Update zwangerschap: echo!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Update zwangerschap: echo!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 22:17

Hier weer eens een update van een zwanger Jetje...

Buikje groeit gestaag door. Ben dinsdag bij de verloskundige geweest voor een echo, om vast te stellen wanneer ik precies uitgeteld ben. Dit aangezien mijn voorlaatste menstruatie anders als anders was, en mijnborsten zo snel groeien (ben nu al weer een heel eind op weg om uit de F-cup te groeien ). Maarre, de echo was zo mooi! Het kindje is van koppie tot kontje 6.3 cm, en alles zit er al op en aan. Hij (of zij Verward ) bewoog beide armojes en beentjes om het hardst, zwaaide ook nog effen richting echo-apparaat . We hebben zijn hartje zien kloppen, echt zo gaaf! Lovers en toen ze van boven naar beneden echo'de (is dit nederlands?) konden we de hersentjes zien zitten!
Ik ben nu dus (op basis van de lengte) uitgeteld op 23 juli (1 dag eerder dan wat de huisarts had berekend) +/- 5 dagen.

Ben tot nog toe nog maar 3x misselijk geweest 's ochtends, maar nu moet ik wel bekennen dat ik een rolletje met crackers naast bed heb liggen, en daar 's ochtends al liggend 2 of 3 van opsnoep, nog even 10 minuutjes blijf liggen en dan pas op sta. Om een uur of 10 eet ik dan de rest van het ontbijt op.

Komende dinsdag moet ik weer naar de verloskundige, dit keer voor een intake gesprek. Een soort van kennismaking.

Trouwens: goed nieuws: ik mag mischien thuis bevallen! Dat wou ik heel graag, maar hoorde dat er in Assen onvoldoende verloskundigen waren, en dat je sowieso poliklinisch moet bevallen. Afgelopen dinsdag hoorde ik dat dat wrsch vanaf april gaat veranderen. Joepie *LOL*

Tot zover het relaas van een nog niet helemaal mama'tje!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:27

Hey die tekst komt me bekend voor Clown
Hartstikke fijn joh dat alles zo voorspoedig gaat! En dat je misschien zelfs thuis kunt bevallen!! Juli is nog een eindje weg, dus ik hoop voor je dat je nog lang alles kunt doen wat je wilt doen zonder dat die buik in de weg zit of dat je misselijk bent.
Gaan we nog een keer met z'n 3-tjes rijden? Knipoog Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 22:32

Tsja, ik was die meel aan jou aan het typen, en dacht dat ik hem gelijk wel voor hier kon gebruiken. Lijkt me een strak plan om eens met zijn 3-en te gaan rijden. Maar met de wissel moet dat wel bij een bankje gebeuren. Ik heb namelijk een opstapje nodig om op paard te komen (humhum). Nee, maar dan kun je echt merken dat je buik dikker wordt!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:35

Ik bedoelde met z'n 3-tjes: jij, ik en de kleine (die nog in de buik zit) Knipoog

Maar die opstapjes zijn er onderweg genoeg trouwens, helemaal bij de plas, maak er ook geregeld gebruik van Lips are sealed

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:37

fijn joh dat alles zo goed gaat tot nu toe!!! Zou leuk zijn als je thuis kan bevallen Lachen Hoe ver ben je nu ongeveer??

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 22:53

Ik ben nu 13.5 weken zwanger. En alles gaat echt gesmeerd. Ben soms wel moe (vooral 's ochtends, 's avonds kan ik urenlang doorgaan, maar dat breekt me nu 's ochtends op).

Marije: oh, ons drietjes.... Maarre, waarom heb jij bij de plas een opstapje nodig (dwz waarom ga je er af? Of is dat onvrijwillig?)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 04:25

Klinkt goed zeg! Fijn dat alles zo voorspoedig gaat.
Ben je nou niet benieuwd wat het gaat worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:21

Klint gaaf hoor! Lijkt me hee leuk om zo'n echo te kunnen zien. Geniet er maar van!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:25

Fijn dat het zo goed gaat en dat je je niet zo ziek zwak en misselijk voelt!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:38

Riëtte schreef:
Marije: waarom heb jij bij de plas een opstapje nodig (dwz waarom ga je er af? Of is dat onvrijwillig?)


Heel soms ga ik eraf, omdat ik bv mijn zweepje heb laten vallen of omdat we samen bij het ijs gaan spelen Clown Maar vaker gebruik ik een opstapje omdat ik vaak lopend aan de rit begin omdat Tinka dan nog wat stijf is en ze haar buik opzet zodat ik niet goed genoeg kan aansingelen om het zadel op z'n plaats te houden met opstijgen. Dus dan ga ik wel eens via een hekje onderweg erop ofzo. En dan na een tijdje rijden het laatste gaatje aansingelen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:19

Ha Riette, ik loop 6 weekjes op je voor Haha! . Gelukkig kom ik nog steeds zonder krukje op mijn paard maar de knoop van mijn rijbroek kan niet meer dicht .