Ik voel me zo slecht ;(;(, ik wil dun zijn ;(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Ik voel me zo slecht ;(;(, ik wil dun zijn ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:26

Ik voel me zo leeg ,
Word op school uitgelachen, omdat ze mijn dik vinden.
IK weet niet meer wat ik moet doen,
Ik wil dun zijn, en ben ook bang dat dit een probleem kan worden Huilen .
Soms honger ik mezelf uit omdat ik graag af wil vallen Verdrietig .
Maar dan krijg ik weer honger en eet ik weer,

Ik heb vriendinnen die zo dun zijn, en een meisje uit mijn klas zo dus als het maar kan zijn, een platte buik, die loopt dan te zeiken dat ze dik is Lips are sealed .

Dan voel ik me waardeloos ,
Ik wil dun zijn, ik wil ook leuke truitjes aan doen,
Niet steeds uitgelachen worden als ik iets aan heb wat te strak is,
Leuke heupbroeken aan, met daarop een leuk shirtje wat iets boven men broek uit komt

Niet in het zwembad lopen, in een badpak, en mezelf schamen over hoe ik eruit zie,
en dan jaloers naar iedereen kijken die in een bikini loopt en dun is, of die niet uigelachen word als ze in een bikini verschinjnt Frusty .

Wie weet wat ik hier aan kan doen ?? Scheve mond
En wie heeft dit ook gehad,

Het is gewoon even iets waar ik doorheen moet, maar het is niet leuk Misselijk

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:30

praat er over met je ouders,
neem contact op met een dietiste, en probeer samen met de dietist een goed schema samen te stellen.

Beloof een ding, laat je leven niet verpesten!
Honger je zelf niet uit, respecteer je zelf!
En als je er iets aan wilt doen, doe het op een goede manier...
een dietiste kan je daar super mee helpen.
succes!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:32

Oke, dat zal ik eens gaa ndoen.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:39

je moet je zowieso niets aantrekken van het feit dat je lelijk zou zijn.
dus je bent dik ?? nou en?? hun probleem en net de jouwe. als je wilt afvallen moet je dat doen omdat je dat zelf wil en niet omdat anderen dat willen. praat erover met een goede vriendin of je ouders... mij heeft dat wel geholpen. ben nog steeds dik maar ik heb er geen problemen mee..

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:42

Zoals Ethelate aangaf je moet het er met iemand over hebben. Met je beste vriendin, ouders en zij zullen je wel serieus nemen. Maar je moet absoluut niet gaan afvallen, haal er een dietiste bij is een goede tip zoals al is gezegd. Maar je moet er niet in je eentje aan beginnen. Je zit in een vervelende situatie maar je moet je zelf niet gaan veranderen voor diegene die je uitlachen. Blijf je zelf!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:42

Als je wilt afvallen doe het dan voor jezelf, en niet voor anderen.
Alles wat je opschrijft had ik ook zo kunnen opschrijven. Ik ben nu dus ook aan de lijn.

Hoe oud ben je?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:43

Ok il las net je profiel, 14 jaar.
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je dan? Mag je ook PB-en hoor!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:46

als ik jouw was zou ik eens met je ouders gaan praten. wat je nu doormaakt is niet leuk en zij kunnen je daar beter bij helpen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:48

Ik heb even in je profiel gekeken en zag dat je 14 jaar bent. Alleen daarom al moet je niet streng gaan lijnen. Sowieso is streng lijnen niet goed, ik heb dat wel gedaan en ben 14 kilo afgevallen, maar heb er al weer 5 kilo aan zitten Boos! Ik ben nu weer begonnen met lijnen, maar ik doe het wat rustiger aan nu)

Toch wat tips;
Ik denk dat je jezelf bij ieder snoepje, chipje, chocolaatje etc moet afvragen..'kan ik dit niet beter laten staan?' Zo word je meer bewust van wat je eet. Schrijf ook alles op wat je eet.
Drink zoveel mogelijk water op een dag. Een liter of 2 is heel goed, daardoor val je af en heb je een vol gevoel.
En eet veel brood ('s ochtends 2, om 10 uur 2 en om 12 uur weer 2), liefst volkoren, maar je kan er rustig iets zoets op doen. Dat ben je gewoon nodig. Je bent in de groei, dus je bent veel energie nodig en hebt daardoor vaak honger, maar vul dat niet met snoep ed, want dat zet wel aan én je hebt binnen een uur weer honger. Neem gewoon een broodje (tosti ) als je honger hebt.

Misschien kan je gaan cardio-fitnessen of fietsen of hardlopen of zwemmen of.. nou ja, etc.. Wat je maar leuk lijkt. Dan bouw je je spieren op en die zetten jouw verbranding op een hoger niveau waardoor je meer kan hebben zonder dikker te worden.

MAAR nogmaals, sla niet streng aan het lijnen en nog wat; Zwaai lief naar degenen die jou uitlachen. Dat zijn vreselijk domme pubers. Als jij doet alsof het je koud laat is de lol er zo af.
Ik weet heel goed hoe je je voelt, ik dacht ook altijd dat ik te dik was toen ik een jaar of 14 was. Dat heeft m'n leven wel een poos beheerst, maar ik zie nu op foto's dat het best wel meeviel.

Zet em op, je bent net zoveel waard als ieder ander, zelfs veel meer waard dan die sukkels die jou uitlachen

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:57

Maak je niet zo druk over je gewicht! Je bent pas 14 en waarschijnlijk is je lichaam al een stuk verder ontwikkeld als andere meisjes die jij 'dun' vindt. Ga jezelf echt niet uithongeren! Respecteer jezelf, en probeer er eens met iemand over te praten. Veel sterkte

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:21

Ik werd voor het eerst gepest met het dikzijn in de kleuterklas.

Nu weet ik intussen dat ik gewoon trots moet zijn op wie ik ben, want ter compensatie ben ik een hele lieve meid geworden.
En daarbij ben ik ook niet lelijk, zeer zeker niet zelfs.

Ik kamp alleen zo'n beetje mijn hele leven al met overgewicht, ik heb aanleg, en heb mezelf uitgehongert, of juist erbij neergelegt, en het zal altijd wel strijd blijven, want juist door op jonge leeftijd al aan dieten en uithongeren te denken raakt je lichaam zo ontregelt dat het juist moeilijk wordt lijkt het.

Intussen loop ikzelf bij een dietiste, en niet om te dieten, maar om te leren regelmatig en gezond te eten, en niet hele maaltijden overslaan of dan ineens een inhaalslag te voeren.
Overigens doet ik dit ook om verder te kunnen doorstromen in de paardensport, en ik er toch 1 keertje voor wil gaan om te kijken of het kan.

Als je er echt problemen mee hebt, praat erover, thuis, met een huisarts.

Neem die stap om iig voor jezelf duidelijk te stellen wat het probleem is, want die onzekerheid maakt het alleen maar erger.
En laat jezelf niet ongelukkig maken, ik heb mijzelf ook altijd erg minderwaardig gevoeld, en dat sluimert nog steeds nog wel op de achtergrond, iig heeft dat me gevormd tot wie ik nu ben (uiteindelijke resultaat ben ik niet geheel ontevreden over maargoed Knipoog )

Ik weet dat het leed groot is, ik heb er mijn hele jeugd en pubertijd echt last van gehad, leeftijdsgenoten die je erom veroordelen, echt pesterijen, of gewoon negeren.

Achteraf had ik gewilt dat ik blijer met mijn lichaam had geweest toen ik 15 was, maar ik voelde mij vele malen dikker dan ik nu ben, terwijl ik toen 72 kg woog bij 1.78, nu is die verhouding wat triester Knipoog Al ben val ik nog steeds in de catagorie stevig en niet vet, en mag ik blij zijn met mijn lengte Knipoog Leuk of niet, het blijft toch je leven beheersen, hoe graag je het wilt of niet, hoe zeker of onzeker je ook bent.
Overigens is mijn vriend te licht en die krijgt het dubbele qua eten dan mij Knipoog

Ik hoop dat je voor jezelf nu dingen duidelijk kan stellen zonder je nog jaren lang ongelukkig te laten maken.

Ohwja, en lelijk zijn Verward Je moest eens weten hoe ik lastig gevallen worden door jongens/mannen, en zowieso vriendjes heb ik uiteindelijk nooit problemen mee gehad.
Ik dacht dat ik altijd lelijk was, werd ook wel tegen me gezegd, achteraf denk ik, damn... Wat heb ik mezelf allemaal laten aanpraten...
(En wat bij mij dus gebeurde was dat ik na schooltijd alleen thuis zat, eenzaam zelfs, en mezelf volstopte, of juist mezelf wekenlang ging uithongeren).

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:35

Mag ik vragen hoe lang je bent en hoe zwaar je weegt?

Ikzelf kamp met een lastig lichaam. Ik heb moeten accepteren dat ik stevig ben. Het zal namelijk nooit weggan want het zit in mijn structuur. En geloof me ik heb alles al gedaan wat God verboden heeft. Tot aan vinger in de keel en laxeerpillen toe. Was het het waard? Nope. En al helemaal niet omdat anderen er iets van zeggen. Einde van de rit kwam ik erachter dat ik heel zo dik niet was. Maar het blijft een zwakke plek. Zelfs als ik 40 kg zou wegen dan nog zou ik mezelf dik vinden.

Niet doen zo. Wees voorzichtig. Eet gezond en beweeg genoeg. Je bent wie je bent niet om hoe je eruitziet.

Liefs Fasel

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:46

Het klinkt me allemaal heel herkenbaar in de oren.
Zelf ben ik ook niet een van de dunste, en dat is nog zacht uitgedrukt.

Wat ik ontzettend naar voor je vind, is dat je zo gepest wordt.
Wie denken ze wel dat ze zijn door jou zo te beoordelen ?
Twijfel niet aan jezelf, het zegt veel meer (lees: alles) over degene die je pesten, en niet over jou.

Of je iets aan je gewicht wilt doen, is echt een keuze die alleen jij kunt maken.
Misschien een confronterende vraag, maar ik stel hem toch:
Vind je zelf echt dat je te dik bent, of voel je je zo ongelukkig omdat anderen vinden dat je te dik bent ?

Ik weet niet of je werkelijk overgewicht hebt of dat je dit aangepraat wordt omdat het modebeeld nu eenmaal voor slank gaat.
Als er geen gezondheidsrisico's aan verbonden zijn (dus geen ernstig overgewicht) en je bent wel happy met jezelf, dan zou ik het lekker zo laten.
Wat anderen vinden is niet belangrijk, het gaat om jezelf.
Het is echt een kwestie van jezelf accepteren en sterk zijn, hoe moeilijk het ook is.
Vergeet niet dat dit maar het topje van de ijsberg is: nu wordt je gepest omdat je niet helemaal in het plaatje past, en dit zal niet de laatste keer in je leven zijn dat je "uit de toon valt".
Als je je telkens aan zou moeten passen aan wat anderen graag van je willen dan wordt je leven erg moeilijk.
Probeer jezelf te accepteren zoals je bent en wees zelfverzekerd, je hebt nog zoveel meer te bieden en hebt zoveel positieve kanten !!!
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel iets waar je naar moet streven, met zelfvertrouwen kom je echt een heel eind (verder dan met een ideaal figuur Knipoog ).

Als je er werkelijk zelf van overtuigd bent dat je wat slanker wilt worden (dus niet aangepraat maar echt uit eigen overtuiging) dan kan ik je adviseren om eens bij de dietiste langs te gaan.
Ze kunnen je nuttige tips geven, en geven je ook de nodige mentale begeleiding.

Je mag ook altijd even PB-en, dan praat deze dikkerd met veel zelfvertrouwen je wel moed in hoor !!! Knipoog Haha!

Heel veel succes !

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:57

praat er over met je ouders, en ga naar een dietiste, zij weet het beste hoe je verantwoord kan afvallen, met een blijvend resultaat!

dus niet uithongeren of streng lijnen, maar je eetpatroon veranderen, zodat je gezond eet, en genoeg eet om geen trek te hebben in koekjes&snoep enzo, op die manier zal je langzaam maar zeker, wat afvallen, met een blijvend resultaat!

ga er wat bij sporten, bv fitness(daar kunnen ze ook speciaal voor jou een programma van oefeningen samenstellen)
op die manier zit jij dalijk heel lekker in je vel!

en kijk niet te erg naar die eng-dunne meisjes uit je klas, ook die meisjes zullen ooit bredere heupen en wat meer kont krijgen hoor!

toen ik 14 was toen was ik ook heel erg dun, en er waren een paar meisjes nog dunner, nu hebben we inmiddels allemaal wat meer figuur en er was een meisje die toen al het figuur had wat ik nu heb op mn 20e, dus ja vergeleken met ons leek ze wat stevig, maar laatst zag ik haar, en ik denk dat ze nu een beter figuur heeft dan ik heb hoor!

zij was al vroeger ontwikkeld, had wat meer heupen/kont enzo, ze heeft altijd gezond gegeten en wat gesport en heeft nu nog hetzelfde figuur, is een paar cm langer geworden en ziet er nu echt heel erg goed uit

terwijl ze zich altijd zo dik vond....

pas wel alsjeblieft goed op dat eten niet je leven gaat beheersen, dat is bij mn zusje wel gebeurt, die heeft er nu nogsteeds erg veel problemen mee, dus ga daarom met je ouders praten en ga naar een dietiste en staar je niet blind op die dunne meisjes!!

succes!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:03

eet gewone gezonden dingen die je in een dag nodig hebt eet niet te vet maar gezond zo zal je beter afvallen dan dat je opeens heel veel af wilt vallen dan krijg je een soort van jojo effect!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:09

Mijn vriendin is ook best wel stevig en die wil ook dolgraag afvallen. Maar haar probleem was dus dat ze iedere keer als ze honger had een zak chips pakte of snoep. Kijk, en dat is dus fout. Ik heb tegen haar gezegd dat als ze honger had dat ze dan maar heel veel water moest gaan drinken zodat ze daar vol van werd zeg maar.
Maar ze had er niet echt het doorzettingsvermogen voor dus er is niet veel verandering gekomen. Maar jij heb dat wel als ik dat zo lees, dat van dat water werkt echt.
Enne, accepteer jezelf zoals je bent. Het klinkt heel cliché maar het is zo. Als je zeker van jezelf bent dan maken die opmerkingen ook niet meer uit. Kom op, je heb nog een heel leven voor je, laat je nou niet omlaag halen door een stelletje vervelende pubers die niks hebben te doen!!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:49

Evy; over doorzettingsvermogen, ik dacht dat het me daar ook aan ontbrak, blijkt nu dat ik wel doorzettingsvermogen heb, wat ik al heb laten zien bijv met het stoppen met roken, van de een op de andere dag zonder hulpmiddeltjes, terwijl ik 11 jaar behoorlijk heb gerookt.

Vaak zit het dieper dan dat doorzettingsvermogen.

Overigens, lees de adviezen over niet snoepen e.d. als idd door een arts is vastgesteld dat je een beetje overgewicht hebt, en overleg ook dan pas alleen met hem of haar wat je eraan kan doen.

Lijnen, vinger in je keel, uithongeren, het helpt niet.
Wat wel helpt is gezond eten en jezelf accepteren zoals je bent, hoe je ook bent, niemand is perfect, verwacht dat zeker van jezelf niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 02:37

Jeetje, ik heb alle verhalen gelezen en ik vind het altijd wel weer indrukwekkend om te lezen. Mijn verhaal is dat van de andere kant, ik ben te licht en ik blijf te licht, wat ik ook doe, ik kom nauwelijks aan. Het lijkt alsof ik een soort maximum gewicht heb en ik kom er maar niet boven. Afvallen is totaal geen punt, ik duik zomaar rustig een handvol kilo's naar beneden. Ooit waren dat een paar handen vol en toen werd het ook gevaarlijk. Daarom wil ik tegen alle lijners zeggen daar ontzettend voor op te passen, het is echt link. Wees zuinig op je lichaam, want je hebt er maar een van.

Voor wie kampt met overgewicht lijkt het zo ideaal om alles maar te kunnen eten wat je wilt, zonder op je kilo's te hoeven letten. Zo ontzettend ideaal is het niet, het is eigenlijk een zelfde strijd, maar dan omgekeerd. Neem nou alleen maar het winkelen voor kleding, ik pas me een ongeluk, maar voor dat ik iets gevonden heb dat echt de goeie maat is, ben ik wel even zoet. Dat klinkt misschien leuk, maar dat is het niet. Een tijdje terug was ik in een winkel aan het passen en ontdekte dat zelfs de kleinste maat nog te groot was. In het hokje naast mij klaagde een mevrouw dat alles haar te klein was. De winkel had dus maar een stuk of 5 maten hangen en meer niet. We zaten dus eigenlijk met hetzelfde probleem Haha!. Die dame bleek Francis uit BigDiet te zijn.

Het allerbeste advies is inderdaad om een dietist te zoeken en om dan samen te gaan kijken naar het eetpatroon. De kans is groot dat je je daar in ieder geval beter van gaat voelen.
De huisarts kan misschien doorverwijzen naar het lab voor bloedonderzoek, dat kan heel erg behulpzaam zijn namelijk. Bij mij is er ook bloed getest op bepaalde ziektes en stofwisselingsafwijkingen enzovoort, helaas niks gevonden.

Niemand is trouwens minderwaardig vanwege hoe diegene eruit ziet, dat is onmogelijk.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 06:23

Vanaf de geboorte van mijn dochter ben ik dik geweest en ben ik nog steeds dik. Ik heb al vanalles geprobeert maar vele dingen helpen niet door mijn medicatie. Ik voel me soms ook heel depri hierdoor. Vaak zeg ik toch dat als mensen me niet aanvaarden voor wie ik ben, tja, dan zijn die mensen je ook niet waard. Het is jammer dat velen alleen maar naar het uiterlijk kijken en niet het innerlijke. Er zijn oplossing en ik denk dat sommigen het hier al geschreven hebben. Veel succes!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:08

Het verhaal van Lovely is herkenbaar. Ik was altijd TE mager. Ik ben heel lang ontzettend gepest en voor tante Sidonia en meer fraais uitgemaakt totdat ik geen zelfvertrouwen meer overhad Boos! . Nu vind ik m'n gewicht perfect en trek ik me niet zoveel meer van anderen aan. M'n zus had het net andersom. Die heeft veel baat gehad bij een goede dietiste. Onder begeleiding wat aan de lijn doen werkt het beste. Verders gezond eten en veel bewegen maar dat zul je wel vaker gehoord hebben;)

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:06

Llewella schreef:
Evy; over doorzettingsvermogen, ik dacht dat het me daar ook aan ontbrak, blijkt nu dat ik wel doorzettingsvermogen heb, wat ik al heb laten zien bijv met het stoppen met roken, van de een op de andere dag zonder hulpmiddeltjes, terwijl ik 11 jaar behoorlijk heb gerookt.
.


Ik heb het nu over me vriendin hè? Zij heeft gewoon geen doorzettingsvermogen, ze zit eerst te zeggen dat ze zo graag wilt afvallen maar ondertussen zit ze gewoon een zak chips op te eten als ze honger heeft. Als ik dan zeg dat ze dan een broodje moet gaan eten dan heeft ze daar geen zin in. Dan denk ik dat het doorzettingsvermogen ontbreekt...

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 16:36

Oke heel erg bedankt,
'Dit lucht al een heel stuk op,
Ik ben 14 jaar oud, ben 1,64 en weeg 75 :/ kilo.
Ik ben gelukkig niet de enige die dit probleem heeft,
Ik ga morgen met een vriendin van mij praten.
Bedankt,

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:41

Ik weet van een meisje van jouw leeftijd die dezelfde problemen had. Ondanks dat haar moeder een goed figuur had zijn ze samen naar de Weight Watchers gegaan. Haar moeder heeft haar stap voor stap geholpen en ze is inderdaad met die hulp een gewone doorsnee tiener geworden. Misschien wil jouw moeder je ook wel zo door zo'n moelijke periode heenhelpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:46

Schoonheid zit niet aan de buitenkant, maar van binnen....

Maar als je je (voor jezelf!!!) lekkerder voelt als je slanker bent, probeer dan met een verantwoord dieet af te vallen. Je uithongeren en daarna een vreetbui krijgen, is erg slecht voor je lichaam. Vooral omdat je nog in de groei bent. Je huisarts kan je adviseren.

Laat je niet aanpraten dat je lelijk bent!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:53

je moet sterk zijn, ik wordt gepest omdat ik te dun ben..
ik weeg 49 en val elke keers steeds meer af.. normaal gesproken woog ik 58..ik eet wel gewoon goed