stelling over mode(mening??)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

stelling over mode(mening??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 00:54

mode is een geweldig fenomeen , ze krijgen het iedere keer weer voor elkaar om half nederland voor paal te laten lopen
Bloos

mee eens of niet


ik wel

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:56

Ik ben het helemaal met je eens...en ze trekken het geld uit de zakken van degenen die niet stevig genoeg in hun schoenen staan om met de kleuren van het seizoen daarvoor rond te blijven lopen, of zo nodig hun hele garderobe ton-sur-ton op elkaar afgestemd willen zien.

En dan die achterlijke schoenen, eerst blokhakken, dan vierkante neuzen, dan van die spitse neuzen aan de schoenen waar je geheid je nek over breekt.

Heupbroeken die volgens mij bij de minste beweging van je kont afzakken, wijde pijpen waar je met twee benen inkunt...

Korte truitjes voor blote buiken waar je geheid nierbekkenontsteking van krijgt...

En ga zo maar door.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:02

Soms wel, soms niet. Sommige dingen die je als 'mode' in de winkel ziet hangen vind ik erg stoer. Ik ben niet echt zo iemand die elk 'mode-seizoen' weer in de kleren loopt die op dat moment in zijn, maar soms als er iets nieuws 'in de mode' komt, vind ik het er wel leuk uitzien Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:02

op verwijderen klikken, rechtsbovenin!maar dan moet er niog niemand hebben gereageerd!

maarre, zo erg loop je toch niet voor paal als je volgens de laatste mode eruit ziet?

ik heb bijvoorbeel allemaal errug leuke bloesjes met van die ribbeltjes&beetje ruches(niet zo extreem erge ruches hoor) en van die gave broeken, allemaal op een andere manier gebleekt, of een streep over t midden van je benen heen, of glitters erop enz enz enz, allenaal trouwens hele strakke lage heupbroeken, met klein beetje wijduitlopende pijpen, o jah en zo'n suede ceintuur, met van die franjes, zo'n brede voor om je heup heen!

oke zo zien er nog tig mensen uit, maar t staat wel errug leuk!

heb n beetje een kleding tic, moet steeds weer wat nieuws hebben! heb al helemaal een truitjes verslaving, kan me niet leuk genoeg zijn!en ja vaak heb ik strakke, beetje sexy kleren aan, maar ja, nix is mee om je een beetje uitdagend te kleden!

want als ik moet werken(bij n springstal)loop ik op stevige schoenen, oude spijkerbroek&dikke trui(soms rijbroek&rijschoenen+chaps als ik moet rijden)
dus in mn eigen tijd zie ik er graag goed/leuk uit, volgens +/- laatste mode, heb nu al weer helemaal zin in t voorjaar&zomer, allemaal leuke nieuwe kleren!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:06

Het moet vooral praktisch zijn, en dat is het niet altijd.
En het moet lekker zitten en dat doet het ook niet altijd.

Maar mode is een industrie op zich, als we die niet hadden zou de wereld er een stuk grauwer uitzien.

Maar ik vraag me echt af hoeveel variaties er op een thema kunnen bestaan. Het is alsof dingen na verloop van tijd weer terug komen. Schotse ruit, Paisley motief, flower power, de mozart lijn...

Gelukkig bestaan er nu meer stromingen naast elkaar. Maar ik ben altijd al iemand geweest die overal tegenin ging, en dingen partout niet kocht als iedereen ermee liep. Hoewel het erg moeilijk blijft om je ergens tegen te verzetten als je niets anders kunt krijgen...
En om nou al mijn kleding zelf te maken gaat me dan ook weer te ver.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:07

Renske20 schreef:
bloesjes met van die ribbeltjes&beetje ruches...gave broeken, allemaal op een andere manier gebleekt


Die ribbeltjes dingen vind ik dus persoonlijk al helemaal niets! Ik heb dan altijd het idee dat je strijkijzer ontploft is Bloos En zo'n gebleekte broek vind ik persoonlijk ook niets... zo zag mijn broek er ook uit toen ik in de supermarkt een keer een kapotte fles chloor vasthield...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:12

haha nou ik vind het wel gaaf! en met mij nog velen!!

zag in n ander topic wat staan over minirokjes en dan overknees(sokken tot over je knie dus) heb ik dus ook!echt geweldig!!

ja ben helaas een mode-meisje, maar maak er wel weer mn eigen stijl van, draag het nooit precies zoals t in de winkel hangt en dingen van een tijd geleden draag ik nu nog gerust hoor!

maar al die nieuwe dingen zijn vaak zo leuk!!

dus heb nu mn 2e kledingkast! en heb +/- zelfde maat als mn zus, tot een tijd terug had ze dezelfde kledingsmaak, nu helaas is ze helemaal into skatekleren, hele mega wijde broeken met kruis kei laag en wijde&aparte shirt enzo, dus helaas, geen leuke truitjes meer van haar lenen...samen hebben we 3 klerenkasten helaam vol haha! willen nu een 4e!hebben zelf 1 kamer hier in huis tot 'kleedkamer' benoemd, daar ligt/hangt al onze kleding(en dan nog allebij op onze eigen kamer een bescheiden klerenkast)

maar ik vind die broeken juist leuk, zeker als er nog iets van glitters oid op zit, en functioneel, ach als je aandacht wil zijn ze functioneel, zeker de minirokjes&lage heupbroeken&de korte truitjes, en de laag uitgesneden bloesjes!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:17

Renske20 schreef:
haha nou ik vind het wel gaaf! en met mij nog velen!!


Iedere natuurlijk zijn eigen smaak! Maar ik zou willen dat ook iedereen werkelijk zijn eigen smaak zou dragen. Ik denk dat het er dan heel anders uit zou zien, dan zouden er niet zoveel mensen met de 'mode' van heden ten dagen rond lopen. Er zijn heel veel mensen die kleren alleen maar kopen om het nieuwste van het nieuwste te hebben en niet omdat ze het zelf mooi vinden of omdat het prettig zit. Dat vind ik persoonlijk niet een teken van erg veel intelligentie.
En even om problemen te voorkomen: ik spreek jou hier niet persoonlijk mee aan, ik heb het over de maatschappij in het algemeen, zo zit het gewoon in elkaar en daar verander je ook weinig aan. Ik neem aan dat jij gewoon weet wat je zelf mooi vindt, en dat je daar dan ook voor kiest.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:28

haha ja ik ken veel van die 'meelopers' die er alles voor over hebben om erbij te horen, dus ook de laastet mode kopen, omdat dat 'hoort' ik koop precies wat mij staat en wat ik leuk vind en wat fijn zit!

soms zie je iets en denk je he das gaaf!en als je t aanhebt is t een stuk minder, tja dan laat ik het lekker hangen!

maar veel van de nieuwe mode komt goed overeen met mijn smaak!(helaas voor mn geld dat er doorheen vliegt maar ja!)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:30

That's the spirit!
Ben gisteren ook met Ilona naar The Sting geweest nog, ze hebben daar veel merkkleding, maar tegen vaak spotgoedkope prijzen (waar ik eerst nog niet achter was Schijnheilig ) Ilona was dus op zoek naar een blousje, en waar komen we mee de winkel uit lopen? Juist, een nieuw truitje voor mij . Het is een truitje van Capsize en kostte 5,63 (!!!!!) met lange mouwen. Dat is toch spotgoedkoop? Als het ding 30 euro had gekost, had ik hem gegarandeerd laten hangen. Zo net als de rest van de kleding trouwens.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 02:14

ach, soms hangen er wel leuke dingen in de winkels, maar ik voel me er meestal niet prettig bij...Dus dan draag ik ze niet.. Heb wel strakke truitjes maar die doe ik eigenlijk alleen nog maar aan voor onder een wijd vest oid...
Maar die heupbroeken, strings, korte truitjes, puntlaarzen en ceintuurs die nu "in" zijn vind ik helemaal niks...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:43

In hoeverre beantwoorden dingen die je vaak ziet echt aan jouw smaak, en in hoeverre is het gewenning?

Hebben we het niet allemaal een beetje? Een nieuw design van Auto X of Y, waar je in het begin nog niet eens dood in gevonden wilt worden, maar een half jaar later vind je hem mooi?

Van die spijkerbroeken met gaten erin, die je thuis een half jaar eerder bij de vodden had gegooid, en waar je nu grif geld voor zou betalen (je koopt de broek nieuw met gaten? )

Heel Nederland aan de witte overpotten in de vensterbank, een half jaar later heeft iedereen van die witte poezen in de vensterbank. Daarna zijn witte overpotten "OUT" en moeten het rode overpotten zijn, of terracotta, vierkant en hoog of van verroest ijzer. Dat die ganzen zo in waren had heel Nederland ineens ganzen in zijn vensterbank staan.

Een mens is een kuddedier, en kan zich moeilijk afzetten tegen het dictaat van de mode (of dit nu op het gebied van kleding is, woonstijlen of woonaccessoires)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:04

Ik ben het niet met de stelling eens. Tuurlijk zijn er mensen die compleet voor paal lopen omdat ze de kleren niet leuk kunnen combineren maar de mode van tegenwoordig vind ik best leuk. Die puntschoenen zijn echt gaaf, alleen een beetje duur en daarom heb ik ze nog niet Haha! Met een vierkante neus heb ik ze al wel, zitten super en zijn hartstikke gaaf. Zelfs mn ouders vonden ze leuk dus dat zegt wat
De broeken die je tegenwoordig kunt kopen zijn vaak net wat anders dan alle anderen. Niet iedereen loopt ermee maar ik hou wel van "andere" broeken. Dus wat dat betreft vind ik kleren kopen de laatste tijd erg leuk Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:05

[quote="Sypheron"]That's the spirit!
Het is een truitje van Capsize en kostte 5,63 (!!!!!) met lange mouwen. quote]

Was zeker in de opruiming of niet?? Bij onze lady sting is dit merk namelijk niet goedkoop .

Zelf koop ik wel altijd merkkleding . Ga ook altijd 1 keer in de maand naar de stad, meestal dan naar La Peche (een winkel waar ze veel tark kleding verkopen). Laatst kwam ik er een keer met een blouse weg van 134 euro en een leren broek van 90 euro was gelijk arm Schijnheilig. Zoals je kunt lezen ben ik echt een merken freek , maar ik doe niet mee aan de laatste mode, dan is gelijk al mij salaris op.
Laatst bijgewerkt door Nathalie1981 op 20-01-03 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:06

Wat ik aan mezelf merk is dat ik mode als het er net is totaal niets vind, liep afgelopen week door de sting en de kleurtjes knalde me gewoon tegemoet. Zaten leuke dingen tussen hoor maar zou er nu nog niet in rond willen lopen. Over een half jaar heb ik vast ook wel een paar van die knal truitjes. Ik vind mode leuk maar ik ben geen trendsetter en zal ook nooit te extreem gaan.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:17

Ach ik koop vaak dingen die ik zelf leuk vind en lekker vind zitten, meestal is dat merkkleding van Mexx of Esprit.
Ik hou niet van te korte truitjes of toestanden met ruches of kant
en ik hou ook niet van die gebleekte broeken, ik vind ze afschuwelijk.

Maar ieder zijn eigen smaak, mijn zusje loopt wel in al die dingen
die ik net op noem en het staat haar hartstikke leuk

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:29

Ik koop amper nieuwe kleding (alleen in de uitverkoop Tong uitsteken ), ik ga bij wijze van spreken echt geen 100 euro voor een merkspijkerbroek neertellen!
Ik heb veel tweedehands, ga maar eens kijken in A'dam op het Waterlooplein of wherever, daar vind je echt de leukste dingen voor een prikkie! Vorig jaar had ik dan toevallig bij V&D een leuke broek zien hangen, maar vond 'm nog net iets té aan de prijs... wat denk je, komt amper een maand later eenzelfde broek binnen op m'n werk, mét prijskaartje er nog aan en ook nog eens mijn maat!! Pling Was ik ff blij dat ik die dure niet gekocht had Haha!
Ik trek gewoon aan wat ik leuk en lekker vind zitten, en of dat nou toevallig in de mode is of niet zal me een worst wezen Knipoog

Wat je stelling betreft ben ik het er deels mee eens. Sommige mensen zien er hartstikke leuk uit in de nieuwste mode, maar je zal altijd van die meelopers blijven hebben die wel willen, maar (eigenlijk) niet kunnen denk ik altijd maar Haha!
Denk b.v aan mollige meiden met korte truitjes en rokjes, waar hun buik
soms overheen blubbert Lips are sealed (No offence in het algemeen trouwens, ik ben zelf ook niet de slankste, maar ik loop dan ook niet in dergelijke "mode" Haha! )
Laatst bijgewerkt door Delinda op 20-01-03 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:35

Ik ben het er ook mee eens maar ik loop er niet modieus bij. Ik doe alleen maar mee als ik het mooi vind. En het kost bij mij altijd tijd om er aan te wennen, tegen de tijd dat ik gewend ben (als dat gebeurt), is het weer uit de mode. Haha!
Ik ben bepaald geen trendy figuur. Ook niet qua meubels, mijn meubels vallen onder geen enkele trend.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:57

Ik koop wat ik mooi en praktisch vind en dat is meestal niet de mode. Ik koop ook niet vaak iets nieuws. Eigenlijk koop ik alleen maar kleding als ik wat nodig heb.
Mij zie je over het algemeen in een spijkerbroek en trui omdat ik me daarin het prettigst voel.
Ik heb ook wel wat "nettere" kleding voor als ik eens ergens naartoe moet, ofzo. Een zwarte broek met wat wijdere pijpen en een leuke blouse, bijv.
Maar die felle knalkleuren vind ik echt helemaal niks! Ik hou meer van zwart, blauw en andere donkere kleuren...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:33

Als ik iets leuks in de winkel zie hangen (en ik heb het nodig of ik heb toevallig Haha! het geld ervoor)
dan zal ik het niet nalaten om het te kopen.
In de mode of niet. Ik volg de mode niet eens zo heel erg,
ik zie het wel wanneer het in de winkels hangt en dan ga ik pas beslissen.

Heb ook heel wat verschillende kleurtjes in de kast hangen, dat vind ik gewoon leuk.
En heb ook wat nettere kleding zoals Linda250 zegt.
Ik koop liever een wat duurdere broek die wat langer (meestal) meegaat en die me super bevalt
en mooi staat dan een broek die langs mn lijf slobbert en die snel verslijt.

Ik vind het moeilijk om leuke truitjes te vinden.
Ik vind ze al snel niet leuk, omdat ik niet hou van 'frutsels' erop, zoals glitters, spiegels (jaja) of ruches.
Bloesjes vind ik weer wel erg leuk, eroverheen met een bodywarmer bijvoorbeeld Lachen lekker warm en staat nog leuk ook.

En natuurlijk altijd profiteren van de uitverkoop Haha!
Zo heb ik pas in een errug dure winkel (waar ik normaal bijna nooit kleren koop) gebruik gemaakt van een superaanbieding.
3 artikelen halen, de helft betalen Haha!
Heb toen een mooie donkerbruine broek van Malboro Classis (jaja ik weet het, duur) gekocht
met daarop een mooi streepbloesje en een bruine bodywarmer.
Was € 100,- kwijt. Dat vind ik dan persoonlijk weer meevallen.
Als ik dit gewoon had gekocht was ik het dubbele kwijt geweest en dan had ik het ook nooit gekocht natuurlijk *LOL*

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:52

Voor paal lopen???!

Ik vind deze mode jusit errug cool en mooi!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:56

Ik koop iets omdat ik het mooi vind,
Niet omdat het in de mode is...
ben juist meer iemand die het niet draagt als de halve school er mee rond huppeld Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:24

Angus schreef:
Was zeker in de opruiming of niet?? Bij onze lady sting is dit merk namelijk niet goedkoop .

Yep inderdaad, normaal is het niet goedkoop. Ik koop alleen merkkleding als ik die voor het geld kan krijgen dat ik aan kleding uit wil geven. Als er twee truien hangen van 25 euro en een is er van bijv Capsize en die ander is merkloos, dan weet ik natuurlijk wat ik kies. Kwaliteit staat niet altijd in verhouding tot de kosten, maar vaak toch wel. Maar zou die Capsize 60 euro kosten, dan zou ik er niet eens over nadenken en gewoon die andere trui kopen. Ik ben geen persoon die 200 euro voor een jas uitgeeft...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:29

Ik koop liever iets wat duurder is van een goed merk met een goede kwaliteit dat goed zit en mooi blijft dan iets van een goedkoop merk dat snel lelijk wordt. Met name met broeken, ik koop liever een van Diesel, Indian Rose of DKNY die mooi zit en lang mee gaat dan eentje van H&M die na een paar keer wassen lelijk is geworden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:32

Of iemand voor paal loopt is een kwestie van smaak.
Ik ga niet echt met de mode mee. Ik ben tijdloos Lachen Ik draag voornamelijk spijkerbroeken omdat ik daar ook mee rijd, en daar bovenop gewoon een tshirt met een trui eroverheen. Is niet bepaalde 'de mode' van tegenwoordig.
Zo kan je wel leuk met de mode meelopen, maar vaak is 'de mode' niet mijn smaak, en vind ik dat ik dus voor joker zou lopen, zou ik er toch in meegaan.