarts! Sinds ik een keer bij de kaakchirurg ben geweest voor verstandskiezen verwijderen ben ik heel erg bang!

Ik heb nog nooit een gaatje gehad en moet altijd alleen maar wat tandsteen laten weghalen.. *afkloppen* Dus waarom ik nou bang ben?? Verward Geen idee!!

monteiro
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:44

Nou Debbiedee ik sluit me helemaal bij jou aan, het enige verschil is dat ik mijn inplantaten nog moet krijgen. Maar ik heb altijd het gewoonlijke om te vechten met mijn tandarts Schijnheilig . Maar goed dat komt denk ik door de nare ervaringen die ik van heel jong al met de tandarts heb. Vandaar zit ik nu bij een speciale die is veel beter, het enige nadeel moet beetje reizen maar ja dat heb ik er voor over. Heel veel sterkte en misschien dat je me met jou ervaring er een beetje doorheen kan slaan.

Groetjes sas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:56

Ik lig echt drie nachten van te voren al wakker.....
Afschuwelijk! En 't zijn ook engerds, allemaal!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:57

Echt bang ben ik niet, maar ik krijg meestal wel een raar gevoel als er eenmaal binnen zit. En ik heb altijd een grote grijns op mijn bek zo gauw ik niets heb Haha! Haha! Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:05

Ik vind het vreselijk! Hoewel ik een heel begripvolle tandarts heb en hij altijd voorzichtig is. Maar ik lig nachten van tevoren al wakker en op de dag zelf is het helemaal erg!
Toch vind ik het achteraf altijd meevallen.
Donderdag de 13e mag ik weer voor het afmaken van een zenuwbehandeling. Die heeft hij in 2 keer uitgevoerd omdat ik het zo erg vind...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:43

ik ben helemaal niet bang. Ben juist erg blij met mn tandarts, heb behoorlijk pecht gehad met mn tanden en hij heeft ervoor gezorgd dat ik weer durf te lachen Lachen Toen ik nog op de basisschool zat, heb ik nl een klein ongelukje gehad op de fiets waarbij ik met mn voortanden tegen de stoeprand aangeknald ben. Gevolg: halve tanden eraf (volwassen tanden ja...). Tandarts heeft t er allemaal weer keurig netjes aangezet en veel mensen zien t niet eens Lachen Over 2 weken mag ik weer, is weer n klein stukje tand af dus krijg er weer een stukje bij Haha!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:21

nee ik ben niet meer bang van de tandarts, in me hele leven heb ik al zo veel meegemaakt met me gebit (loop al 5 jaar met een stuk of 3 verschillende beugels en paar verschilende retainers ) dat ik nu zelfs met plezier naar de tandarts ga Tong uitsteken

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:57

Nee, ik ben niet bang voor de tandarts. Maar ik ben dan ook gezegend met een goed gebit en ben altijd binnen een minuut die stoel weer uit.

Heb ooit bij de kaakchirurg 2 verstandskiezen laten trekken en ook daar absoluut geen last van gehad. Beetje dikke wangen dat wel, maar verder niks.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:45

Sonja schreef:
En 't zijn ook engerds, allemaal!


Gelukkig hebben ze altijd een kapje voor hun mond, dan zie je het grootste gedeelte van het hoofd niet Haha! .

Ik vind het eigenlijk ook helemaal niets, maar ik ben er godzijdank neit bang voor.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:54

Ik snap niet waar je dan bang voor bent maar goed, misschien snapt iemand niet waar ik misschien bang voor ben Knipoog

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:18

Soms wel eens met een wee gevoel in mijn buik naar de tandarts als iets getrokken moest worden (verstandskies destijds), gewoon een liedje in je hoofd zingen... is het in no time voorbij Haha! suc6!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:43

Ik ben niet bang, maar ik ga liever niet. Ik had de laatste keer ook weer 6 gaatjes. hmmmmm ik snoep teveel zei hij. Waarom denkt hij dat nou?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:48

Nou ik vind het niet erg, lekker vrij van school, naar het mooie schilderij kijken boven de stoel Schijnheilig haha.
Maarja ik poets ook goed mijn tanden en heb nog nooit gaatje's ofzo gehad ik ben altijd na 5 minuten klaar, en ben ik lekker vrij.
Ik ben er echt absoluut niet bang van!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:10

niet bang van de tandarts, ik vind het minder prettig omdat ik hele gevoellige tandjes heb, dus bij het minste geringste is het pijn lijden, maar niks wat 3 verdovings spuitjes niet kunnen verhelpen, verder m'n tandarts is onwijs gezellig dus niks mis met naar de tandarts gaan Lachen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:52

Niet meer bang voor de tandarts slaat meer op mij! Mijn nieuwe tandarts (heb hem inmiddels alweer 2 jaar) heeft me echt bijna helemaal van mijn angst afgeholpen Als de dood was ik er voor en al helemaal voor naalden en injecties, dus voor mij was het nooit een verdoving. Bij hem wel en dat was een hele overwinning Haha! Nu ga ik trouw 1 x in het 1/2 jaar!

Oja. mijn tandarts is die blonde van Xylifresh kauwgom reclame een hele aardige dus Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:00

Ik ben doodsbang van de tandarts!! allemaal dankij Dr.Kroon (hoe verzin je het?!) mijn vorige kaakchirurg die mijn 2 verstandkiezen eruit heeft geramd..

Nu heb ik dus nog 2 verstandskiezen over, waaronder eentje met een gat erin waardoor ik met rechts niet meer kan kauwen. Die moeten eruit dus.
Maar ik durf niet!!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:07

Ik ben doodsbenauwd voor de tandarts.Ik ben dat geworden door de schooltandarts.Ik woonde in mijn jeugd in Amsterdam en daar kwam zo'n man.De hele klas moest dan tegelijk voor controle in het tandartskamertje helemaal boven in de school.Als de klas aan de beurt was kwam de assistente met een paar kaarten voor kinderen die behandeld moesten en als die terug kwamen hadden ze de volgende mee.Het was een paar dagen lang een zenuwentoestand en natuurlijk een week of tweedat geluid van die boor

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:45

ik ben ook doodsbenauwd, ik ben een aantal jaar niet geweest en moet nu een kunstgebit, maar pieker er elke avond over, durf er niet heen, niet op te bellen, en mijn gebit wordt steeds slechter....