mediacircus van invloed op STEMMEN???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is je keuze veranderd sinds december 2002

ja
10 (50%)
nee
10 (50%)

Totaal aantal stemmen: 20


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

mediacircus van invloed op STEMMEN???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 18:54

Een tijdje geleden werd hier gevraagd op wie ga je stemmen. Nu zijn we sinds 1 januari door de media overspoeld door programma's met en over de partijen en de lijsttrekkers.
Mijn vraag is: heeft dat jullie keuze beinvloed en hoe.
Voor mij geldt dat ik in mei op de SP stemde terwijl ik mijn hele leven een trouwe PVDA stemmer was. Maar dat ingedutte zich kapot onderhandelende clubje sprak mij totaal niet meer aan.
Maar ik ben beinvloed. Wouter Bos komt zo natuurlijk over, gaat zo totaal niet voor zijn eigen ikje, maar biedt een transperante politiek aan. Dat in tegenstelling tot andere lijsttrekkers zoals de zichzelf DE MP noemende lispelened tovernaarsleerling Balkenende, of de schaterende, Ik wil premier worden, Zalm. En daar komt nog wat bij. Als straks een zo stijlvolle man als Cohen minister president wordt hoef ik me tenminste niet meer te generen zoals voor het tweetal dat nu in het buitenland uit een vliegtuig stapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 19:14

Bij toeval heb ik wel wat optredens van de politici gezien de laatste week. Het mooiste was de afgang van Zalm in de Rode Hoed tijdens Het Lagerhuis, wat wil je ook als je je in het hol van de leeuw bevindt (voor wie het niet weet: De Rode Hoed in Amsterdam is zeg maar een PvdA bolwerk). Tevens zag ik Thom de Graaf tegen dat meisje van GL in een of ander debatting programma en ik vond dat dat meisje goed kon spreken, maar niet zei wat ze bedoelde. Zo heb ik wel meer programma's gezien en ik kan me voorstellen dat het mensen beinvloedt in hun keuze, bij mij doet het dat niet, ik ben opgevoed met politiek en ik heb zo mijn voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 19:15

PS Cohen lijkt mij een uitstekende kandidaat voor het premierschap. Maar de Amsterdammer wil hem niet kwijt!!!!!!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 19:24

Ja dat zal wel stemmen schelen in Amsterdam, vrees ik

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 19:28

afgaande op je titel: helaas wel ja.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:04

Nee mijn keuze is niet veranderd, ik ben er alleen maar meer overtuigd van geraakt dat mijn keuze goed is.
Ik wou al op de pvda stemmen, als ik die andere lijsttrekkers op tv hoor spreken vindt ik echt dat het een stel jengelende kinderen zijn.
Plus de stand punten van de pvda heb ik nog eens goed doorgelezen en die spreken mij wel aan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:03

nee ik blijf bij mijn keuze , ik heb het partijprogramma doorgespit en bekeken wie er bij de meeste dingen het meeste met mijn standpunten overeenkomt
en dat blijft hetzelfde waar ik vorige keer op heb gestemd
ik blijf een sociaal tiepje zeg maar

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:38

Lovely schreef:
Tevens zag ik Thom de Graaf tegen dat meisje van GL in een of ander debatting programma en ik vond dat dat meisje goed kon spreken, maar niet zei wat ze bedoelde.


Dat meisje is 36, dus een meisje kan je het niet echt meer noemen, muts van der Linden van LN wel.

ontopic: ik probeer de debatten zoveel mogelijk te volgen en die beinvloeden me zeker wel, hierin komen de standpunten duidelijk naar voren en kan je ook goed zien wat voor figuren die lijsttrekkers nu eigenlijk zijn, wat ik wel van belang vind, vooral ivm het het premierschap, Balkenende en Zalm liever niet. Cohen vind ik ook een goede trouwens, net als de burgemeester van Eindhoven, hoe heet die ook alweer?
Weet trouwens nog steeds niet of ik SP of Gl ga stemmen Frusty .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 00:31

Die heet Weltchen Kayla, goede bestuurder, maar ik zie hem nog niet zo als een internationale figuur. We hebben als land toch wel wat goed te maken, beetje gezichtverlies de laatste maanden. Misselijk
Zag je balkie trots kijken toen hij Bush een hand mocht geven Frusty

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 00:34

nee ik bedoel iemand anders, van burgemeester Tilburg misschien, was iig ergens in Brabant Verward .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 00:39

Ja je bedoelt Stekelenburg, hij en Cohen werden samen genoemd. Beiden hebben nog niet keihard ontkent. Stekelenburg werd in kopspijkers oudejaarsavond al door Jack gevraagd en lachtte alleen. Toen stonden ze nog op 24 zetels!!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 00:44

jaaa die bedoel ik! die zie ik ook wel als premier
eigenlijk zie ik een eerste vrouwelijke premier ook wel zitten, maar zijn niet echt goede kandidaten, Jeltje is het net niet.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 08:50

Ik zweef nog Haha! en volg voor zover mogelijk de politieke programma's op tv. Zo vindt ik 'ben jij mijn stem waard' best interessant omdat men daar gedwongen wordt op de vraag in te gaan. In debatten zorgt naar mijn mening vaak te veel 'techniek' voor ruis waardoor je niet een goed beeld krijgt van de werkelijke ideeen van de politicus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:27

Zoals de spreektechniek van dat meisjes van GL, waarbij iedere zin behoorlijk wat tijd in beslag neemt en je eigenlijk al luisterend moet gaan schrappen en samenvatten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:16

Liever dat en zeggen waar het op staat dan overal maar een beetje vaag om heen l*llen en je bij zo veel mogelijk mensen populair proberen te maken.
Ik vind trouwens Femke een stuk duidelijker, korter en samenhangender vertellen dan Rosenmoller (nou wil dat ook makkelijk Haha! ). En ik vind niet dat zij nou zo veel meer lange verhalen ophangt dan andere politici.
Ik snap trouwens niet waarom je haar 'meisje' noemt, klinkt nogal neerbuigend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:18

Ja maar Kayla, na dat schrappen en samenvatten ben ik nog niks wijzer, ik vind haar taalgebruik nogal wollig en weinig to the point.
Femke inderdaad, ik was haar naam even kwijt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:25

Ja dat zal wel.
Maar dan verschillen we duidelijk van mening, ik vind dat ze over het algemeen duidelijk en to the point over komt, met af en toen een uitglijder de verkeerde kant op, dat ze iets zegt wat werkelijk nergens op slaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:52

Dan verschillen wij inderdaad van mening.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:12

Ik ben ook niet zo kapot van Femke. Inderdaad haar taalgebruik, veel geblaat, maar weinig wol.

Ik zit erover te denken om PvdA te gaan stemmen, niet om Femke, maar alleen om een kabinet van CDA-VVD te voorkomen. Maar misschien drukt mijn vinger stiekum wel weer gewoon op Groen-links, als voorgaande verkiezingen Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:19

Ik stem denk ik op Marijke Vos, gewoon omdat ik haar beter vind dan Femke. Want nu klinkt het net of ik femke-fan ben, maar dat ben ik zeker niet, ik vind haar gewoon niet slecht en vind zeker niet dat ze minder duidelijk is dan de andere lijsttrekkers.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:43

als ik alsnog op Groen links ga stemmen, gaat mijn stem idd ook naar Marijke Vos

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:16

Een reden voor mij om niet op Femke te stemmen is omdat ze is overgestapt van de PvdA naar GL, omdat ze daar meer mogelijkheden had, daar houd ik niet van. Je hebt een bepaalde ideologie of je hebt het niet.

[edit]typo Frusty [/edit]
Laatst bijgewerkt door Kayla op 17-01-03 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:22

Kayla schreef:
Een reden voor mij om niet op Femke te stemmen is omdat ze is overgestapt nav de PvdA naar GL, omdat ze daar meer mogelijkheden had, daar houd ik niet van. Je hebt een bepaalde ideologie of je hebt het niet.


Daar zijn we het dus weer wel over eens.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 22:49

Dus ff on topic de manier van presenteren in de media is dus duidelijk wel van invloed. Ik vind Wouter Bos niet bepaald lekker, maar wel ontwapenend en hij komt eerlijk en gemotiveerd over. Afwachten wat ie vanavond in Nova zegt na de uitslag van hun peiling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:52

Lovely schreef:
PS Cohen lijkt mij een uitstekende kandidaat voor het premierschap. Maar de Amsterdammer wil hem niet kwijt!!!!!!!!


Vanavond is bekend gemaakt dat Ad Melkert de premierkandidaat voor de PvdA is.
Dat vind ik toch zo´n *******

Mijn eigen keuze was en blijft Leen van Dijke (nr.3) van de christen unie.