koude , stugge , pijnlijke rode handen... :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

koude , stugge , pijnlijke rode handen... :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 21:33

*Auw* Hebben jullie dat nou ook , van die akelige handjes ? *LOL*

Bij mij doet het echt zeer , zit te smeren als een gek maar m'n handen zien er niet uit , van die stugge rode dorre knokkels en onrustige huid....
ijskouwe handen en vooral als ik ze was is het even vlammend allemaal Huilen

Weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen ?
Heb al allerlei smeerseltjes geprobeerd , maar blijft heel droog en onrustig rood allemaal Verdrietig

Gelukkig zijn ze een nacht slapen in m'n zachte warme bedje weer bijna helemaal normaal , maar al als ik op m'n werk ben 's ochtends is het weer mis....

Hebben jullie hier nou ook last van , en wat zou ik eraan kunnen doen om die handen mooi en soepel te krijgen / houden ?

Ik weet het niet meer

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:39

Lekkere warme handschoenen aan als je naar buiten in de kou gaat! Verder lekker insmeren met een handcreme. Ik heb er ook last van, heel erg vervelend! Frusty

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:44

Stoppen met roken?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:45

idd goed smeren met handcreme. En lief zijn voor je handjes dus zo min mogelijk in (afwas)water e.d.
t gaat bij mij gelukkig tegenwoordig weer goed Lachen

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 21:55

Ik rook niet , nooit gedaan en zal er ook nooit aan beginnen Lachen

Ik smeer me echt het ongans met vanalles en nog wat , maar helpen doet het niet.....handschoenen aan helpt ook weinig...ik snap er geen fluit van waarom ze in m'n bedje dan wel weer normaal mooi zacht en mooie kleur worden....

Ik ga morgen wel eens in R-dam kijken voor een a-sociaal vochtinbrengende creme , en schandalig warme thermo-handschoenen Haha!

Als iemand nog tips heeft voor een waanzinnig fijne creme , of hele fijne , warme handschoenen die toch mooi dun zijn (werk in een werkplaats , technisch medewerker dus heb m'n vingervrijheid de hele dag nodig Knipoog )
dan hoor ik het graag......
Af en toe is het echt te gek , wist niet dat dat zo zeer kon doen zeg ! Scheve mond
Nooit last van gehad.

Ik voel iig mee met de mensen die dit ook hebben , het ziet er nog niet uit ook die nare handjes Boos!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:00

Wij hebben hier thuis handcreme staan met jojoba-olie erin. Werkt erg goed bij mij en t trekt fijn snel in. Bij mn mams werkt t ook goed, misschien kijken naar iets met jojoba dus?? Of Aloe Vera, schijnt ook goed te zijn maar heb ik verder geen ervaring mee

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 22:10

Mmmmm , jojoba *slaat het op in geheugen* dat heb ik nog niet geprobeerd Lachen

Wel aloe vera , nog een flink dure tube ook.
En uiercreme , amandelolie , rozencreme , 1 of ander Dr. Swaab cremetje speciaal voor ruwe , rode , droge handen (maarja die HEB ik al Tong uitsteken Knipoog )..... trouwens ALLES trekt er snel in , en zolang ik maar blijf wrijven zien m'n handen er geweldig uit.
Maarja zo gauw ik stop met wrijven is het weer niks Haha!

Maar erg bedankt , ik ga maar eens op jacht naar jojoba-spul.
Wie weet is dat wel net wat die handen nodig hebben !

En dan een paar magische handschoentjes erbij.... Vingers aflikken

Het is hem volgens mij ook puur de kou , vrijwel de hele dag zijn m'n handen ijskoud Boos!

Bedankt Maaike ! Lachen

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:17

Vaseline, een dikke laag op smeren.
Voelt niet lekker aan maar ja je moet er iets voor over hebben he? Knipoog
Of je gaat naar de apotheek, daar hebben ze altijd wel hele goede smeerseltjes.
Ik heb ook last van mijn handen en ik smeer ook de hele dag...s'avonds doe ik babyolie op mijn handen en dat laat ik dan lekker intrekken..je moet daarna niet meer een fles proberen open te maken want dat lukt niet Lachen

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 10:15

Stom zeg , dat ik aan baby-olie nog niet gedacht heb !! *LOL*
Da's idd ook een heel goed idee !

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 14:58

Lekker dikke laag vette bende en dan plastic handschoenen (of afwashandschoenen) aantrekken, kan het goed intrekken en smeer je niet alles onder.
De handcreme van Herome is heel fijn, Neutrogena is ook lekker.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:10

Waar ik heel veel goeds over gehoord heb, is zalf met emoe-olie erin. Ik ken mensen die jicht in hun handen hebben en die de zalf gebruiken. Volgens die mensen doet de zalf wonderen. Daarbij is het ook erg goed voor een droge huid. Nou geloof ik alleen dat je die zalf niet in Nederland kan kopen. Mocht je er ooit tegenaan lopen dan zou je het eens moeten proberen. Het werkt ook goed voor exzeem.