diep dal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

diep dal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 22:28

Ik heb er heel lang over na gedacht of ik dit hier wel neer zou zetten.
Ik zal even bij het begin beginnen, wel zo makkelijk.
Enkele weken geleden had mijn vader erg last van zijn blaas. toen hij bloed begon te plassen is hij naar de dokter gegaan voor onderzoek. Die heeft hem nog dezelfde dag naar het ziekenhuis doorgestuurd, waar hij een dag later werd geopereerd.
Hij had een gezwel in zijn blaas zitten. We waren natuurlijk verschrikkelijk geschrokken. Na die operatie zijn er enkle scans gemaakt voor controleren.
Na ong 2 weken kregen we de uitslag. Het gezwel was goedaardig, maar er zat een heel groot kankergezwel in zijn nier.
17 december is hij weer in het ziekenhuis opgenomen en 18 december is hij geopereerd. Zijn hele nier is toen weggehaalt. Gelukkig is alles goed gegaan. en hij kom zelfs eerder dan verwacht naar huis. De dag voor kerst zat hij dan ook in eens thuis. Ons mooiste kerstkado.
Het probleem is nu dat ik nooit tijd heb gehad om dit alles te verwerken. Omdat ik de oudste ben heb ik mijn broetje en 3 zusjes moeten opvangen, en het huishouden geregeld. Mijn moeder moest gewoon in het ziekhuis zijn.
Helaas komt het nu dus allemaal 2 keer zo hard terug. Mijn vader is thuis en begint zich telkens beter te voelen, maar ik voel me zwaar klote.
Ik heb dus echt geen idee wat ik hier mee aan moet, en ik wil mijn ouders er eigenlijk ook niet mee lastig vallen, ze hebben al genoeg doorgemaakt.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:04

Probeer eens te praten met iemand die je vertrouwd, een familie lid, of een goede vriend(in) van je. Misschien helpt dit?
Ik wens je veel sterkte!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:33

Zoek in elk geval iemand om mee te praten, dan niet je ouders als je dat wilt. Een goede vriendin kan je ook helpen, misschien naar een hulpinstantie gaan. Schrijf het ook van je af als je je helemaal rot voelt, dat lucht meestal op. Ik weet niet hoe oud je zusjes en broertje zijn, maar met hen samen praten kan ook helpen, zij weten hoe jij je voelt, je kunt elkaar dan helpen. Veel sterkte, ik hoop voor je dat je het goed kunt verwerken, op welke manier dan ook en het verder allemaal weer goed komt!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:07

Ga je gedachten verzetten; vrienden en vriendinnen opzoeken en probeer er gewoon daar over te praten. Of laat ze eens dit bericht lezen. We Pb-en wel.

Sterkte Tes & bas.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:06

inderdaad kan je het best met iemand gaan praten,
maar als je dat niet fijn vind (ik weet niet of je je gevoelens makkelijk uit) dan kan je het natuurlijk ook opschrijven en eventuel laten lezen aan ke ouders!
schrijven helpt ook omdat je dan gewoon even je verhaal kwijt kan!
sterkte...

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:18

Je zal met iemand moeten praten,
Durf je dit niet met je ouders te bespreken, ga dan naar iemand toe die je vertrouwt.
Jullie hebben o pschool waarschijnlijk wel een vertrouwens persoon,
Of praat anders met een vriendin.
Als je een keertje een potje wil schelden of gewoon praten, dan kan je me pb-en als je dat wilt,
Veel sterkte .

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:22

Met iemand eens goed gaan praten.
Misschien naar een spichiater ofzo. Die zullen je ook heel goed kunnen helpen!
Veel suc6

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:26

Idd het enige wat helpt is alles even lekker van je af praten.
Heel veel sterkte!!