Katten-leed......boehoe!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Katten-leed......boehoe!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 02:16

Mijn buurman heeft 2 katten; superleuke en mooie katjes. Maar hij is nooit thuis en die beesten zitten dagen alleen en komen nooit buiten. Enkele weken geleden stond per ongeluk de deur van de buurman open en kon ik even naar binnen kijken en wat zag ik......de HELE huiskamervloer lag vol met kattenstront en pies. Echt zoooo zielig, ik schrok mij dood en heb een briefje op zijn deur geplakt met de vraag wat er aan de hand was en of ik misschien kon helpen met de verzorging van zijn katten. Maar hij heeft nooit op dat briefje gereageerd, dus ik ben bang dat hij mij dat misschien kwalijk heeft genomen.

Maar goed; gisternacht hoorde ik ineens keihard gemiauw in het trappenhuis van ons appartementencomplex......maar ik was zo slaapdronken dat ik niet besefte wat het was en ik ben weer verder geslapen. De volgende ochtend werd er bij mij aangebeld........een andere buurvrouw en ze vroeg of die kat in het trappenhuis misschien van mij was. Ik ging kijken en lag een van de katjes van de buurman helemaal versuft en slap op de trap.....angstige blik in zijn ogen. Echt te zielig voor woorden......Maar goed, ik dacht "dit is mijn kans om die poes te redden". Dus ik wilde het beestje al meenemen naar binnen, maar precies op dat moment stormt de buurman naar buiten en rukt zo die kat bij mij vandaan en trekt de deur achter zich dicht....ik kon wel janken!!!!! Nu kan ik niks meer doen; ik kan er niet meer bij om ze te redden en ik baal zo dat ik die nacht niet ben opgestaan om te kijken waar dat gemiauw vandaan kwam.....oliebol oliebol oliebol. Ik heb nu wel de dierenbescherming gebeld en die gaan een inspecteur langssturen......maar ja, dat kon pas over enkele weken......wat moet ik nou doen????? Ik zie die katjes daar lijden.....de hele hal stinkt naar hun behoeften.....en ik heb met eigen ogen gezien hoe die lieverd eraan toe was..... Huilen Huilen Boos!

En alsof dat nog niet genoeg was kom ik op mijn werk en ligt er een briefje met de vraag of ik de kat (Felix) van hier wil hebben, anders wordt hij ingeslapen. En alleen maar omdat hij af en toe naast de bak plast. Het probleem bij Felix is dat hij heel lelijk en oud is (kale poten en een goedaardige tumor op zijn zij), maar hij is echt heel lief. Maar ik heb al 2 katten en dat gaat nooooit samen in mijn kleine huisje.......boehoe!!! Maar ik wil ook niet dat Felix ingeslapen wordt, die lieve schat.

Het is maar goed dat ik nachtdienst heb...want ik zou nu toch geen oog dicht doen met al dat kattenleed.... Verdrietig

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 02:33

Leuke mensen zijn dat, zouden ze het zelfde mee moeten doen met als wat hun met die katten doen.
Ik kan je geen raad geven, je kan maar moeilijk daar gaan inbreken dan heb jij het straks gedaan. Erg dat de inspectie niet eerder kan komen.
Ik hoop dat er op tijd word ingegrepen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 02:44

Dat inbreken is 1 seconde door mijn hoofd gegaan.....maar ja....dan haal ik mijzelf allerlei problemen op de hals. Maar de eerst volgende keer dat ik weer gemiauw in de hal hoor...storm ik meteen ernaartoe. Desnoods ga ik het gevecht aan met de buurman.......

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 08:30

Je moet gewoon de politie waarschuwen!
Zeg dat je last hebt van ondraaglijke stank en het enorme gejank van zijn katten...
Dan moeten ze sneller ingrijpen!
Dus even egoïstisch doen en doe het lijken of je voor jezelf reageert ipv voor de katjes!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:20

Het is toch te gek dat als dieren hulp a la minute nodig hebben, dat de db gewoon maar een weekje of wat laat wachten..................
wat kan ik hier boos om worden zeg!!!!!!!! ik begrijp helemala hoe je je voelt, oh wat vreselijk

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 10:47

Dat is nou weer typisch de Dierenbescherming. Weet ik meteen weer waarom ik daar geen geld aan spandeer (inclusief andere ervaringen hoor)

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:08

Nou, leuk zeg, dat al dat kattenleed bij jou wordt neergelegd. Wel zo makkelijk, doet je kat een beetje raar, dump hem bij een ander. En jij blijft met het schuldgevoel zitten. Ik hoop dat je voor Felix een goed huis kan vinden, al hoewel dat voor een naast-de-bak-plasser best moeilijk zal wezen. Voor die twee andere katten ga ik mee met Sjuimpje. Flink zeuren bij de politie, dat die beesten de hele dag lopen te miauwen en dat je daar last van hebt (nachtdienst is zwaar) en dat die stankoverlast niet te harden is (beetje aandikken mag best, zolang je het maar niet overdrijft). En dan maar hopen dat de politie beter z'n best doet dan de dierenbescherming. Wat een flutorganisatie is dat toch ook soms.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:26

Misschien de woningstichting met een klacht over stankoverlast?
Is er geen andere instantie die opkomt voor dieren?Ik ga meteen even zoeken op internet.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:31


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 17:44

Oh hartstikke bedankt! Ik ga meteen even kijken en ik denk dat ik de woonstichting en de politie ook maar ga bellen. Nu maar hopen dat de buurman niet doorheeft dat ik er achter zit....

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:00

Wat erg. Ik vind dat dus zo stom. Hoe kan een mens een dier zo slecht behandellen. Een dier leeft ook hoor! Sommige mensen denken gewoon dat het een gebruiksvoorwerp is!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:39

Krijg altijd zwaar de t**ing in als ik dit soort dingen lees/hoor.. er lopen vreselijk hufters rond (excuseer taalgebruik) Zelf ben ik ook aan 2 katten gekomen omdat ze anders verzopen werden.. Heb ze toen door een kennis maar op laten halen omdat ik (mijzelf kennende) de "eigenaar" zeer waarschijnlijk verbouwd had..
Wat je kan proberen is de dierenambulance.. Klinkt gek maar die willen ook nog wel eens komen voor dit soort dingen (en dan een stuk sneller als die suffe dierenbescherming)
Verder zijn er andere oplossingen (wel wat minder bespreekbaar hier) weet alleen niet waar arabieren land ligt Knipoog

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:01

Is het een idee om de dierenambulance te bellen ipv de dierenbescherming? Misschien dat zij kunnen helpen of advies geven.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:38

Heeft dat naast de kattebak plassn niet een andere oorzaak?
Oude katten kunnen last krijgen van gruis in de blaas.

Is er niet een bokker die Felix een goed tehuis kan geven.

Ik woon nog niet op mezelf maar anders ...

Bel gewoon nog eens met de DB en doe ff extra bezorgd etc etc.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 00:45

Echt zielig! Nou ik weet hoe het voelt om machteloos te moeten toezien hoe ze beesten slecht behandelen dus ik voel echt met je mee. Heb hier ook een katje van de straat geplukt en op de manege 5 laten steriliseren. Die 5 voer ik ook elke dag en ontworm ik1x per maand want de wormbesmetting loopt hier echt de spuigaten uit. Als ik naar NL kom neem ik ze mee! Mijn vriend vermoord me Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 01:50

DunnitsMystery schreef:
Verder zijn er andere oplossingen (wel wat minder bespreekbaar hier) weet alleen niet waar arabieren land ligt Knipoog


Hmmm, wat voor oplossingen? Arabierenland ligt vlakbij Amsterdam....... Haha!

Ja, het is vooral die machteloosheid, Mariska, wat het zo pijnlijk maakt.

Over Felix.......als ik zelf niet 2 katten had gehad, nam ik hem wel, maar ik kan het mijn katten niet aandoen. Dus als er bokkers zijn die een lieve, maar oude/ lelijke kat een fijne oudedag willen bezorgen.....PB mij dan!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 02:16

Fasel schreef:
Dat is nou weer typisch de Dierenbescherming. Weet ik meteen weer waarom ik daar geen geld aan spandeer (inclusief andere ervaringen hoor)


Over andere ervaringen weet ik niet, maar het is juist omdat ze dus geld en vrijwilligers tekort komen dat het zo lang duurt. En je kan niet voor een kwartje op de eerste rij zitten natuurlijk...

En inderdaad, bel de politie, die nemen ze dan in beslag en dan komen ze in het asiel terecht

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 03:07

Oh, dan ben ik haast nog geneigd om spontaan vrijwilliger te worden en ze zelf in beslag te nemen...

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:35

Franca schreef:

Hmmm, wat voor oplossingen? Arabierenland ligt vlakbij Amsterdam....... Haha!

Ja, het is vooral die machteloosheid, Mariska, wat het zo pijnlijk maakt.

Over Felix.......als ik zelf niet 2 katten had gehad, nam ik hem wel, maar ik kan het mijn katten niet aandoen. Dus als er bokkers zijn die een lieve, maar oude/ lelijke kat een fijne oudedag willen bezorgen.....PB mij dan!


Het zou niet de eerste keer zijn dat ik iemand op een vriendelijke toch duidelijke manier duidelijk maak dat je niet zo met dieren omgaat Knipoog
En verder is er nog P.Paultje Knipoog ook een dierenvriend..

Dat is ook pijnlijk.. Maar probeer voor de zekerheid ook nog ff de dierenambulance..

Hmm ik heb zelf al drie katten.. nou zou ik het niet eens zo erg vinden om een 4e erbij te nemen.. Ik ben alleen bang dat 2 van mijn katten het daar helemaal niet mee eens zullen zijn..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:53

Ik heb er nu 4,
op zich heb ik maling aan wat de andere katten er van zouden vinden.
Heb alleen ook nog een vader Lips are sealed

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:55

hm ik ben er bang voor dat die oude dan geen leven heb.. zijn met name nogal hufters 2 van mijn 3 Knipoog