De Blauwe Envelop.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

De Blauwe Envelop.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 18:59

De blauwe enveloppen tijd is weer aangebroken, ik had 'm ook weer binnen. Ik ging gelijk enthousiast (ehmmm niet dus) aan de slag.

Ik ging even de biljettenwijzer doen om te kijken wat voor formulier ik precies nodig had, moet je zien wat de eerste vraag is:


Citaat:
Doet u aangifte voor een overleden persoon?


Ja

Nee



Ze maken je het ook niet makkelijker maar wel leuker Knipoog (Nou ja.... Lips are sealed )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:05

Nee, dan had je een F biljet nodig gehad, voor overlijden of emigratie.
Ik heb het meest uitgebreide biljet nodig *zucht*, de diskette heeft het vorig jaar ook goed gedaan, dus zal het dit jaar weer goed doen Lachen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 19:09

Ik heb gelukkig T-biljet nodig Pfieuw.....
Volgend jaar waarschijnlijk ook de uitgebreide (huis gekocht dit jaar). Verdrietig Maaaaaar bij het afsluiten van de hypotheek kregen we gratis dat 2 jaar ons belastingformulier wordt ingevuld. Weet niet of ik daar blij mee ben, want ik doe het altijd graag zelf. Dan weet ik tenminste wat er ingevuld wordt. En bv giften moet ik altijd even goed uitzoeken. Maar ik kan iig hulp inschakelen mocht dat nodig zijn Lachen

In de biljettenwijzer zitten wel een stuk of 3 vragen dubbel Verward Tuurlijk maken ze het makkelijker....
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 15-01-03 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:09

Ik zie dit keer uit naar de blauwe enveloppe. We hebben een behoorijk voorschot moeten betalen waarvan 200% weer onze kant op komt!!!
Party!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 19:15

Da's relaxt Jippie! Je kan ook vast invullen voordat je de blauwe enveloppe hebt hoor Haha!
Ik heb tot nu toe alleen nog teruggekregen, maar ik heb nu een fulltime baan dus zou het wel eens anders kunnen zijn Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:27

Ik zag hem voor me Pappie & Mammie in de bus liggen. Hij was wel dik dus volgens mij zit er een diskette in ofzo.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:02

Ja je kan via papier, diskette of online invullen.

Ik ben blij, voor zover ik ff snel gekeken heb krijg ik ongeveer een half maandsalaris terug Party!! Valt dan weer mee... Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:18

Oh jippie, het is weer blauwe-enveloppen-tijd ! Vingers aflikken
Voor ons altijd leuk want we hebben een eigen huis, en recht op een behoorlijke teruggave.

Ruitersportzaak: here I come ! Knipoog Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:21

Ik kreeg er vandaag ook eentje, alleen was die voor de wegenbelasting Haha!
Maar ik ben ook benieuwd wat we eventueel terug krijgen dit jaar?

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:33

Mickey schreef:
Ik kreeg er vandaag ook eentje, alleen was die voor de wegenbelasting Haha!


Daarom laat ik mijn wegenbelasting automatisch overschrijven. Iedere keer 'de schrik' van zo'n blauwe bespaar ik mij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:37

Ik doe het altijd online. Bevalt me wel maar ik heb nu geen T-biljet meer in te vullen. heb dit jaar alleen voor mezelf gewerkt (en daar ook aangifte van gedaan) Zal wel geen vet bedrag terug krijgen dus Haha!

Wel raar trouwens: die eerste vraag. Als ik het zo hoor kunnen ze daar wel een communicatiemedewerker gebruiken Haha! Ik zal ze eens aanschrijven...

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 08:39

Wij hebben (nog) geen eigen huis en zijn tweeverdieners. wel een aardig spaarpotje waarvan we dus 1,2 % belasting moeten betalen. Wij moeten tot nu toe altijd bijbetalen... Helaas

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 09:21

Ik heb tot nu toe altijd iets terug gekregen. Geen groot bedrag, maar het is altijd meegenomen.
Vorig jaar heb ik het via de diskette gedaan, maar dat is helemaal misgelopen. Moest ik het alsnog op papier doen. Dat doe ik dus dit jaar ook maar...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:23

Ik krijg niets terug. Voordat ik bij mijn huidige werkgever begon, kreeg ik echt bakken met geld terug en nu helemaal niets meer.... Jammer, maar goed, hoef ik ook nergens meer op te hopen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:21

Ik verwacht wel het e.e.a. terug te krijgen, heb alleen m'n jaaropgave nog niet gekregen.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 12:35

Lovely schreef:
de diskette heeft het vorig jaar ook goed gedaan


Elektronisch was dikke ellende afgelopen jaar, aan het einde de melding "aangifte goed verzonden", kreeg een hele tijd later een aanmaning dat m'n aangifte nog niet binnen was. Ik bellen, bleken heel veel mensen last van te hebben. Gelukkig had ik het elektronisch bewaard, kon het uitprinten en alsnog per post opsturen...handig...NOT Frusty
Laatst bijgewerkt door daniel79 op 16-01-03 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 12:39

Ik doe het al 3 jaar via internet, modem.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:23

Erg handig inderdaad via internet of diskette, wij hebben ook vorig jaar een huis gekocht, dus ben benieuwd wie van ons het meeste terug gaat krijgen, en inderdaad, op naar het ruiterhuis!

ik kan trouwens iedereen aanraden om zelfs even je jaaropgaaf te checken via een T-biljetje ofzo, mijn jaaropgaaf 2001 klopte van geen kanten (en ik werk nog wel bij een accountantskantoor, een erg grote...) had alleen gewerkt voor de baas en kreeg alsnog via de belastingen zo'n 300 guldens terug! das de moeite! mochten er nog vragen zijn over de aangifte, pb me gerust, ik doe de hele dag niets anders dan aangiften samenstellen. veel koopplezier, voor de meeste dan!