oke dan hier een stukje uit Sanne's leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 22:13

Ik denk dat het begint rond dat ik 10 jaar was. Ik was helemaal weg van paarden en reed ook paard. Ik en een vriendin van mij(genaamd Margo) reden graag. En haaden ook 2 verzorgpaarden, Lambiek en Bobby. We spriongen graag met ze. En dan deden we evenwicht oefeningen, teugels aan elkaar knopen en zonder beugels over de hindernis dat ging een tijdje goed. Maar Lambiek zag de hindernis iets te laat en ging heel steil omhoog Margo had dat niet verwacht en kukelde achterover. Ik stond naast de hindernis en hoorde een duidelijke knap. Ze heeft nooit meer haar ogen open gedaan. Huilen

Toen ik 11 was reed ik op een andere manege omdat het me anders deed denken aan Margo(ik had al met haar op de kleuter school gezeten) we deden in de les wel eens af en toe een sprongetje. En het paard van een meisje vond dat niet zo super dus die gaf na de hindernis een bok en ze viel er vanaf. Ze kon zich niet bewegen, en werd lijksbleek. Ook mompelde ze de hele tijd ze rilde. Tegen de tijd dat de ambulance kwam was ze al weg.

Dan het gene wat mij het meest achtervolgt mijn hele leven en wat mij altijd zal bijstaan. En het heeft me gemaakt zoals ik ben:
Mijn ouders gingen scheiden, mijn vader ging weg met mijn moeders beste vriendin en collega op werk. Hij zei tegen mijn moeder dat hij ons nooit meer wilde zien. 2 jaar hebben we niks van hem gehoord totdat hij het uitmaakte met de vriendin van mijn moeder. Toen moest hij ineens een regeling om ons te zien. Mijn moeder raakte in een depressie en ik ging net in de puberteit, dus zij kon mij geen aandacht geven, en moest ik dus bij mijn vader gaan wonen.
De eerste jaar ging goed eigenlijk, totdat hij een nieuwe vriendin kreeg. Hij begon me te slaan, en schopte me af en toe. Hij gaf me geen liefde meer, en respecteerde me ook nooit. Hij vernederde me. Hij ontkende dat ie me sloeg of uitschold voor de meest lelijke dingen, en dat laat je dan aan jezelf twijvelen. Hij zorgde ervoor dat je nergens over met hem kon praten. Hij zei nooit dat ie van me hield of gaf me ook geen knuffel voor denk ik 2 jaar. De eerste klas haalde ik moeilijk. Ik wilde weer naar mijn moeder toe, maar hij liet me niet gaan. Ik moest er uiteindelijk een advocaat bij halen en de kinderrechter. Hij heeft me nog daarna 1x geschopt en me een gekneusde rib bezorgd. Sinds dien ben ik heel afstandelijk naar hem.

De eerste maand had ik er geen last van, maar daarna zakte ik in elkaar, ik werd depressief en ziek. Mijn cijfers kelderde omlaag. Ik bleef zitten en nog steeds jaagt het me op en ook dit jaar ga ik niet over. Het enige geluk dat ik vind is bij paarden of dieren. Ik nog verliefd worden maar verkering kan ik niet aan. Bang voor herhaling denk ik misschien. Mijn vader heeft toch een groot litteken achtergelaten op mijn leven. En ik denk niet dat ik daar ooit overheen kom. Ik heb dit jaar veel moeite gehad en de meeste vriendinnen wisten wat er met mij gebeurt is maar hielpen mij niet. Behalve Marleen, maar toen ik eindelijk zelf mijn hoofd kon bovenhouden zei ze dat ze mij niet meer wilde zien. Dat is dan een hele smak dat je krijgt als je net ergens overheen begint te komen. Ik zakte voor een maand ongeveer weer in. Ook een tijdje geleden heb ik gehoord dat mijn vader mijn zusje en mijn neefje heeft geschopt en de zoon van zijn vriendin een bloedneus heeft geslagen.

Ik denk dat dit een grootte reden is dat ik zo filosofisch en volwassen ben voor mijn leeftijd.

Je hebt gelijk Linet het lucht op.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:17

Jeetje Sanne, dat is nogal wat.
Wat moet het ontzettend moeilijk voor je zijn om dit allemaal te verwerken.
Als je je depri voelt, kun je altijd bij ons terecht, dat weet je!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:20

sanne ik stuur je een pb

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:27

hey meisie! Je weet dat je bij ons altijd te recht kan en als je wilt mag je me altijd een pb sturen als je het moelijk hebt! Oh wat erg zeg! Doe rustig aan en hou je taai!

Liefs Kirsten

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:29

wow... Ik ben er ff stil van. Tjeezes. Ik ben al een oude l*l en ik dacht dat ik veel had meegemaakt. Niet dus!! Hey, kop op en be strong!!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 09:06

bedankt, Huilen Huilen Huilen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:12

het is goed dat je dr over praat!
dat lucht op, en de bokkers steunen je.
Je kan mij ook een pbtje sturen hoor als je ergens mee zit, mij ken je niet dus ik denk niet dat je dat snel zal doen, maar ik zeg het toch maar ff Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:54

Wat rot dat je dat allemaal hebt meegemaakt zeg. Tuurlijk ben je daardoor gevormd. Bok er maar over wanner je wil. Het lucht echt op om het zo eens van je af te schrijven.
Sterkte

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:18

Wat erg! Wat heb jij veel (nare!) dingen meegemaakt zeg.

Maar onthoud dit: Je kan hier altijd je verhaal kwijt en wij zijn er hier voor je.

Je kan mij ook altijd PB'en als je dat wilt.

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:17

Jah dat lucht op he! *LOL*
Knap hoor dat je dat zo maar hier op bokt durft te zeggen! Het is inderdaad nogal behoorlijk heftig wat je hebt meegemaakt... Scheve mond\
En je kan ook bij mij terecht hoor!!! *LOL*
Kop op he Lachen

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:35

Als je wil praten mag je mij ook bellen of langskomen, vind ik niet erg, ik luister wel, dat helpt vaak al een hoop!

Hou je taai!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:51

Aan de voorgaande reacties heb ik eigenlijk niks meer toe te voegen. Maar wat afschuwelijk zeg....ik heb er geen woorden voor.
Heel veel sterkte!! Enne als je iets kwijt wilt gooi het maar op bokt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:27

Gats meid, wat een ellende. Maar hou je hoofd hoog!!! Je bent iemand waar je trots op mag wezen, want je bent door dat alles geworden wie je nu bent. Bok alles maar lekker van je af.

Dikke knuf Mayo

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:52

Jeetje... hier weet ik dus eigelijk niks op te zeggen. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen. Dus; Sterkte!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 23:15

Hoi Sanne!
Moeilijk levensverhaal om te vertellen (en lezen) hoor! Ik heb nog meer respect voor je nu, en ik denk dat ik ook jouw immense liefde voor dieren nog beter begrijp, petje af voor jou! En ik zal ongetwijfeld aan je denken als ik me weer eens rot voel om iets "onbenulligs"...Ik hoop dat je leven vanaf dit moment echt een opwaartse beweging krijgt zeg maar...gun je echt alle geluk van de wereld! En dat je maar veel plezier en liefde mag ontvangen.

Groetjes, Jasja

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 00:14

............................
Daar wordt je toch even heel stil van. Maar bedenk dat de enige kracht om ECHT verder te kunne uit jezelf komt. Ik herken er veel in, hoewel mijn verleden niet eens een poging kan ondernemen om in jou schaduw te komen staan, je zou het zo al niet eens zien, de strijd die je moet leveren zul je zelf op moeten brengen. Laat je niet kisten, door niemand, ga voor jezelf en maak er iets van. Als je moet wachten op anderen zul je altijd moeten wachten. Het leven is wat jij ervan maakt, ga voor die dingen die jij belangrijk vindt, en ga daar helemaal voor.

Sterkte, of eigenlijk, heel veel succes, Gery