verkiezingen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

verkiezingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 00:46

Of ik lees eroverheen, of er staat vrij weinig over....

Tis nu reklame...ff bokken Haha! Ik vrees niet dat de PvdA het nog gaat redden, hij scheelt nog 2 zetels met de CDA...misschien dat het verschil 1 zetel wordt met de afronding, maar meer zit er niet in....vrees ik Verdrietig

Ik heb wel wat vragen gesteld aan J.P. voor het einddebat...dus...komt een van deze vragen voor..ik heb ze gesteld *LOL*

* Is het niet zo, dat de beste manier om naar het volk te luisteren, een coalitie PvdA-CDA is?

*Is het niet arrogant, om zelf te denken dat u beter weet, wat goed is voor het land, dan wat de kiezers zelf u aangeven?

*En als u dat echt vindt, wat is dan nog democratie?

Plinge jeugd van vandaag, is de toekomst van morgen dus is het feit dat de PvdA glansrijk won bij de scholieren (de toekomstige kiezer) vekiezingen geen detail om rekening mee te houden met het vormen van u coalitie?


Ben trouwens ook benieuwd wat jullie stemmen, en met welke motivatie, en zijn jullie idealistische of strategische stemmers?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:50

Idealistisch SP (ben er zelfs lid van), maar heb nu strategisch PvdA gestemd.

Volgens mij moeten Amsterdam en Rotterdam nog binnenkomen, dus er kan nog veel veranderen! Haha!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 00:58

Buitenzorg schreef:
Idealistisch SP (ben er zelfs lid van), maar heb nu strategisch PvdA gestemd.




Ik mag dan wel niet stemmen, maar dit is echt wat ik zou doen!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:04

Ik heb voor de Partij van de Dieren gestemd. Ben ook SP-er maar dit was een protest stem tegen al het gekonkel van de afgelopen tijd.
SP is al groot, die heeft mijn stem niet meer nodig, hahaha!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 01:06

De partij van de Dieren heeft BIJNA 1 zetel! Toch b ehoorlijk boven verwachting Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:13

Ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar de look a like van harry potter is helaas de overwinnaar.
En dan nog tegen blijven spartelen tegen een coalitie met de pvda!! Misselijk
Het kaartje van nederland is naar mijn mening nog veels te groen!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:15

Tja ik had nog hoop, maar het ziet er wel naar uit dat we het moeten doen met jp. Hij praat als een dominee!! Veel tekst en weinig inhoud

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:17

Ja ik vind het ook jammer dat ze toch nog zoveel stemmen hebben gekregen. Volgens mij is het Nederland van 50+ wat vooral op CDA heeft gestemd. Ik hoop niet dat ze onze heidense zieltjes willen breken daarzo, die mensen van het CDA... *brrrr* wat zij in petto hebben voor Nederland, ieeks!

Meen je dat PvdD toch zóveel stemmen hebben gekregen!?! Geweldig! En bij iedere verkiezingsronde wordt het ietsjes meer, tot ze net als bijv Groen Links groot zijn geworden dankzij ons... Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:27

Ik heb PVDA gestemd, maar vind het niet erg dat JP nu premier word. Heb wel vertrouwen in hem. Ik vind wel dat er een CDA/PVDA coalitie moet komen.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:31

Ik vond het erg kinderachtig van hem dat als de PVDA de grootste zou worden (bijna, bijna) hij niet in het kabinet zou willen. Dan doet hij niet meer mee.....

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 12:19

Ik mag die JP nie zo Scheve mond

Zo als hij liep te spartelen in het slotgesprek, en het feit dat hij geen gehoor wil geven aan 'het volk' (wat er zijn dus bijna evenveel PvdA stemmers als CDA stemmer)....nou lekkere minister president word dat

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:26

Ik heb CDA gestemd, strategisch, omdat ik had gehoopt op een meerderheid VVD-CDA. Ik ga later veel centjes verdienen, dus het is puur strategisch...

Een coalitie PvdA-CDA zie ik echt niet zitten, als je de twee verkiezingsprogramma's naast elkaar houdt... Dus ik vind het niet echt kinderachtig van de PvdA, meer de waarheid, het wórdt gewoon niks...

Wel leuk vond ik de discussie bij Rondom 10 op Ned. 2 over de LPF. Echt supertriest Haha!.

Het maakt mij niet echt veel uit, ik ben content met de uitslag, ik ben allang blij dat de LPF niet zo groot terugkomt!

Een discussie hierover is altijd moeilijk, en ik respecteer ieders mening.

Ben benieuwd wat de rest van Bokkend Nederland heeft gedaan!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:33

Goh, ik vraag me af wanneer we -weer- verkiezingen hebben Lachen

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:34

Ja is leuk, voor de vierde keer...
Nee hoor, ik heb er alle vertrouwen in Lachen

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:35

Ik niet, maar ik ga toch iedere keer braaf weer stemmen. Ik ben een zwevende kiezer en daar ben ik trots op!

Stem ook echt iedere keer iets anders... Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:38

De prognose was dat PvdA de grootste partij zou worden. bEn allang opgelucht dat dat niet uitgekomen is. PFOEH!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:40

Desiree schreef:
De prognose was dat PvdA de grootste partij zou worden. bEn allang opgelucht dat dat niet uitgekomen is. PFOEH!


Ben het helemaal met je eens Desiree Knipoog

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:42

Ik heb er niet echt vertrouwen in.
Sorry hoor, maar als PvdA zoveel stemmen heeft, dan is het toch duidelijk dat hun in de coalitie moeten komen.
Of moet je al die stemmen maar negeren.

Hoe Balkenende reageerde op de LPF vond ik ook in en in triest! Waarom deed LPF dan nog mee als ze toch nergens aan mee mogen doen.

Ja, het ging ontzettend mis bij de LPF. Maar... is het niet zo dat hun lijsttrekker net dood was, dat ze gelijk daarachteraan dat geval hadden met bijlhout? Ze bleven in de schijnwerpers staan. Er ging van alles mis. Maar... volgens mij heeft Mat Herben nu de tijd gehad om alles te regelen. Het komt veel beter over dan toen in mei.
Dus om ze nu gelijk weg te schuiven... dat vind ik een kwalijke zaak.

Vraag me eigenlijk af waarom een mens nog gaat stemmen. Als de grootste partij toch zelf mag kiezen wie ze wel en niet willen. Je weet dat de grootste partij VVD, CDA of PvdA is. Dus stem op 1 van deze drie, dan zoeken ze zelf wel uit wie erbij komt.

Ik blijf hopen dat het CDA en PvdA wordt!
Allebei water bij de wijn doen lijkt mij!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 12:44

astridastrid schreef:
Ik heb CDA gestemd, strategisch, omdat ik had gehoopt op een meerderheid VVD-CDA. Ik ga later veel centjes verdienen, dus het is puur strategisch...


Mag ik heel eerlijk zijn ? Ik vind een beetje egoistisch. Als je toch veel geld gaat verdienen kan je best wat afstaan aan de minderbedeelden, toch? En dat gebeurt meer bij de PvdA dan bij het CDA!

Het is waar, CDA en PvdA is heel verschillend. Toch....een bijna evengroot deel heeft PvdA gestemt. Nederland is een democratie dus het lijkt mij verstandig daar gehoor aan te geven, toch?

Ook heeft Bos aangegeven dat hij zijn best zal doen om het samen te redden, maar JP roept al bij voorbaat dat hij zijn standpunt over biiv. de hypotheek rente aftrek niet wil veranderen. Sorry hoor, maar Politiek is compromisen sluiten. Natuurlijk moetje gaan voor je idealen, maar dat wil niet zeggen dat je niet wat jij zelf wil moet verkiezen boven wat het volk wil, toch?

Het volk heeft duidelijk gesprokgen, en ik zou JP wel erg arrogant vinden als hij denkt beter te weten wat goed is voor het volk (namelijk geen PvdA/CDA coalitie) dan het volk zelf.

Niet boos worden, alleen mijn mening.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 12:45

Kleintje schreef:
Vraag me eigenlijk af waarom een mens nog gaat stemmen. Als de grootste partij toch zelf mag kiezen wie ze wel en niet willen. Je weet dat de grootste partij VVD, CDA of PvdA is. Dus stem op 1 van deze drie, dan zoeken ze zelf wel uit wie erbij komt.

Ik blijf hopen dat het CDA en PvdA wordt!
Allebei water bij de wijn doen lijkt mij!


AMEN

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:47

Ik heb d66 gestemd. Vlak voor het slapen gaan ben ik nog even kots en kots misselijk geworden van die Balkenende. In wat voor een wereld leeft die man vraag ik me steeds meer af! Op een vraag of nu een coalitie met de pvda het meest voor de hand lag, sprak hij de merkwaardige woorden dat er ook nog andere mogelijkheden zijn Verward. Hoe weinig heb je er dan van begrepen? Een partij die bijna verdubbeld is, geen andere partij komt ook maar in de buurt van de door de pvda geboekte winst, op die manier provoceren vind ik misselijkmakend. Echt een minachting van de kiezer.........wat een arrogante kwal!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 12:49

alweer amen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:51

Kleintje schreef:
Ik heb er niet echt vertrouwen in.
Sorry hoor, maar als PvdA zoveel stemmen heeft, dan is het toch duidelijk dat hun in de coalitie moeten komen.
Of moet je al die stemmen maar negeren.

Hoe Balkenende reageerde op de LPF vond ik ook in en in triest! Waarom deed LPF dan nog mee als ze toch nergens aan mee mogen doen.

Ja, het ging ontzettend mis bij de LPF. Maar... is het niet zo dat hun lijsttrekker net dood was, dat ze gelijk daarachteraan dat geval hadden met bijlhout? Ze bleven in de schijnwerpers staan. Er ging van alles mis. Maar... volgens mij heeft Mat Herben nu de tijd gehad om alles te regelen. Het komt veel beter over dan toen in mei.
Dus om ze nu gelijk weg te schuiven... dat vind ik een kwalijke zaak.

!


Het zou inderdaad niet democratisch zijn als pvda er niet in kwam hoewel zoveel mensen op ze gestemd hadden.
Toch kan ik niet ontkennen dat ik ze er liever niet in zie.

Jouw opmerking over de LPF is eigenlijk wel heel eerlijk, ik moet het met je eens zijn. Maar ik ben nog steeds boos op bepaalde personen binnen de LPF die zo nodig ruzie moesten maken. MAar je hebt wel gelijk, er kwam te veel ineens op ze af, hadden geen tijd om te organiseren en om op te bouwen. Misschien komt dat wel goed in de toekomst. De LPF bestaat nu, en krijgt nu geleidelijk de kans aan om te groeien in het werk.

Ik vind het trouwens niet egoistisch als iemand ergens hard voor werkt, het ook nog wil behouden. Mensen die niets hebben willen altijd graag delen en die stemmen op de PvdA, op een paar oprechte na die wel iets hebben wat ze willen delen. Voorbeeld zijn studenten. die hebben niets, willen wel delen! Ontvangen bedoelen ze eigenlijk. En als ze werken en ze verdienen goed willen ze graag houden en dan plotseling gaan ze VVD stemmen. Nee, als ze dan principieel zijn, zijn zij aan de beurt om te delen en dan moeten ze ook PvdA blijven stemmen!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 23-01-03 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:53

ruiterinrust schreef:
Ik heb d66 gestemd. Vlak voor het slapen gaan ben ik nog even kots en kots misselijk geworden van die Balkenende. In wat voor een wereld leeft die man vraag ik me steeds meer af! Op een vraag of nu een coalitie met de pvda het meest voor de hand lag, sprak hij de merkwaardige woorden dat er ook nog andere mogelijkheden zijn Verward. Hoe weinig heb je er dan van begrepen? Een partij die bijna verdubbeld is, geen andere partij komt ook maar in de buurt van de door de pvda geboekte winst, op die manier provoceren vind ik misselijkmakend. Echt een minachting van de kiezer.........wat een arrogante kwal!


ben ik helemaal mee eens
en ik baal ontzettend, had echt gehoopt dat de PvdA de grootste zou worden.... Verdrietig

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:54

Ach zoals ze gister al zeiden, met VVD kan niet, LPF en D66 willen ziet, dus ze hebben geen keus.