iemand meer info over de sneekweek??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

iemand meer info over de sneekweek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 18:04

hoi
ik ben van plan om dit jaar met een vriendin op vakantie te gaan. nou hoor ik altijd hele goede verhalen over de sneekweek.
mijn broer is er ook 2 keer geweest, maar die huurde dan een boot met een aantal vrienden. ik heb mijn zinnen gezet op een camping.
wie weet hier iets meer over te vertellen? wat zijn zo ongeveer de kosten, en wat is er allemaal nog meer te doen behalve uitgaan en lam worden?
groetjes liselot

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:15

Ik heb toevallig nu een trui aan van de Sneekweek van 1992, toen was ik acht, en ik weet er alleen nog van dat ik het heel gezellig vond, en dat die 'mooi, mooi, mooi-man' mannen aan het optreden waren. Ik wil er nog steeds een keer heen, zodat ik het wat bewuster meemaak. Maar de verhalen van mijn familieleden zijn allemaal zeer lovend! (en als je er dan bent, koop een trui, hij zit heerlijk!!)

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:58

De Sneekweek.. is één groot feest. Kermis, optredens van diverse bands, braderie, allerlei activiteiten en uiteraard... het Skûtsjesilen. Sneekweek staat overigens bol van activiteiten te water. Dus zou het wel een idee zijn om ergens (in ieder geval voor één dag, en dat met voorkeur tijdens de laatste dag van het skutsjesilen in Sneek zelf) een bootje te ritselen en het water op te gaan.

En wat betreft de kosten.. alles kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.

kijk ook maar eens op www.sneekweek.nl

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:11

Da's lachen, ik woon er bijna naast maar ben er nog nóóit geweest!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 22:15

maar een boot kan je helaas alleen mee krijgen als 1 van de personen die meegaat een zeilbrevet heeft toch? en dat hebben we niet... tja mijn broer wel, maar ik denk niet dat hij erom zit te springen om met zijn zusje een boot te gaan huren

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:38

Pellie schreef:
Da's lachen, ik woon er bijna naast maar ben er nog nóóit geweest!


haha,nee ik woon ook vlakbij,maar ik ook niet.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:43

LiSSy schreef:
maar een boot kan je helaas alleen mee krijgen als 1 van de personen die meegaat een zeilbrevet heeft toch? en dat hebben we niet... tja mijn broer wel, maar ik denk niet dat hij erom zit te springen om met zijn zusje een boot te gaan huren


Jij bedoelt een vaarbewijs. Maar nee hoor, niet voor iedere boot heb je een vaarbewijs nodig. Een boot korter als 15 meter en die niet sneller kan als de toegestane snelheid, mag zonder vaarbewijs, gevaren worden.

Ja, ja.. wat een ervaring! Knipoog Ben nu zelf nl. bezig met mijn vaarbewijs Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:50

Maar het is dus ook leuk als je helemaal niks met zeilen en boten ed hebt?
Als je gewoon voor je plezier gaat...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 01:11

ja hoor!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:32

Sneekweek is echt heel gaaf! Maar om alle feesten mee te maken moet je wel een bootje huren hoor! Kan ook zonder vaarbewijs, tis wel handig als er iemand aan boord is die kan zeilen. Langweer, Heeg, Sneek, Grou (schuimparty wo-avond) en Starteiland (eindfeest do-avond) zijn de plaatsten waar je moet zijn geweest! De tapperij is Langweer is imo de leukste kroeg! Wij hebben elk jaar ook overhemden of t-shirts laten bedrukken, in 2001 (laatste keer dat ik er was) hadden we dit logo geborduurd:

Afbeelding

Veel plezier!