Dees in het stemhokje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Dees in het stemhokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 10:42

Zoals sommigen van jullie al hebben kunnen lezen in topics als:
[AM] Lijstrekkersdebat NL 2....sfeertje! en [AM] Voor de zwevende kiezer..zijn jullie er al uit?

[naam verwijderd] was echt behoorlijk zwevende....
Bij elke partij was wel iets positiefs te bedenken, maar ook zeker wat negatiefs...
Na lang aarzelen en stemwijzer-toetsen in te vullen, had ik gekozen, VVD zou het worden.

Vastberaden reed ik naar het stembureau, trots op mijzelf, ik had dan eindelijk toch gekozen, en dat had ik bewust gedaan op grond van de standpunten. Als ik op Poppetjes zou kiezen, dan had ik toch Wouter Bos ingevuld, maar ja, die wilde zelf dat het electoraat zou kiezen op de inhoud... Knipoog

Kom ik aan bij het stemkantoor, moet een grapje ondergaan van de man die me een nummertje gaf "haha, nr 333, dat is een mooi nummer!"... ik zei nog "ik ben allang blij dat het niet het dubbele is"....en schoof werkelijk slechts 1 meter op om vervolgens mijn nummertje weer af te moeten geven, wederom met de opmerking "333, wat een mooi nummer".
Bureaucratie met een kots, noemt men dat... Misselijk

Sta ik daar boven dat geplastificeerde toetsenbord, en ik vind de partij van Zalm. Nog even kijken of er ook een Friese kandidaat redelijk bovenin staat, dus mijn blik richt zich op de naam onder Zalm.
Getsiederrie, staat daar die Remkes op nr 2...dat vond ik zo'n ongelooflijke onbeschofte hondel** tijdens een debat met Loesewies of hoe heet ze van het D66, jakkes....
Ik werd onzeker....

De nummer 3 dan maar.... Erica Terpstra. Nou jaaa....ERica Terpstra. Die super-koe, die wel fel optreed als iemand zijn jasje uittrekt in de kamer omdat het warm is, maar tijdens prinsjesdag altijd probeert de Koningin te overtroefen kwa verschijning. Praat van fatsoen! Grrrr, werd er gewoon weer kwaad over, wie denkt dat mens wel niet dat ze is....
[naam verwijderd] begon nu echt weer los te komen van VVD...

Ik keek opzij...Wouter Bos dan maar? Wat moest ik doen? Hellup, ik moest nu ook wel snel, ik stond er al zo lang, zou het opvallen...Ik wist het echt niet meer!
Snel in blinde paniek maar op Zalm gedrukt. Heel even voelde het als thuiskomen, rust, acceptatie...en toen vroeg die machine of ik mijn stem wilde bevestigen met de rode knop..."weet u het zeker?"..... Nee natuurlijk weet ik het niet zeker!
A mai, met afgerichte blik heb ik die grote rood opgelichte knop in gedrukt. ...

Ik had meteen spijt van mijn keuze. Wat had ik gedaan? Ik had gekozen voor VVD, en dus eigenlijk voor voortzetting van het door mij zo gehekelde strategisch akkoord.... Echt, teneergeslagen heb ik mijn auto weer bereikt, en ben naar huis gereden. Wat een rotmoment op mijn dag.

Gelukkig had Harry SP gestemd, ook uit zweverij. Onze stemmen heffen elkaar weer aardig op.
Als ik volgende keer weer zo zweef, dan stem ik niet. Dit wil ik nooit weer meemaken.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:50

Had hetzelfde gevoel. 2 minuten van te voren twijfelde ik nog d66 of vvd, ik wist dat als ik er zou staan het d66 zou worden. Kom ik daar aan (gebouwtje achter de kerk, en volgens mij kreeg ik nummer 665 of 656) staat er een oud vrouwtje die 5 knopjes tegelijk indrukt om mij extra bedenk tijd te geven en de rij achter me werd groter en de druk op mij ook. Ik heb daarna maar heel snel gedrukt (was ff helemaal de weg kwijt met al die namen op dat bord) en ben snel weggereden twijfelend over mijn beslissing.
Volgende keer wordt ik zelf wel lijsttrekker ofzo dan is het een stuk makkelijker om te kiezen gewoon mn eigen naam.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:54

Ik twijfelde tussen een stem aan de VVD of een tactische stem voor het CDA (dan had ik meer kans dat PVda niet de grootste werd). Ik ben geen CDA-er, maar in dit geval zou het geen slechte keuze zijn als je absoluut geen PVDA wilt.
Toch maar VVD gekozen, had een goede noorderling onderop de lijst staan. (ik stem altijd op noorderlingen, omdat voorkeurstemmen mogelijk zijn, en die westerlingen weten niet goed wat in de rest van Nederland gebeurt.)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:09

Ik stond toch ook nog een beetje in dubio...

Tactisch CDA omdat ik absoluut geen Cohen als MP wil hebben?
Nee, uiteindelijk is het toch Zalm geworden