muizen doodmaken om aan de fret te geven...?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

muizen doodmaken om aan de fret te geven...?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 13:27

Ik zit er al een hele tijd over te denken om mijn fret gewoon vlees te geven in plaats van brokjes.
Ik gaf eerst naast de brokjes diepvrieskuikens,die ik gewoon zo in de dierenwinkel kocht,maar die at ze maar half op.zodat ik na een tijdje de resten uit het hok kon vissen.
Nou zit ik al een tijdje aan muizen te denken,misschien lust ze die wel.
Maar ja,dan zal ik ze zelf dood moeten maken,
en ik ben echt een dierenliefhebber,op mijn kamer heb ik ook tamme muizen.
Ik denk er over om een muis te kopen,en aan de fret te geven,en als die ze opeet,kan ik zelf muizen fokken.
Maar hoe moet ik zo'n beestje nou snel dood maken,zonder dat ie pijn heeft ofzo.Levend geven zou ook kunnen,maar dan is het ook maar de vraag of hij meteen dood is.
Ik vind dat gewoon moeilijk omdat ik zelf ook zoveel dieren heb,om ze zelf dood te maken,maar aan de andere kant gaat het ook zo in de natuur.
Ik weet het,een beetje een rare vraag,maar als jullie dit zouden doen,hoe zouden jullie zo'n muis dan doodmaken??-



Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 18:44

Jolynn schreef:
Ooit van Frettenvoer gehoord? Dat is compleet voer hoor Lachen Hoef je ook geen muisjes dood te maken. Als je hem iets extra's wilt geven zijn er nog genoeg alternatieven. Kijk eens in een goede dierenspeciaalzaak.


Ja,natuurlijk heb ik daarvan gehoord,dat krijgt ze nu ook,maar gewoon vlees is gewoon nog beter.
Van frettenvoer is er behoorlijk veel rommel op de markt,
en vlees is het natuurlijkst.Ik ken iemand die zijn fretten altijd zelf gefokte muizen gaf,en al zijn fretten werden ouder dan 10 jaar.
Terwijl de gemiddelde leeftijd een jaar of acht is voor fretten.
De meeste gaan eerder dood,vooral aan insuliminomen of tumoren,
wat regelmatig komt door de verkeerde samenstelling van frettenbrokjes.

Btw, wat je volgens mij hebt wanneer je een muis levend geeft,dat het wel bloederig kan worden,en als je de muis zelf dood maakt,kan ie eerst even in de vriezer,dan is het bloed inmiddels gestolt,en zijn evt parasieten dood.
En ik maak de muis liever in een keer dood,dan ze levend te geven,want ik weet niet of de dan wel ineens dood zijn.

Zelf was ik eigenlijk voor de manier van bij de staart pakken en tegen de tafel doodslaan,dat is het snelst,
maar ik vind het gewoon moeilijk om zo'n beestje zomaar dood te maken.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 13:46

Percy schreef:
Eigenlijk zie ik het verschil niet zo tussen de "wilde" muis in een muizenval of een gefokte muis die doodgemaakt wordt.


Wilde muizen kun je beter niet aan fretten geven omdat die schadelijke parasieten bij zich kunnen dragen.Als je zelf muizen fokt voor de fret,mogen die ook niet in aanraking komen met wilde muizen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 19:35

Percy"]
[quote="Lindy"][quote="Percy schreef:
Eigenlijk zie ik het verschil niet zo tussen de "wilde" muis in een muizenval of een gefokte muis die doodgemaakt wordt.


Wilde muizen kun je beter niet aan fretten geven omdat die schadelijke parasieten bij zich kunnen dragen.Als je zelf muizen fokt voor de fret,mogen die ook niet in aanraking komen met wilde muizen.
[/quote]

Ik bedoelde niet dat ze wilde muizen aan de Fret moest geven want die kunnen ziekte's bij zich dragen maar ik bedoelde meer een muis een muis is en het dus net zo erg voor de muis in de muizenval is als voor de muis die wordt gedood zodat hij opgevoerd kan worden.
Mijn katten eten wel de muizen op met als gevolg dat ik heel vaak moet ontwormen want ze worden besmet door de muizen.
[/quote]

Oh zo,ik begreep het een beetje verkeerd.
maar daar ben ik het wel mee eens.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 19:39

Miran schreef:
Waarom koop je geen voer van een goede kwaliteit? Lijkt me erg sterk dat ze daar kanker van krijgen.


Ja,mijn fret krijgt nu voer wat de beste samenstelling heeft,en dan valt dat idd wel mee,maar het verteringsstelsel van een fret is eigenlijk voor geoon vlees gemaakt,en een fret zal van elke soort brokjes eerder tumoren krijgen dan van vlees,omdat vlees altijd beter is,ook beter dan brokjes die wel goede kwaliteit zijn.
(Als je je er in gaat verdiepen welke samenstelling van dingen een fret het beste kan hebben,schrik je je rot,zoveel rommel is er dan op de markt.)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 11:32

sl0wm0ti0n schreef:
Ik ben benieuwd wat je besluit te doen..!


Ik ga het wel een keer probeen,maar nu nog niet.
Ik krijg binnenkort nl een parkietje,en mijn moeder vind dat niet zo heel leuk,omdat ook ik ook al vier cavia's,een hond,een paard,twee muizen en een fret heb.Maar dat parkietje mag er nog wel bij,maar als ik nu ook weer over muizen begin,slaat ze misschien een beetje door,en mag ik helemaal niks meer,snap je? Knipoog
Eerst de parkiet erbij,dan nog even wachten en dan ga ik eens een muis kopen voor Kaylee.
Maar die twee muizen die ik nu heb,zijn ook gekocht als frettenhapje...
Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, dust, Ellen_ov, iphyn, IzAw, MariskadeJ, meintje, Muronia, Pieke_Gwen, purny, santaju, YandexBot en 221 bezoekers